دوشنبه 13 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هي نگوييد تباني شده!، رضا نادم، اعتماد

با سلام خدمت عزيزان روزنامه اعتماد و تشکر از تلاشي که در راستاي توضيح مطالب و قانع کردن مردم با انواع استدلال هاي مد روز مي کنيد. اينجانب پروين حجازي روز جمعه از طريق تلويزيون بازي تيم هاي استقلال و پرسپوليس را تماشا کردم و مي خواستم در همين جا از طريق ستون شما نسبت به انجام تباني در نتيجه اين بازي اعتراض کنم. من عصرهاي جمعه به پسرم مي گويم تلويزيون تماشا کند تا من و پدرش در آرامش به کارهاي خانه برسيم. اما مدت ها است که روزهاي داربي اين بچه بهانه مي گيرد و بازي را تماشا نمي کند. طفلکي هميشه به من مي گويد مي داند حتماً مثل تمام سال هاي عمرش اين بازي مساوي تمام مي شود و حاضر نيست آن را نگاه کند. من و پدرش هم معطل مي مانيم که با اين بچه چه کنيم. از مسوولان خواهشمنديم کمي شعور مخاطبان را هم در نظر بگيرند و نتيجه بازي را کمي معقول به اتمام برسانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با سلام خدمت اين خواهر گرامي؛ اولاً بسيار ابراز خوشحالي مي کنيم که شما نمي توانيد وارد استاديوم بشويد والا معلوم نبود با اين تندروي ها و بهتان زدن ها چه بلايي بر سر جو سالم استاديوم ها مي آمد و چه شعارهايي که داده مي شد. درثاني جنابعالي چرا و بر چه اساسي مي فرماييد تباني صورت گرفته؟ يازده بازيکن داخل زمين بودند، سه داور داخل زمين بودند، اين همه تماشاگر روي سکوها نشسته بودند، اينها هيچ کدام نفهميدند تباني شده، آن وقت شما فهميديد؟ آيا شما نماينده فيفا هستيد؟ آيا شما نماينده AFC هستيد؟ آيا شما ناظر بازي هستيد؟ من تعجب مي کنم از شما. همين الان که من جواب نامه شما را مي نويسم مي دانيد که چند هزار تباني در فوتبال دنيا در حال انجام است؟ اينها همه اش دروغ است؟...

اما به چندين و چند دليل به هيچ وجه امکان ندارد که هيچ گونه تباني در نتيجه اين بازي صورت گرفته باشد.

1- در اين بازي اول پرسپوليس گل زد و بعد استقلال آن را جبران کرد، در صورتي که اگر قرار بود تباني بشود مثل هميشه اول استقلال گل مي زد بعد پرسپوليس در دقيقه 95 به بعد آن را جبران مي کرد.

2- با توجه به اينکه اين روزها پرسپوليس وضعيت بحراني دارد و استقلال مدت هاست در اوج آمادگي قرار دارد، طبيعتاً اگر استقلال در اين بازي مثل همه بازي هاي قبلي خوب بازي مي کرد و پرسپوليس همان طور که در پنج ديدار قبلش بازي کرده بود وارد زمين مي شد، تيم ها به تکرار ناشيانه روال قبلي و تباني متهم مي شدند. اما خوشبختانه با هوشمندي عوامل موثر دروني و بيروني اين اتفاق نيفتاد و چشم فتنه کور شد.

3- اگر قرار بود در اين بازي تباني انجام بشود بايد يک آدمي به نام «علي عليزاده» در بازي حضور مي داشت که بتواند وقتي تيمش جلو است در دقيقه 97 بازي در يک اقدام محيرالعقول جلوي چشم صدهزار نفر در محوطه جريمه توپ را با دست بزند و پنالتي بشود.

4- با مشاهده بازي روز جمعه ديديد که يک ضربه بازيکنان تيم استقلال به ديرک دروازه پرسپوليس برخورد کرد. اگر قرار بود تباني صورت گيرد در مدتي که استقلال عقب بود و بايد گل مي زد تا بازي مساوي شود، بايد ديرک دروازه را برمي داشتند که توپ هاي استقلال گل بشوند. اما اين کار صورت نگرفت پس تباني نبود.

5- اگر به شعارهاي تماشاگران محترم در پايان بازي دقت مي کرديد که يکصدا مي گفتند «فوتبال با سياست نمي خوايم، نمي خوايم» متوجه مي شديد که تماشاگران عزيز خودشان به درستي درک کرده اند که هيچ کدام از تيم ها از لحاظ تکنيکي و تاکتيکي قادر نيستند برنده مسابقه باشند و آنها در شعارهايشان مي خواستند از مسوولان محترم دو تيم، نيروهاي محترم انتظامي و فدراسيون فوتبال تشکر کنند که نگذاشتند آلوده شدن فوتبال به سياست باعث شود يکي از دو تيم برنده از زمين خارج شود.

6- تماشاگران ما بهترين تماشاگران دنيا هستند و ديروز هم نشان دادند که از نظر آنها مهم ترين چيز، بازي زيبا و صادقانه است. آنها نشان دادند که برد و باخت برايشان اصلاً مهم نيست بلکه تنها خواسته آنها دور شدن مديران سياسي ورزش از قبيل آنهايي است که چند سال پيش مصاحبه کرد و گفت به او دستور داده شده بود فينال جام حذفي بايد با نتيجه مساوي تمام شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016