یکشنبه 13 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۵ مرداد شروع ليگ نهم فوتبال کشور؛ هر چهار روز يک مسابقه، ايسنا

عزيزمحمدی در گفت‌وگو با ايسنا:
ديگر شاهد وقفه‌های طولانی مدت نخواهيم بود

رييس سازمان ليگ برتر فوتبال گفت: در ليگ نهم ديگر شاهد وقفه‌های طولانی مدت در بين مسابقات نخواهيم بود.

عزيزالله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در ارزيابی‌اش از برنامه‌ريزی‌ ليگ هشتم اظهار کرد: ليگ هشتم به لحاظ برنامه‌ريزی وضعيت به مراتب بهتری نسبت به سال‌های پيش داشت، در گذشته ما هرچند هفته يک بار برنامه مسابقات را اعلام می‌کرديم چرا که معمولا تغييراتی در آن ايجاد می‌شد که بايد مدام آن را اصلاح می‌کرديم و از اين نظر تيم‌ها و مربيان‌شان متوجه برنامه‌های آتی نمی‌شده و نمی‌توانستند برنامه‌ريزی دقيقی برای چند هفته آتی داشته باشند اما، در فصلی که گذشت در وهله اول ما برای نخستين بار قرعه‌کشی مسابقات را در حضور مديران باشگاه‌ها انجام داديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: همچنين در تاريخ پنجم مرداد ماه ۸۷ برنامه کلی نيم فصل اول را در يک نگاه به صورت کامل اعلام کرديم، به خاطر مسابقات تيم ملی به ناچار وقفه‌هايی در فواصل بازی‌ها ايجاد شد اما، برنامه طبق نظم خاص خود پيش رفت و همچنين مربيان و مسوولان تيم‌ها از قبل نسبت به اين وقفه‌ها و شروع دوباره مسابقات آگاه می‌شدند.

محمدی ادامه داد: در طول مسابقات ما دو وقفه، اول برای ديدار ايران و آذربايجان و بعد هم ديدار با کويت داشتيم. همچنين سه هفته آخر هم بازی‌های به صورت همزمان برگزار شد که در اين باره هم به وعده خود عمل کرديم. در مجموع فکر می‌کنم عملکرد بدی در برنامه‌ريزی ليگ نداشتيم و البته مسايل مختلفی را تجربه کرديم که در برنامه‌های آتی به کار می‌آيد.

وی پيرامون مشکلات برگزاری مراسم قهرمانی ليگ و ايرادات آن گفت: طبق نتايج بدست آمده قهرمان ليگ هشتم در اهواز يا مشهد و آن هم در هفته آخر مشخص می‌شد. طبق قوانينی که در فدراسيون و سازمان ليگ وجود دارد بخش عمده‌ای از ميزبانی و برگزاری اين مراسم‌ها به عهده هيات فوتبال استان مربوطه است. امسال هم هيات خراسان می‌بايست اصل برنامه را اجرا و آن را کنترل می‌کرد اما، خب تيم پيام مشهد در بازی تعيين کننده قهرمانی با قبول شکست از استقلال تهران، به ليگ دسته يک سقوط کرد که منجر به ناراحتی شديد و تحت تاثير قرار گرفتن عملکرد مسوولان اين هيات شد. ضمن اينکه باشگاه استقلال هم پيش از اين مسابقه به ما اعلام کرد در صورت کسب عنوان قهرمانی، مراسم مفصل خود را در تهران برگزار خواهد کرد.

رييس سازمان ليگ درباره برنامه‌ريزی ليگ نهم نيز به ايسنا گفت: طبق برنامه‌ريزی‌ها شروع ليگ نهم از ۱۵ مراد ماه جاری خواهد بود. تا پيش از اين تاريخ به خاطر برگزاری مسابقات ملی و آسيايی، فرصت استراحت قانونی تيم‌ها و بازيکنان و همچنين فرصتی که بايد برای انجام تمرينات بدنسازی و آماده‌سازی خود داشته باشند، نمی‌توانيم بازی‌ها را آغاز کنيم. همچنين برخلاف برخی تصورات در تقويم ليگ نهم هم مسابقات ملی (تيم‌های ملی بزرگسالان و اميد) و هم مسابقات آسيايی بسياری وجود دارد اما، می‌توانيم قول دهيم که ديگر شاهد وقفه‌های طولانی مدت در برگزاری مسابقات نباشيم. تمام تلاش ما اين بوده و هست که فاصله بين مسابقات در حد استاندارد و لازم باشد که در عين حال فکر می‌کنم بازی‌ها در فاصله‌های زمانی چهار، پنج و هفت روز انجام شود که در اين ميان فاصله چهار روزه بيشترين حالت را به خود اختصاص می‌دهد.

محمدی همچنين درباره حفظ چهار سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا برای سال آينده نيز گفت: نمايندگان AFC با بازديد از وضعيت امکانات تيم‌های ايرانی حضور چهار نماينده را برای فصل جاری اين مسابقات تعيين کردند، اکنون هم تيم‌های استقلال و ذوب آهن از اين نظر شرايط خوبی دارند؛ ورزشگاه مس کرمان هم شرايط بدی ندارد اما، مسوولان اين تيم بايد هرچه سريع‌تر شرايط استاديوم خود را با استانداردهای AFC مطابقت دهند. همچنين قهرمان جام حذفی هم به همين شکل که در مجموع فکر می‌کنم مشکل خاصی در اين زمينه وجود نداشته و می‌توانيم اين تعداد سهميه را برای فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا حفظ کنيم.





















Copyright: gooya.com 2016