سه شنبه 6 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جادوگر با پرسپوليس به توافق نرسيد، کريمي: با شخصيت من بازي کردند، اعتماد

ديروز همان اتفاقي که هواداران پرسپوليس از آن نگران بودند، برايشان رخ داد و مشخص شد علي کريمي ستاره محبوب قرمزها جايي در بين نفرات پرسپوليس براي ليگ نهم نخواهد داشت. همان طور که پيش بيني مي شد علي کريمي و عباس انصاري فرد براي تمديد قرارداد اين بازيکن به توافق نرسيدند و روز پاياني مهلت نقل و انتقالات بدون تمديد قرارداد شماره 8 قرمزها با اين تيم به پايان رسيد. در اين ميان کريمي و مديرعامل پرسپوليس ديگري را متهم مي کنند. کريمي و مدير برنامه هايش از پروژه «دفع کريمي» مي گويند و در آن سو انصاري فرد هم مدعي است کريمي خواسته هاي زيادي از پرسپوليس داشته و قرارداد مورد نظر اين بازيکن را با قرارداد ترکمانچاي مقايسه مي کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به هر ترتيب در فصل گذشته هم مشخص بود که رابطه چندان مناسبي بين کريمي و انصاري فرد برقرار نيست. با اين حال در چند هفته گذشته مديرعامل پرسپوليس به دفعات به هواداران اين بازيکن محبوب وعده داده بود که قرارداد وي تمديد مي شود. کريمي هم به پرسپوليسي ها قول داده بود به خاطر حضور در اين تيم قيد درآمد بيشتر را مي زند و حاضر است به خاطر هواداران پرسپوليس با مبلغي پايين قرادادش را تمديد کند. اما اين اتفاق تا ديروز غروب رخ نداد. در اين ميان علي کريمي و اطرافيانش بر اين باورند که هيات مديره پرسپوليس از همان ابتدا هم او را نمي خواستند و با ارائه يک پيشنهاد کم ارزش، کاري کردند که اين بازيکن پرطرفدار قيد حضور در پرسپوليس را بزند. محمدرضا فاضلي مدير برنامه هاي کريمي معتقد است مديران پرسپوليس پروژه دفع کريمي را اجرا کردند؛ «به اعتقاد من اين پروژه دفع علي کريمي از پرسپوليس بوده که از چهار هفته پيش آغاز شده است. بنابراين تا زماني که شرايط فعلي و چنين مديريتي در باشگاه حاکم باشد، امکان حضور علي کريمي در پرسپوليس وجود ندارد. آنها مي خواهند هواداران را راضي نگه دارند و بگويند کريمي با اعلام شرايطي علاقه يي نداشت که در پرسپوليس بازي کند.» وي درباره پيشنهاد دو طرف به همديگر توضيح داد؛ «ما هيچ پيشنهاد مالي به باشگاه پرسپوليس نداده ايم و تنها آنها پيشنهاد شفاهي را مطرح کردند که پس از آن در پيشنهاد کتبي شان 30 درصد از آن مبلغ کم کردند و گفتند اين 30درصد را از راه هاي ديگر که به اعتقاد ما راه هاي غيرقانوني بود، پرداخت مي کنند و ما هم در پاسخ گفتيم تا به حال تمامي کارها به صورت قانوني طي شده و بايد بقيه راه هم به اين صورت طي شود.»

در اين ميان خود کريمي ديروز نخواست درباره اتفاق رخ داده توضيح زيادي بدهد؛ «چيز زيادي نمي توانم بگويم. هواداران پرسپوليس خودشان مي توانند بهترين قضاوت را داشته باشند. اگر قرار بود پرسپوليس مرا در باشگاه نگه دارد نبايد چهار هفته من را بازي مي دادند.» کريمي سال گذشته پس از هفت سال به پرسپوليس بازگشت و بهترين بازي ها را براي تيمش انجام داد. با اينکه پرسپوليس نتايج خوبي نگرفت، اما هواداران پرسپوليس کاملاً از جادوگر راضي بودند و در ورزشگاه براي او سنگ تمام مي گذاشتند. به همين دليل کريمي نمي خواهد کاري کند هواداران پرسپوليس از او ناراحت شوند و در واقع او و مدير برنامه هايش روي اين نکته تاکيد دارند که درخواست آنها معقول و منصفانه بوده اما مديريت پرسپوليس علاقه يي نداشته اين بازيکن در اين باشگاه باقي بماند. کريمي عنوان کرد روزي دوباره به پرسپوليس برمي گردد.

در آن سو عباس انصاري فرد نظري کاملاً مخالف دارد و تاکيد مي کند او و ديگر مديران پرسپوليس خواهان حفظ کريمي بودند و خود اين بازيکن دوست نداشت در پرسپوليس بماند. مديرعامل پرسپوليس قرارداد مورد نظر کريمي را شبيه قرارداد ترکمانچاي دانست و گفت؛ «خواسته هاي کريمي از باشگاه غيرمتعارف و مانند قرارداد ترکمانچاي بود و ما به زودي آن را منتشر مي کنيم. اول اينکه او از ما خواسته ماليات مبلغ درخواستي را باشگاه پرداخت کند که اين خارج از قانون است. البته من قبول کردم به کريمي 500 ميليون تومان پرداخت کنم. دومين درخواست کريمي اين است که وي در بندي از قراردادش اعلام کرده هر وقت تصميم گرفت، از پرسپوليس جدا شده و به تيم هاي خارجي بپيوندد. در وهله سوم ايشان درخواستي داشته که بيشتر مبلغ قراردادش بايد در ماه هايي که مشخص کرده به او پرداخت شود که من نمي توانم به عنوان مديرعامل قول بدهم اين موضوع حتماً انجام شود. کريمي در چهارمين خواسته اش اعلام کرده 30 ميليون تومان به مدير برنامه هايش پرداخت شود. اين در حالي است که مدير برنامه هاي کريمي اعلام کرده اين 30 ميليون طلب او از باشگاه پرسپوليس است و ربطي به قرارداد کريمي ندارد.» به هرحال چند ساعت پس از مصاحبه هاي انصاري فرد و کريمي عليه يکديگر باشگاه پرسپوليس با انتشار بيانيه يي اعلام کرد با مبلغ درخواستي کريمي موافق است اما مشکل آنها بندهاي مورد نظر قرارداد است. در اين بيانيه تاکيد شده باشگاه پرسپوليس تا ساعت 12 شب منتظر علي کريمي مي ماند و عنوان شده مشکلي بين باشگاه پرسپوليس و کريمي وجود ندارد و زياده خواهي هاي مدير برنامه هاي اين بازيکن باعث شده توافق بين دو طرف صورت نگيرد. به هرحال با اينکه دو طرف ديروز صبح اعلام کردند با هم به توافق نمي رسند اما اگر امروز اين خبر منتشر شد که کريمي در آخرين ساعات با پرسپوليس قرارداد امضا کرد، نبايد تعجب کرد چرا که ديروز چندي از پيشکسوتان پرسپوليس به ويژه علي پروين در حال پادرمياني بودند تا کريمي و پرسپوليس به تفاهم برسند.با اينکه فصل نقل و انتقالات ديروز به پايان رسيد اما چون کريمي بازيکن آزاد است اين اجازه را دارد که در روزهاي آينده هم با هر تيمي قرارداد ببندد. به نظر مي رسد استيل آذين مشتري اصلي کريمي است و يک پيشنهاد حدوداً يک ميلياردي براي استخدام کريمي به اين بازيکن ارائه کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016