پنجشنبه 5 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نيم فصل دوم از فردا شروع مي شود، اعتماد

ميثم فرزيان

که اين طور، ما به اردن باخته ايم و ظاهراً هيچ کس قصد ندارد توضيحي در اين باره به سمع يا نظر خلق الله برساند. به ناچار مي ماند جماعت فوتبال دوست که بايد فتيله انتظاراتش را پايين بکشد و باور کند که در غياب مردان بزرگ، فوتبال تا سطح کشورهاي درجه دوم آسيا نزول پيدا کرده است. علاوه بر اين از همين فردا، همين فردا عصر، حوالي ساعت يک، يک و نيم ظهر دوباره قطار ليگ به راه مي افتد و مي توان در کشاکش بازي ها و حاشيه هاي تمام نشدني اش همه چيز را به باد فراموشي سپرد. همين که استيل آذين با ستاره تازه از بند منشور رهاشده اش بيايد، همين که قلعه نويي در کنفرانس مطبوعاتي حاضر شود، همين که يک داور سوتي به اشتباه نزند و سکوها يکصدا شوند در تذکر به او، همه چيز فراموش مي شود. باور نمي کنيد؟ اين شما و اين هم هفته هفدهم ليگ برتر که پس از سپري کردن تعطيلات 20روزه از همين فردا حوالي يک، يک و نيم ظهر شروع مي شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سايپا کرج (14)- صباي قم (11)

رسولي کربکندي جمعه براي اولين بار روي نيمکت صبا مي نشيند. پيروزي در چنين روز و چنين ميداني براي او تا سال هاي سال خاطره يي خوش رقم خواهد زد. او به همراه شاگردانش مي توانند با کسب پيروزي و تداوم آن يک بار ديگر صبا را از نيمه پايين جدول جدا کرده و به روزهاي اوج بازگردانند. در مقابل نيمکت سايپا بيش از گذشته متزلزل نشان مي دهد. محمد مايلي کهن که تعطيلات را به مصاحبه و سفارش و نصيحت و امضا جمع کردن گذرانده به هيچ عنوان شرايط مناسبي ندارد و شايد تنها يک ناکامي ديگر منجر به جدايي او از جمع نارنجي پوشان شود.

تراکتورسازي تبريز (9)- پاس همدان (16)

پس از 20 روز تعطيلي هواداران تراکتورسازي مي توانند يک بار ديگر در تبريز جشن فوتبال برپا کنند و به ساير تيم ها فخر بفروشند. موضوع دلگرم کننده براي آنها تيمي است که به عنوان مهمان پا به ورزشگاه يادگار امام مي گذارد. پاس همچنان با 13 امتياز در بدترين وضعيت ممکن قرار دارد و حتي تغيير سرمربي و مديرعامل هم نتوانسته از بحران نجات شان دهد. تبريزي ها که از حال و روز زار پاس اطلاع دارند دندان تيز کرده اند و خودشان را براي شروعي خوب آماده مي کنند، مگر اينکه در طول 20 روز تعطيلي معجزه يي در همدان رخ داده باشد.

استيل آذين(4)- استقلال اهواز(10)

علي کريمي نيست. او محروم است و نمي تواند مقابل استقلال اهواز پا به توپ شود. از سوي ديگر وضعيت ديگر ستاره تيم يعني فريدون زندي همچنان در هاله يي از ابهام قرار دارد. در عوض استيل آذين اين بار عليرضا نيکبخت واحدي را پس از ماه ها دوري از مستطيل سبز و محروميت، رو مي کند.

اين بازگشت مي تواند حداقل براي رسانه ها بسيار پربار باشد. حميد استيلي که در مسابقه با مس نشان داد تيمش خيلي هم از نبود کريمي متضرر نمي شود، چشم به پله هاي بالاتر دارد. البته استقلال اهواز را هم نبايد دست کم گرفت، هرچند در آخرين بازي شان مقابل تراکتورسازي بازنده از زمين خارج شدند.

