یکشنبه 5 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کرانچار 17 ساعت اخراج شد، اعتماد

تنها چند دقيقه پس از شکست خانگي پرسپوليس مقابل پيکان که اولين باخت اين تيم در اين فصل محسوب مي شد، عباس انصاري فرد مديرعامل قرمزها زلاتکو کرانچار سرمربي اين تيم را اخراج کرد. با توجه به اينکه کرانچار تنها هشت هفته هدايت پرسپوليس را برعهده داشت و در اين مدت فقط يک باخت آورده بود خبر اخراج کرانچار عجيب و باورنکردني به نظر مي رسيد، به همين دليل بخش ورزشي ساعت 30/21 تماسي تلفني با انصاري فرد برقرار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مديرعامل پرسپوليس در اين گفت وگوي تلفني حرفي عجيب زد؛ «من کرانچار را اخراج کردم ولي تکليف اين مربي در جلسه فردا (شنبه) کميته فني باشگاه مشخص مي شود.» در چند ماه گذشته در باشگاه پرسپوليس اتفاقات عجيب کم نيفتاده و اين آخري بي سابقه بود. مديرعامل باشگاه ابتدا مربي را اخراج کرد و بعد از اين تصميمش با کميته فني درباره ادامه کار اين مربي کروات جلسه گذاشت ، در ادامه عجايب پرسپوليس ديروز صبح کميته فني باشگاه تشکيل جلسه داد و کرانچار در پرسپوليس ماندني شد. اين نشست ساعت 30/11 شروع شد و ساعت 13 به پايان رسيد و در آن انصاري فرد، اعضاي کميته فني و زلاتکو کرانچار نيز حضور داشتند. در پايان جلسه تصميم گرفته شد حداقل براي يک بازي ديگر به کرانچار فرصت داده شود. به اين ترتيب زلاتکو کرانچار حداقل در داربي شصت و هفتم هم روي نيمکت تيمش مي نشيند. در واقع کرانچار تنها 17 ساعت از پرسپوليس اخراج شد و انصاري فرد و پرسپوليسي ها موفق شدند يک رکورد منحصر به فرد ديگر هم از خود به جا بگذارند.

تصميم عجولانه

اتفاقات اخير يک بار ديگر ثابت کرد پرسپوليس مشکلات زيادي در سطح مديريت دارد. اخراج کرانچار آن هم تنها چند دقيقه پس از اولين باختش يک تصميم کاملاً عجولانه بود و در همان جمعه شب و شنبه صبح اکثر خبرگزاري ها و سايت هاي خبري از اين تصميم انصاري فرد انتقاد کردند. اگر کميته فني تصميم انصاري فرد را تاييد مي کرد، سريع ترين اخراج مربي خارجي در تاريخ پرسپوليس ثبت مي شد چرا که اين مربي کروات تنها 64 روز مربيگري قرمزها را تجربه کرده بود. همچنين در صورتي که کرانچار به طور قطعي از سرمربيگري تيم فوتبال پرسپوليس برکنار شود، اين باشگاه بايد 450 هزار دلار به وي پرداخت کند. البته فعلاً مشخص شده کرانچار حداقل يک هفته ديگر در پرسپوليس مي ماند. انصاري فرد در حالي جمعه شب آن تصميم عجولانه را گرفت که هواداران پرسپوليس خواهان برکناري او بودند نه کرانچار، چراکه هواداران مي دانستند هشت هفته فرصت مناسبي براي قضاوت درباره يک مربي نيست. ضمن اينکه با توجه به مشکلات پرسپوليس در ابتداي فصل اين تيم تمرينات خود را دير شروع کرد و در يارگيري و استخدام مربي هم تاخير داشت. خود کرانچار هم پس از بازي با پيکان عنوان کرد قضاوت براي او زود است؛ «معتقدم تنها با گذشت هشت هفته از مسابقات هنوز زود است که بخواهيم درباره عملکرد مسوولان تيم نظر بدهيم، لذا از هواداران پرسپوليس مي خواهم با صبر و حوصله به ما اجازه بدهند تا با فرصتي که در دست هست، گذشته را جبران کنيم. بازيکنان زيادي به تيم ما پيوسته اند که براي سازگاري با شرايط اين تيم فرصت بيشتري مي خواهند.»

