شنبه 5 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته سی و چهارم ليگ برتر فوتبال: روز سرنوشت، فارس

خبرگزاری فارس: هفته سی و چهارم و پايانی هشتمين دوره ليگ برتر فوتبال در حالی فردا برگزار می‌شود که رقابت فشرده‌ای در صدر و قعر جدول برای قهرمانی و سقوط نکردن وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته سی و چهارم ليگ برتر فوتبال فردا (يکشنبه) با برگزاری ۹ ديدار برگزار می‌شود.
فردا ليگ برتر به ايستگاه پايانی خود می رسد تا تکليف تيم قهرمان و تيم‌های سقوط کننده به دسته اول مشخص شود.
در صدر جدول، ذوب‌آهن شانس اول قهرمانی است. اين تيم با ۶۶ امتياز در صدر جدول قرار دارد و اگر بتواند فردا مقابل فولاد حتی يک نتيجه مساوی کسب کند قهرمان هشتمين دوره ليگ خواهد شد.
استقلال اما که در جايگاه دوم قرار دارد در صورتی قهرمان می‌شود که فولاد برابر ذوب‌آهن شکست بخورد و اين تيم بتواند پيام را شکست دهد؛ پيامی که برای سقوط نکردن می‌جنگد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به جز ديدار پرسپوليس و راه‌آهن که از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود ساير ديدارهای فردا از ساعت ۱۷:۱۵ و به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

* پرسپوليس- راه‌آهن
پرسپوليس که در شرايط خوبی به سر نمی‌برد در ورزشگاه آزادی به مصاف راه‌آهن می رود. اين تيم سهميه ليگ قهرمانان آسيا از طريق ليگ برتر را از دست داده و فقط برای اعاده حيثيت می‌جنگد؛ بخصوص آنکه هفته گذشته برابر الغرافه قطر بانتيجه ۵ بر يک مغلوب شد.
پرسپوليس برای اينکه اين خاطره را از ذهن تماشاگرانش پاک کند محکوم به پيروزی است. راه‌آهن نيز برای اينکه ليگ را به خوبی پايان برساند به دنبال اين است که تا از شرايط نامناسب پرسپوليس استفاده کند و با دست پر از ميدان خارج شود.

* فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان
شاگردان ابراهيم‌زاده تنها يک گام با قهرمانی در ليگ برتر فاصله دارند. يک امتياز هم می‌تواند ذوب‌آهن را قهرمان ليگ کند اما سرمربی اين تيم اعلام کرده به دنبال پيروزی است. بازی در اهواز سختی‌های خاص خودش را دارد. فولاد به دنبال سه امتياز خانگی است و در آن سو ذوب‌آهن هم نمی‌خواهد تلاش‌هايش در هفته پايانی هدر رود. اين ديدار بدون شک حساسترين مسابقه هفته خواهد بود.

* سايپا- صبای قم
سايپا در شرايطی ميزبان صبا است که به نظر می رسد اتفاقات پيش آمده پيرامون مايلی کهن روی اين تيم تاثير گذاشته باشد. با اين حال سايپا برای اينکه جايگاه خود را در ميانه‌های جدول تثبيت کند، به دنبال پيروزی برابر صبا است. صبا هم که حال خوشی در ليگ قهرمانان آسيا ندارد، برای کسب امتياز می‌جنگد.

* مس کرمان- پيکان قزوين
حتی يک نتيجه تساوی هم می‌تواند سهميه مس را در ليگ قهرمانان سال آينده را تثبيت کند. مس با ۵۸ امتياز در رده سوم قرار دارد. چشم اميد سپاهان که در رده چهارم جدول قرار دارد به پيکان است تا بتواند در کرمان، مس را مغلوب کند تا شانس سپاهان برای آسيايی شدن افزايش يابد.