ملوان بندرانزلي (8)- ذوب آهن (2)

ذوب آهن تنها تيمي است که مي تواند کاخ روياهاي امير قلعه نويي را ويران کند و سپاهان را از صدر به زير بکشد. جامه عمل پوشاندن به اين رويا چندان هم دور از انتظار نيست. براي اين کار تنها کافي است ذوب آهن در بندرانزلي از پس ملوان بربيايد و بعد منتظر بماند تا پرسپوليس در اصفهان خدمت سپاهان برسد. فقط مي ماند جلب رضايت ملواني ها که البته امکان دارد با توجه به جايگاه شان در جدول رده بندي و بازي در زمين خودي خيلي آسان به دست نيايد.

ابومسلم مشهد (18)- مس کرمان (12)

روزگار مشهدي ها مدت هاي مديدي است که به رنگ لباس هايشان درآمده. مديران ابومسلم هنوز به طور دقيق نمي دانند سرمربي تيم شان چه کسي است. بازيکنان هم مشابه اين نظر را درباره مديران تيم و مطالبات شان دارند. فرهاد کاظمي فعلاً علي الحساب تيم را تمرين مي دهد و بعد مي تواند نتيجه زحماتش را از روي سکو مثل بقيه تماشاگران نظاره کند. او البته براي مسابقه فردا نسبت به گذشته استرس کمتري دارد چرا که مس کرمان هم دست در دست بحران دارد و چندان روبه راه نيست. آنها که فصل را با کلي ريخت و پاش شروع کردند رفته رفته نه تنها از طلا گشتن پشيمان شدند بلکه مس بودن خودشان را هم به باد فراموشي سپردند. دريافت شش گل در يک ديدار خانگي آخرين دسته گل آنهاست.

سپاهان اصفهان (1)- پرسپوليس (5)

در روزهايي که زاينده رود از سر نو متولد شده است، امير قلعه نويي نيز شروع نااميد کننده تيمش در ابتداي فصل را به صدرنشيني ختم کرد. عصرهاي دلنشين سي و سه پل براي قلعه نويي خاطره انگيزتر خواهد شد اگر پرسپوليس در اين ديدار گرگ نباشد. البته بسيار بعيد است که زلاتکو کرانچار در طول تعطيلات 20 روزه به قسمت بد سرنوشت فکر نکرده باشد.

شکست اگر مکرر شود حتي براي گرگ بي دندان هم قابل توجيه نيست و مي تواند مرد کروات را به سمت درهاي خروج راهنمايي کند و به اين ترتيب ديدار سپاهان و پرسپوليس فارغ از جذابيت هاي هميشگي از حساسيت ويژه يي نيز برخوردار خواهد بود.

ناگفته نماند که اين بازي ممکن است بنا بر پيشنهاد اداره کل تربيت بدني استان اصفهان به روز يکشنبه موکول شود.

استقلال تهران (3)- پيکان قزوين (6)

هيچ کس به اندازه مرفاوي از شروع دوباره ليگ دلخور نيست. او در 20 روز گذشته خيالي آسوده و اعصابي راحت داشت. طبيعي است که او آرزو کند اوضاع به همين منوال ادامه داشته باشد. با اين حال دنيا هميشه به کام آدم ها نيست و آقا صمد بايد به ليگ بازگردد، منتها از بخت بد در همين شروع کار تيم او بايد در خانه از پيکان ميزباني کند. اگر استقلال نتواند خيلي زود به گل برسد ممکن است صداهايي از سوي سکوهاي ورزشگاه کام آقاي سرمربي را تلخ کند.

برنامه ديدارهاي هفته هفدهم

جمعه 6/9/88

سايپا کرج- صباي قم، ساعت 30/13، ورزشگاه انقلاب کرج

مقاومت شهيد سپاسي- راهآهن شهرري، ساعت 14، ورزشگاه حافظيه شيراز

تراکتورسازي تبريز- پاس همدان، ساعت 14، ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز

استيل آذين تهران- استقلال اهواز، ساعت 14، ورزشگاه تختي تهران

فولاد خوزستان- شاهين بوشهر، ساعت 14، ورزشگاه اختصاصي فولاد اهواز

ملوان بندرانزلي- ذوب آهن اصفهان، ساعت 14، ورزشگاه تختي بندرانزلي

شنبه 7/9/88

ابومسلم خراسان- مس کرمان، ساعت 14، ورزشگاه ثامن الائمه(ع) مشهد

سپاهان اصفهان- پرسپوليس، ساعت 14، ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر

استقلال تهران- پيکان قزوين، ساعت 15/16، ورزشگاه آزادي تهران.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016