چهارشنبه 30 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته بيست و چهارم ليگ برتر فوتبال؛ جذابيت ويژه برای مثلث دايی، کاشانی، انصاريفرد، سپاهان و نبرد با ملوانان، مهر

در هفته بيست و چهارم ليگ برتر ديداری حساس بين پرسپوليس و راه آهن برگزار می شود که به نوعی تقابل مديران عامل دو باشگاه است.
به گزارش خبرنگار مهر، هفته بيست و چهارم ليگ برتر باشگاه‌های کشور از روز جمعه با برگزاری هشت ديدار آغاز می شود و روز شنبه هفته پيش رو با رويارويی تيم‌های استيل آذين و استقلال به پايان می رسد. ديدارهای هفته بيست و چهارم ليگ برتر در يک نگاه به اين شرح است:

ابومسلم خراسان - پيکان قزوين
اين راهی که ابومسلم می رود، به ليگ دسته اول ختم می شود. سياه جامگان مشهدی برای ماندن در ليگ برتر بايد طرحی نو دراندازند و ترک عادت کنند. آنها به باخت عادت کرده‌اند و هر هفته به سقوط نزديک تر می شوند. اين هفته ابومسلم در خانه ميزبان پيکان است که خود زخم خورده از استيل آذين است. جدال ناکامان هفته بيست و سوم که يکی برای رسيدن به صف بالانشينان تلاش می کند و ديگری برای فرار از سقوط، عصر جمعه‌ای جذاب برای فوتبالدوستان مشهدی می سازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پاس همدان - صبای قم
جدال اين دو تيم جدال احيا شدگان است. پاس همدان و صبای قم در هفته‌های گذشته از قالب يک تيم هميشه بازنده خارج شده و سيری صعودی در جدول آغاز کرده‌اند. اين دو تيم عصر جمعه در ورزشگاه قدس همدان مقابل هم صف آرايی می کنند. پاس در کمتر از يک هفته پس از متوقف کردن صدرنشين ليگ برتر اين هفته در جدالی خانگی به دنبال پيروزی مقابل صباست. فاصله امتيازی تيم‌های مس و راه آهن به اين تيم خيلی نزديک است و شاگردان مديرروستا راهی به جز پيروزی مقابل صبا ندارند، چرا که در غير اين صورت مجددا بايد به جمع فانوس به دستان بازگردند.

مس کرمان - شاهين بوشهر
شاهين اين روزها روی ابرها سير می کند. تيمی که به پرسپوليس چهار گل زده و يک هفته در ويترين فوتبال ايران درخشيده ، در هفته بيست و چهارم ميهمان مس کرمان است. شرايط اين دو تيم زمين تا آسمان با هم فرق می کند. يکی در اوج و ديگری غرق در بحران. مس کرمان می تواند با برتری مقابل شاهين از انتهای جدول فرار کرده و اين تيم را همنشين قعرنشينان کند، آيا تيم لوکا انگيزه‌ای بهتر و بيشتر برای غلبه بر تيم بوشهری می خواهد؟!

سپاهان اصفهان - ملوان بندرانزلی
زردپوشان اصفهانی با دو تساوی برابر فولادخوزستان و پاس همدان به بالانشينان جدول رده بندی اين فرصت را دادند تا به جايگاه‌شان نزديک شوند اما آنها تعارف اين تيم را رد کرده و مقابل ديگر تيم‌ها تن به شکست و تساوی داده اند. سپاهان با وجود اين تساوی‌ها کماکان صدرنشين مطلق جدول رده بندی است و اين هفته با ملوان بندرانزلی ديدار می کند. سپاهان در بازی رفت مقابل اين تيم با نتيجه تساوی يک بريک متوقف شد. اما آن تيم ملوان با تيمی که روز جمعه مقابل سپاهان صف آرايی خواهد کرد، تفاوت‌هايی دارد که مهم ترين آن غيب محمد احمدزاده روی نيمکت سپيدپوشان است. بايد ديد تيم ملوان با پورغلامی مقابل سپاهان چه می کند، او که هنوز با ملوان رنگ شکست و ناکامی را نديده است.

استقلال اهواز - ذوب آهن اصفهان
سيرنزولی تيم استقلال اهواز در چهار هفته گذشته عجيب و دور از انتظار بوده است. اين تيم در چهار ديدار اخير خود شکست خورده و هيچ امتيازی کسب نکرده است. حاصل اين عملکرد ضعيف و دوراز انتظار سقوط به رده دوازدهم جدول و نزديک شدن به صف قعرنشينان است. باقری نيا که همچنان از سوی برادران شفيع زاده حمايت می شود، اين هفته تيمش را در مصاف با ذوب آهن صف آرايی می کند. شکست و ناکامی در اين بازی شايد داستان را برای باقری نيا و تيمش تغيير دهد به همين خاطر او بايد نهايت توان خود را به کار گيرد تا در ديدار برابر ذوب آهن، تيم دوم جدول رده بندی، با حداکثر امتياز از زمين خارج شود.

