جمعه 18 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محرم نويدکيا: در حرف جزو تيم‌های برتر آسيا هستيم، حق ايران ۴ سهميه نيست، مهر

هافبک تيم فوتبال سپاهان اصفهان با ابراز تاسف از ناکامی تيم‌های ايرانی در مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا، تاکيد کرد فوتبال کشورمان در اين رقابت‌ها استحقاق داشتن چهار سهميه را ندارد.
محرم نويدکيا در گفتگوی تفصيلی با خبرنگار مهر، در مورد شکست تيم فوتبال سپاهان برابر الشباب امارات و حذف از ليگ قهرمانان آسيا گفت: در دو بازی خارج از خانه به غير از ديدار با بنيادکار، در همان نيمه نخست يک بازيکن‌مان اخراج شد و شرايط‌مان به هم ريخت. ضمن اينکه ۲ بازيکن ما هم به علت بی انضباطی از ترکيب اصلی بيرون گذاشته شدند و در نهايت تمام اين موارد زمينه شکست‌ و ناکامی تيم در ليگ قهرمانان را فراهم آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با بازی بد تنها شانس‌مان را از دست داديم
وی ادامه داد: در نيمه نخست دو تيم عملکردی معمولی داشتند ولی ما در نيمه دوم مجبور بوديم حمله کنيم، البته چند موقعيت هم بدست آورديم اما در ضد حملات تيم الشباب می توانست بازهم دروازه سپاهان را باز کند. در مجموع بايد بگويم بازی خوبی را انجام نداديم تا تنها شانس مان برای صعود به مرحله بعد را هم از دست بدهيم.

اشتباهات در تيم ما زياد شده است
کاپيتان تيم فوتبال سپاهان اصفهان در مورد دلايل اشتباهات بازيکنان اين تيم اظهار داشت: ممکن است در يک تيم بازيکنی دچار اشتباه شود که اين موضوع طبيعی است اما اين اشتباهات در تيم ما زياد شده است. متاسفانه در اين مدت به ساختار تيمی خوبی همانند سال‌های گذشته، دست پيدا نکرديم.

نمی شود به بازيکنان سپاهان ايراد گرفت
وی در اين مورد اضافه کرد: باور کنيد نمی شود زياد به بازيکنان ايراد گرفت، آنها در فصل جاری با چهار مربی کار کردند و بايد در فاصله سه الی چهار ماه با تفکرات و شرايط اين مربيان هماهنگ می شدند. البته بازيکنان خيلی خوب با اين موضوع کنار آمدند ولی در نهايت نتايج جالبی کسب نکرديم.

نمی توانم قبول کنم بازيکنان سپاهان اشباع شده‌اند
نويدکيا در پاسخ به اين سوال که به نظر می رسد بازيکنان سپاهان اشباع شده‌اند يا به دلايل ديگر از جمله مسائل مالی و وضعيت خوب باشگاه در سپاهان مانده‌اند؟ تصريح کرد: نمی توانم قبول کنم بازيکنان ما يا در مجموع يک فوتباليست اشباع شود زيرا بايد هميشه طوری برنامه ريزی کند که تشنه بازی کردن باشد و جايش را به آسانی به بازيکن ذخيره ندهد.

ساختار فوتبال ما اشتباه است
وی در مورد دلايل نتيجه نگرفتن تيم‌های ايرانی در ليگ قهرمانان آسيا تاکيد کرد: ساختار فوتبال ما اشتباه است. همه چيز اشتباه است، از جمله نوع قراردادی که با بازيکنان داخلی بسته می شود و بازيکنان خارجی که در تيم‌های داخلی بازی می کنند.

کاپيتان تيم فوتبال سپاهان اصفهان همچنين تصريح کرد: بازيکنان خارجی تيم‌های ديگر واقعا به تيم خود کمک می کنند، خصوصا دو بازيکن خارجی الشباب که واقعا خارق‌العاده بودند. البته خارجی‎‌های ما هم خوب بودند ولی بايد فکر جديدی در اين مورد کرد.

در حرف می گوئيم جزو ۴ تيم برتر آسيا هستيم
وی افزود: تيم ملی ما نمی برد، باشگاه‌های ما يکی پس از ديگری حذف می شوند و هنوز در حرف می گوئيم جزو چهار تيم برتر آسيا هستيم. سيستم فوتبال ما بازيکن نمی سازد در حاليکه در فوتبال دنيا اين سيستم است که فوتباليست می سازد و نشان می دهد کدام بازيکن است که می تواند خود را با شرايط حرفه‌ای فوتبال وفق دهد اما در ايران کريمی‌ها و عزيزی‌ها بر اساس اتفاقات وارد فوتبال شده و در مقطعی باعث موفقيت تيم‌های ايرانی می شوند.

نويدکيا در مورد احتمال کاهش سهميه تيم‌های ايرانی در ليگ قهرمانان آسيا اظهار داشت: با اين نتايج حقمان کسب ۴ سهميه نيست. طبيعی است وقتی تيم‌های ما نمی توانند در آسيا نتيجه بگيرند نبايد انتظار کسب سهميه بالاتر داشته باشيم. اگر خدايی نکرده تيم ملی ما هم به جام جهانی نرود، يعنی فوتبال ما از ريشه مشکل دارد که من هم راه حلش را نمی دانم.

نبايد انتظار شاهکار از مربيان خارجی داشت
وی در پاسخ به اين سوال که آيا اين شکست‌ها نشان نمی دهد که دانش مربيان ما نسبت به آسيا پايين‌تر است؟ افزود: در شرايط بين المللی افکار مربيان مشخص می شود که متاسفانه نتايج مربيان ايرانی در آسيا تا به امروز خوب نبوده است. ضمن اينکه اکثر مربيان خارجی که در ايران فعاليت می کنند، طراز اول نيستند و نبايد انتظار شاهکار از آنها داشت. فکر نمی کنم حضور آنها به فوتبال ايران کمک کند.

کاپيتان تيم فوتبال سپاهان اصفهان در پايان در مورد آينده فوتبالش گفت: فعلا هيچ تيمی با من مذاکره نکرده است حتی تيم سپاهان، اما به نظر می رسد بعد از يک جراحی سخت کم کم به وضعيت ايده آل نزديک می شوم و اين موضوع می تواند برای من اميدوار کننده باشد.





















Copyright: gooya.com 2016