چهارشنبه 16 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرهاد کاظمی پس از شکست مقابل الشباب امارات: مقصر اصلی شکست سپاهان من هستم، برخی بازيکنان بی تفاوت بودند، مهر

سرمربی تيم فوتبال سپاهان اصفهان خود را مقصر اصلی ناکامی‌های اخير اين تيم خواند و تاکيد کرد از آن بابت شکست سپاهان را به گردن گرفته است که به شخصيت ديگران برنخورد.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به امارات، فرهاد کاظمی پس از شکست ۲ بريک تيمش مقابل الشباب امارات با بيان مطلب در جمع خبرنگاران حاضر در ورزشگاه آل مکتوم دبی افزود: ما بايد در اين بازی پيروز می شديم اما بازيکنان نتوانستند برنامه‌های کادر فنی را در زمين پياده کنند و به راحتی مغلوب شديم.

وی با انتقاد از نحوه قضاوت داور استراليايی ديدار الشباب - سپاهان افزود: قضاوت داور مسابقه نيز مزيد برعلت شد تا به راحتی نتيجه را واگذار کنيم. پيش از اينکه ابراهيم لوينيان با کارت قرمز داور از زمين مسابقه اخراج شد، بازيکنان تيم الشباب روی يکی از بازيکنان سپاهان خطايی را مرتکب شد که داور از کنار آن به سادگی گذشت. او از اعلام يک پنالتی به سود تيم سپاهان نيز خودداری کرد، پنالتی مشهودی که می توانست نتيجه بازی را تغيير دهد.

کاظمی برای اثبات ادعای خود به صحنه‌هايی اشاره کرد که دوربين‌های تلويزيونی امارات به تصوير کشيده بودند که طی آن خطای هند مدافع الشباب در محوطه جريمه اين تيم اماراتی کاملا مشخص بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرمربی تيم فوتبال سپاهان اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: ما با وجود اخراج لوينيان در نيمه دوم با ۱۰ نفر فشار زيادی را به تيم الشباب وارد آورديم و ۴۵ دقيقه بازی را در کنترل داشتيم. در اين دقايق اگر بازيکنان سپاهان تمرکز خود را از دست نمی دادند و اين قدر بی تفاوت نبودند، می توانستيم شکست مقابل الشباب را با پيروزی عوض کنيم.

وی با اشاره به اين موضوع که با شکست سپاهان برابر الشباب امارات حرمت تماشاگران اين تيم اصفهانی و پرچم ايران حفظ نشد، در خصوص شرايط نابسامان بازيکنان سپاهان گفت: به نظر من تيم سپاهان بالانس نيست و تفاوت‌های زيادی بين بازيکنان اصلی و نيمکت نشين اين تيم وجود دارد. بازيکنان نيمکت نشينان ما اين توانايی را ندارند که در زمان ورود به زمين مسابقه نتيجه را عوض کنند. در عين حال نفرات جوان تيم نيز توانايی برآورده کردن خواسته های کادر فنی را ندارد. نمی دانم محرم نويدکيا و هادی عقيلی ديگر چقدر می توانند تلاش کنند و ديگران بی تفاوت باشند؟!

کاظمی که بشدت از اخراج ابراهيم لوينيان ناراحت بود، خاطرنشان کرد: زمانی که يک بازيکن اشتباه می کند و در زمين مسابقه تخلفی را مرتکب می شود، هر مربی باشد با او برخورد می کند و به اين بازيکن ديگر فرصت بازی نمی دهد. لوينيان بازيکنی بود که در هفته‌های گذشته تماشاگران سپاهان او را تشويق کرده و خواهان حضورش در زمين مسابقه بودند، اما امشب همه ديدند او در زمين بازی چه حرکتی انجام داد و چطور از زمين اخراج شد.

سرمربی تيم فوتبال سپاهان اصفهان با اشاره به نقطه ضعف تيمش در جناح چپ، خاطرنشان کرد: بدون شک سرمربی تيم الشباب امارات نمی دانست در ديدار با اين تيم از وجود لوينيان در جناح چپ استفاده خواهيم کرد، اما کل توان تيمش را به نفوذ از جناح راست خود و حمله به جناح چپ ما معطوف کرده بود.

وی با اشاره به اينکه جلال اکبری به علت عملکرد نه چندان مطلوب در ديدار مقابل بنيادکار ازبکستان و پرسپوليس در مصاف با الشباب امارات نيمکت نشين شده بود، افزود: جلال در اين بازی زمانی که وارد زمين شد، ايستا و خسته بازی کرد. من می دانستم حريف اماراتی برای استفاده از نقطه ضعف ما در جناح چپ برنامه دارد اما هرچه به بازيکنانم گفتم اين نقطه ضعف را پوشش دهند، توجه نکردند.