انصاري فرد تاکيد داشت کرانچار را اخراج کند و مخالفت کميته فني و احتمالاً اعضاي بلندپايه سازمان تربيت بدني مانع عملي شدن تصميم مديرعامل پرسپوليس شد. انصاري فرد در صحبت هاي ديروز صبح خود و قبل از حضور در جلسه کميته فني هم اصرار داشت کرانچار بايد اخراج شود؛ «در اخراج کرانچار عجله نکرديم. ما هشت هفته است که پرسپوليس را زير نظر داريم. براي هر بازي هم يک استراتژي داشتيم اما به هيچ کدام از خواسته هايمان نرسيديم. ما هم اعلام کرديم فعلاً ايشان از کار برکنار شود تا مورد را در جلسه کميته فني به شکل کامل بررسي کنيم. ما موفقيت هاي کمي در زمان حمله داريم، در حالي که بهترين مهاجمان را در اختيار گرفته ايم. من روي تمام اين مسائل حرف دارم و بايد در موردش صحبت کنيم.» انصاري فرد، حسين عبدي را هم به عنوان جانشين کرانچار انتخاب کرده بود، البته با ابقاي کرانچار سرمربيگري عبدي در پرسپوليس منتفي شد.

جايگاه متزلزل انصاري فرد

تصويب نشدن تصميم انصاري فرد نشان دهنده جايگاه متزلزل مديرعامل پرسپوليس است. با اينکه قرار بود تغييرات در پرسپوليس بماند براي بعد از داربي، اما اتفاقات جمعه شب باعث شد علي سعيدلو ظرف امروز تغييراتي در هيات مديره پرسپوليس به وجود بياورد. اين احتمال وجود دارد که اکبر غمخوار به جاي انصاري فرد مديريت باشگاه را به دست بگيرد، مجيد فرخزادي به عنوان رئيس هيات مديره انتخاب شود و علي پروين هم به عضويت هيات مديره درآيد. در هر صورت بعيد است انصاري فرد همچنان بتواند جايگاه خود را حفظ کند و ابقاي کرانچار و عملي نشدن تصميم انصاري فرد در اين راستا بوده است. اما انصاري فرد نظر ديگري دارد؛ «تکليف من را فقط سعيد لو مشخص مي کند. من با قدرت به کارم ادامه مي دهم و هيچ ترسي از برکناري ندارم و تابع مسوولان سازمان تربيت بدني هستم.» در اين ميان از افرادي همچون حسين هدايتي و حبيب کاشاني هم براي حضور در کادر مديريتي پرسپوليس نام برده مي شود، اما احتمال حضور آنها زياد نيست. درباره کرانچار هم پس از داربي تصميم گيري مي شود، اگر اين کروات جمعه به حريف ديرينه قرمزها ببازد شغل خود را از دست مي دهد. گفته مي شود پرسپوليسي ها مذاکراتي با مجيد جلالي براي سرمربيگري داشته اند، هرچند جلالي اين خبر را تاييد نمي کند.

پروين؛ پرسپوليس با کرانچار در داربي مي بازد

يکي از اتفاقاتي که قرار است براي پرسپوليس بيفتد حضور مجدد علي پروين در اين باشگاه است. اسطوره قرمزها در اين باره گفت؛ «تا وقتي که براي من در اين تيم مسووليتي تعريف نشود من هرگز برنخواهم گشت.» ضمن اينکه او از عملکرد کرانچار انتقاد کرد و اخراج اين مربي را تصميمي درست دانست؛ «به رغم حمايت هايي که پيش از اين به خاطر پرسپوليس از کرانچار مي کردم، حالا بايد بگويم او در ارنج بسيار ضعيف است و به درد تيم بزرگي چون پرسپوليس نمي خورد. به اعتقاد من وقتي تيم نتيجه نمي گيرد ديگر ارتباطي به مديرعامل پيدا نمي کند، بلکه اين سرمربي تيم است که بايد پاسخگو باشد و تماشاگران به جاي انتقاد از انصاري فرد بايد از زلاتکو کرانچار بازخواست مي کردند.» پروين پيش بيني کرد پرسپوليس با کرانچار به استقلال ببازد؛ «باور کنيد پرسپوليس با کرانچار به تيم هاي دسته دومي هم مي بازد چه رسد به تيم هايي مثل استقلال. مطمئناً برکناري او در اين برهه زماني يک کار خوب توسط انصاري فرد بود.» (پروين نمي دانست که کميته فني تصميم انصاري فرد را نمي پذيرد) همچنين سرمربي اسبق پرسپوليس درباره بازي نکردن پسرش در بازي با پيکان هم گفت؛ «من تا به امروز هرگز از محمد حمايت نکرده بودم، اما حالا متوجه اين واقعيت شدم که در اين تيم دارد در حق او ظلم مي شود. محمد در تمامي بازي هايي که براي پرسپوليس به ميدان رفته است، تاثيرگذار نشان داده و بازي نکردن او جاي انتقاد مي تواند داشته باشد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016