* سپاهان اصفهان- مقاومت سپاسی شيراز
از سپاهان خبرهای خوشی به گوش نمی رسد. پس از شکست خانگی اين تيم برابر بنيادکار ازبکستان تماشاگران عليه کادر فنی و برخی بازيکنان شعار سر دادند. اين ديدار خانگی فرصت مناسبی برای سپاهان است تا شکست هفته گذشته را فراموش کند. مقاومت سپاسی هم در بازی آخری که غلامحسين پيروانی را روی نيمکت خود می‌بيند به دنبال خداحافظی مناسب از ليگ برتر است. پيروانی به دليل حضور در روی نيمکت تيم اميد از فصل آينده در مقاومت حضور نخواهد داشت.

* ملوان انزلی- ابومسلم مشهد
ابومسلم برای سقوط نکردن کار دشواری پيش رو دارد. اين تيم در شرايطی به مصاف ملوان می‌رود که شکست می‌تواند پايانی بر حضورش در ليگ برتر باشد. با توجه به اينکه استقلال اهواز ديدار آسانتری نسبت به اين تيم مقابل برق دارد، ابومسلم بايد در انزلی ملوان را شکست دهد. انزلی‌چی‌ها هم دوست ندارند در بازی آخر ليگ در خانه بازنده باشند.

* برق شيراز - استقلال اهواز
تيم سقوط کرده برق، هفته گذشته داماش را با خودش به ليگ يک برد و هيچ بعيد نيست که اين اتفاق اين هفته برای استقلال اهواز رخ دهد. اگر پيام و ابومسلم حريفان خود را شکست دهند استقلال اهواز حتی در صورت پيروزی به دسته پايين‌تر سقوط خواهد کرد بنابراين اين تيم علاوه بر کسب سه امتياز اين ديدار بايد نيم‌نگاهی به دو مسابقه ديگر داشته باشد.

* پاس همدان- داماش گيلان
داماش که سقوطش به ليگ يک قطعی شده به مصاف پاس می‌رود. پاس برای اينکه جايگاه دوازدهمی را از دست ندهد بايد اين ديدار را با پيروزی پشت سر بگذارد؛ به ويژه آنکه وينگو بگوويچ می‌داند شکست در اين مسابقه احتمال ادامه حضورش در همدان را کاهش خواهد داد.

* پيام مشهد- استقلال تهران
استقلال که تا چند هفته پيش شانس اول قهرمانی بود حالا همه چيز را وابسته به اما و اگر می‌بيند. آنها منتظر شکست ذوب‌آهن مقابل فولاد هستند تا با برتری برابر پيام عنوان قهرمانی ليگ را از آن خود کنند.
پيام هم برای اينکه بقا در ليگ برتر را تضمين کند، ناگزير به کسب سه امتياز است.

جدول رده‌بندی
۱- ذوب‌آهن ۶۶ امتياز
۲- استقلال ۶۳ امتياز
۳- مس ۵۸ امتياز
۴- سپاهان ۵۵ امتياز
۵- پرسپوليس ۵۲ امتياز
۶- صبای قم ۵۰ امتياز
۷- فولاد خوزستان ۴۷ امتياز
۸- پيکان قزوين ۴۷ امتياز
۹- مقاومت سپاسی ۴۳ امتياز
۱۰- سايپا ۴۲ امتياز
۱۱- راه‌آهن ۴۱ امتياز
۱۲- پاس ۳۹ امتياز
۱۳- ملوان ۳۹ امتياز
۱۴- پيام مشهد ۳۵ امتياز
۱۵- ابومسلم ۳۴ امتياز
۱۶- استقلال اهواز ۳۴ امتياز
۱۷- داماش گيلان ۳۰ امتياز
۱۸- برق شيراز ۲۴ امتياز

جدول گلزنان:
۲۱ گل: آرش برهانی (استقلال)
۱۸ گل: اشپيتيم آرفی (پيام مشهد)
۱۶: ايگور کاسترو (ذوب‌آهن)
۱۴ گل: عماد رضا (سپاهان)
۱۳ گل:فريدون فضلی (صبا)
۱۲ گل: افشين چاووشی و آدريانو آلوز (داماش)، داود حقی (راه‌آهن)، سياوش اکبرپور (استقلال)





















Copyright: gooya.com 2016