" نمی خواهم اين شکست را گردن بازيکنان بياندازم، من مقصر اصلی شکست سپاهان و ناکامی اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا هستم"، کاظمی در ادامه اين دو جمله را گفت و افزود: به بازيکنان گفته بودم که خيلی راحت بازی کرده و حفظ توپ کنند تا بازيکنان الشباب در طول مسابقه با افت روحی و بدنی مواجه شوند و بعد ضربه اصلی را به اين تيم وارد کنند. آنها خواسته‌های مرا در زمين پياده نکردند و زمانی که تيم با ۲ گل از حريف عقب افتاده بودند به اين نتيجه رسيدند که بايد به تيم ميزبان فشار بياورند. در اين دقايق داشتن کمبود يک بازيکن به تيم ما ضربات جبران ناپذيری وارد آورد.

" چرا لوينيان را پس از ارتکاب خطای اول و پيش از اخراج از زمين مسابقه تعويض نکرديد؟"، اين پرسش خبرنگار مهر از کاظمی بود که وی در پاسخ به آن گفت: بلافاصله بعد از خطايی که لوينيان مرتکب شد، قصد تعويض اين بازيکن را داشتم و از يکی از بازيکن ذخيره خواستم که خود را آماده حضور در ميدان کند اما پيش از ورود اين بازيکن به زمين مسابقه لوينيان کارت زرد دوم را دريافت کرد و از زمين اخراج شد.

" بگذاريد بگويند من مقصر شکست سپاهان هستم"، اين بخش ديگری از صحبت های کاظمی بود. او با تاکيد براين موضوع افزود: تيم سپاهان برای ليگ قهرمانان آسيا بسته نشده بود. تيم ما آنقدر بايد بازيکن خوب می داشت که حريفان آسيايی به راحتی دست مان را نخوانند. برخلاف ما ديگر تيم‌های آسيايی خود را ساخته و پرداخته برای حضور در ليگ قهرمانان کرده بودند. همين تيم الشباب بازيکنی خارجی در اختيار داشت که در زمين مسابقه همه کار کرد اما ما در تيم سپاهان چنين بازيکنی نداشتيم و از اين بابت ضربه خورديم.

سرمربی تيم فوتبال سپاهان به قرارداد خود با اين تيم اشاره کرد و گفت: برای ادامه همکاری با تيم سپاهان بايد با مسئولان اين باشگاه مذاکره کنم. من چه در تيم سپاهان باشم و چه نباشم، اين تيم نقاط ضعفی دارد که برای فصل آينده بايد برطرف شود.

وی مجددا خود را مقصر ناکامی های سپاهان خواند و مدعی شد اين موضوع را از آن جهت مطرح کرده است که به شخصيت ديگران برنخورد.

کاظمی خاطرنشان کرد: در اين چند هفته بارها از من انتقاد شد که چرا از برخی بازيکنان استفاده نمی کنم، اين بازيکنان در ديدارهای اخيرنشان داد که عملکردشان چگونه است.

سرمربی تيم فوتبال سپاهان اصفهان مشکل اين تيم را کمبود بازيکن در برخی پست ها و البته تعدد بازيکن در پست‌های ديگر خواند و افزود: متاسفانه بازيکنان جوان ما در حدو اندازه‌های خود عمل نکرده‌اند. بازيکن ملی پوش سپاهان در ۵ بازی اخير نه پاس گل داده و موقعيتی خطرناک برای تيمش ايجاد کرده است.

وی در ادامه عملکرد هادی عقيلی را ستود و گفت: هادی آنقدر بازيکن باشخصيتی است که در پايان مسابقه از همه عذرخواهی کرد اما بازيکنان جوان بی تفاوت از کنار اين شکست گذشتند. آنها بايد تفکر خود را عوض کنند. متاسفانه بازيکنانی که روی آنها حساب می کرديم حتی نتوانستند ۱۰ دقيقه خود را کنترل کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: چهره ساکت در پايان بازی برافروخته بود. آنقدر به او فشار آمده بود که نزديک بود سکته کند. يک مدير ديگر بيش از اين بايد برای تيمش چه کند؟ او يک تيم درجه ۲ ايرانی را به تيمی مدعی و خطرناک در آسيا مبدل ساخته است. متاسفانه بازيکنان سپاهان حرمت ساکت را هم نگاه نداشتند و نصف توانايی خود را بروز ندادند.





















Copyright: gooya.com 2016