چهارشنبه 22 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرونده داغی که دوباره باز شد: حضور دوجنسه ها در فوتبال زنان، سرمايه

دوباره بحث حضور «هرمافروديت»ها (دوجنسه ها) در فوتبال بانوان داغ شده است. حدود پنج ماه پيش محمد مرتضوی نژاد مديرعامل باشگاه شن سای ساوه طی نامه ای خطاب به علی کفاشيان خواستار رسيدگی و محروميت دوجنسه ها در فوتبال زنان شد که به دنبال اين اتفاق رئيس فدراسيون فوتبال در جلسه ای با مرتضوی نژاد به بحث در خصوص اين مساله نشست، هرچند اين نشست هم ظاهراً نتيجه ای نداشت اما کفاشيان به صدور دستور رسيدگی به اين موضوع در کميته بانوان فدراسيون قناعت کرد. کميته بانوان فدراسيون فوتبال نيز از آن پس به صورت محرمانه اين موضوع را پيگيری و در نهايت نيز به شدت حضور دوجنسه ها در فوتبال زنان را تکذيب کرد. در حين بازی عقاب مازندران و شن سای ساوه در چارچوب رقابت های ليگ برتر فوتبال بانوان بود که يکی از بازيکنان عقاب مازندران دروازه بان شن سای ساوه را دوجنسه خطاب کرد. اين درگيری تا جايی شدت گرفت که مسوولان «شن سا» بعد از بازی با حضور در کميته انضباطی خواهان بررسی اين موضوع شدند. به دنبال اين اتفاق، رئيس کميته انضباطی فدراسيون نيز رسيدگی سريع به اين ادعای بازيکن عقاب را خواستار شد. پس از آن هم هيچ نتيجه ای از اين پرونده به کميته انضباطی فدراسيون فوتبال نرفت تا بحث حضور دوجنسه ها در فوتبال بانوان همچنان به عنوان يک اتهام مطرح باشد و پاسخ شفافی نيز دريافت نکرده باشد. ادعاکنندگان وجود دوجنسه ها در فوتبال بانوان نيز با استناد به ويژگی های ظاهری متفاوت برخی بانوان فوتباليست ازجمله صدای بم، سرعت دوندگی بالا، اندام و ماهيچه های قوی تر، قدرت بدنی بيشتر و وجود مو های زائد در صورت را دليل ظاهری اين ادعای خود بيان می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مرتضوی: حضور دوجنسه ها در ليگ بانوان ثابت شده
مديرعامل باشگاه شن سای ساوه ضمن تاييد حضور دوجنسه ها در ليگ برتر بانوان در گفت وگو با ايسنا می گويد: «به ما ثابت شده است که در ليگ زنان دوجنسه وجود دارد، حتی در تيم شن سا يک مورد وجود داشت که پيش از آغاز ليگ او را پس از مراجعه به پزشک کنار گذاشتيم.» محمد مرتضوی نژاد ادامه داد: «متاسفانه فدراسيون فوتبال تصميم گرفته که اين موضوع باز نشده و به آن پرداخته نشود. مديران عامل باشگاه ها نمی توانند در اين مساله دخالت کنند. بنابراين اين مساله بايد توسط کميته پزشکی فدراسيون حل شود. قطعاً اگر امروز جلو اين مشکل را نگيريم، به مجموعه ورزشی لطمه وارد خواهد شد.»

مردانی که روسری سر می کنند
همچنين يکی ديگر از سرمربيان شاغل در ليگ فوتبال زنان که نمی خواهد نامش فاش شود، ضمن تاييد حضور دوجنسه ها در فوتبال زنان می گويد: «مگر می شود بازيکنانی قوی هيکل، با سرعت بسيار بالا، با صدای بم و ظاهری شبيه به مردان را که فقط شبيه به دختران روسری سر می کنند ديد و گفت که دوجنسه در فوتبال زنان وجود ندارد.» وی تاکيد می کند:
«کار کميته بانوان خيانت به ديگر بازيکنان است و ممکن است عواقب بدی را در پی داشته باشد.» اين مربی تصريح می کند: «متاسفانه ساير بازيکنان شاغل در ليگ برای اينکه فاصله خود را با اين بازيکن کم کنند با اطلاع مربيان خود، از قرص هايی استفاده می کنند که به تدريج روی اندام آنها اثر می گذارد. طبق آمارها در رشته های ديگر از جمله دووميدانی که اختلاف بازيکنان در صدم ثانيه هاست هر ۵۰ سال يک بار بازيکنانی با مصرف برخی داروها به چشم می خورد ولی در فوتبال در هر يک سال ۲۵ بازيکن. معتقدم اين مساله ريشه فوتبال زنان را خشک می کند.»وی از تغيير جنسيت پنج بازيکن در فوتبال زنان خبر می دهد و ادعا می کند اسناد اين تغيير جنسيت ها در پزشکی قانونی موجود است. وی همچنين از حضور حداقل چهار يا پنج بازيکن دوجنسه در ليگ برتر فوتبال بانوان خبر داد.

تکذيب شديد نايب رئيس بانوان فدراسيون
در مقابل اين اظهارات فريده شجاعی حضور دوجنسه ها را در فوتبال بانوان به شدت تکذيب کرد و تصريح می کند: «در همه تيم ها اين حرف و حديث ها وجود دارد. برخی هورمون ها در بعضی بازيکنان وجود دارد ولی دليل نمی شود که آنها مرد باشند.»وی معتقد است يکی از مربيان ليگ باعث تحريک مرتضوی نژاد برای طرح اين مساله شده است. رئيس کميته بانوان فدراسيون فوتبال تاکيد می کند ما نمی خواهيم خودمان را زيرسوال ببريم و در اين راستا سعی می کنيم به لحاظ فرهنگی محيطی پاک را برای بانوان ايجاد کنيم.

مظفر: نبايد با آبروی اين خانم ها بازی کرد
همچنين شهرزاد مظفر سرمربی سابق تيم ملی بانوان نيز بيان اين مطالب را از روی غرض ورزی های شخصی می داند و يادآور می شود: «ما بايد برای خودمان خط قرمز بگذاريم و پا را از حد لازم فراتر نگذاريم. نبايد به خاطر مسائل شخصی با حيثيت و آبروی کسی بازی کرد.»وی تاکيد می کند: «نبايد به خاطر مسائل داخلی اين مسائل را آنقدر دامن بزنيم که چهار بازيکن لطمه بخورند يعنی فوتبال زنان آنقدر بی ارزش است که به خاطر دعواهای شخصی مسائل کذب را وارد آن کنيم؟»

تعيين تکليف توسط کميته انضباطی
رئيس کميته انضباطی فدراسيون فوتبال می گويد: «در صورت احراز وجود دوجنسه ها در ليگ برتر فوتبال زنان از حضور در رقابت های ليگ محروم خواهند شد.» مجتبی شريفی در خصوص موضع کميته انضباطی در قبال حضور دوجنسه ها در ليگ فوتبال زنان اظهار کرد: «تاکنون در کميته انضباطی به طور مصداقی با مورد احراز شده ای برخورد نکرديم. ما بررسی احتمال وارد بودن اتهام دوجنسه بودن در ديدار عقاب مازندران و شن سای ساوه را به فاطمه عليپور نماينده کميته بانوان واگذار کرديم و مقرر شد کميته بانوان در اين خصوص بررسی های لازم را به عمل آورد و خروجی آن را جهت اتخاذ تصميم به کميته انضباطی ارائه دهد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016