سايپا کرج - فولاد خوزستان
نکته جالب توجه اين بازی رويارويی محمد مايلی کهن با مجيد جلالی است. اين دو که سابقه همکاری با يکديگر را دارند و در اتفاقات و حوادث پيرامون فوتبال هميشه از هم حمايت کرده‌اند، روز جمعه مقابل هم می ايستند. شرايط امروز آنها به گونه‌ای است که حداقل برای يک ۹۰ دقيقه ديدار عصر جمعه به هم رحم نمی کنند. سايپا برای رساندن خود به نيمه بالای جدول و فولاد برای فرار از جمع فانوس به دستان به کمتر از سه امتياز ديدار روز جمعه قانع نيستند.

تراکتورسازی تبريز - مقاومت شهيد سپاسی شيراز
بازهم تراکتور، بازهم طرفداران پرشور اين تيم و بازهم ورزشگاه يادگار امام (ره). روز جمعه تيم تراکتورسازی در خانه از تيم مقاومت شهيد سپاسی پذيرايی می کند. تقابل تيم‌های ششم و نهم جدول رده بندی ليگ برتر که فاصله امتيازشان ۲ امتياز است، می تواند در نوع خود جذاب و تماشايی باشد، به ويژه در يک ورزشگاهی که هميشه مملو از تماشاگر است.

پرسپوليس - راه آهن شهرری
بدون تعارف ديدار روز جمعه پرسپوليس - راه آهن شهرری، دوئل حبيب کاشانی با محمدحسن انصاريفرد است. تقابل اين دو باهم از زمانی آغاز شد که با حضور کاشانی در هيئت مديره باشگاه پرسپوليس، پرونده انصاريفرد در اين باشگاه بسته شد. روز جمعه آنها رودرروی هم می ايستند، بايد ديد دوئل مديران عامل پرسپوليس و راه آهن را کداميک می برند.

پرسپوليس هنوز با علی دايی نبرده و در دوبازی اخير که وی روی نيمکت اين تيم نشسته يک تساوی خانگی و يک شکست سنگين خارج از خانه عايد سرخپوشان شده است. دايی که با هدف نگاه داشتن پرسپوليس در رده سوم ليگ هدايت اين تيم را پذيرفت، در هفته بيست و چهارم و در مصاف با تيم شانزدهم جدول به يک پيروزی خانگی می انديشد. اين پيروزی می تواند، پرسپوليس را که زخم چنگال‌های شاهين را بر دوش دارد، به آينده اميدوار کند.

در آخرين نظرسنجی برنامه ۹۰ پرسپوليس پرطرفدارترين تيم ليگ برتر شد اما اين تيم پرطرفدار هفته هاست بيش از ۲۰ هزار تماشاگر را به ورزشگاه آزادی نمی آورد. پرسپوليس در ديدار برابر راه آهن پس از مدت‌ها در يک روز تعطيل به ميدان می رود. سرخپوشان اميدوارند در اين بازی خانگی بازهم سکوهای ورزشگاه آزادی ميزبان هوادارانی باشد که هفته‌هاست از اين تيم يک بازی خوب نديده اند.


- برنامه ديدارهای هفته بيست و چهارم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زير است:
جمعه - ۲/۱۱/۸۸
* ابومسلم خراسان - پيکان قزوين، ساعت ۱۴:۴۵، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد
* پاس همدان - صبای قم، ساعت ۱۴:۴۵، ورزشگاه قدس همدان
* مس کرمان - شاهين بوشهر، ساعت ۱۴:۴۵، ورزشگاه شهيد باهنر کرمان
* سپاهان اصفهان - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر
* استقلال اهواز - ذوب آهن اصفهان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه تختی اهواز
* سايپا کرج - فولاد خوزستان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه انقلاب کرج
* تراکتورسازی تبريز - مقاومت شهيد سپاسی شيراز، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
* پرسپوليس - راه آهن شهرری، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه آزادی تهران
شنبه - ۳/۱۱/۸۸
* استيل آذين تهران - استقلال تهران، ساعت ۱۴:۴۵، ورزشگاه آزادی تهران

جدول رده بندی ليگ برتر در پايان هفته بيست و سوم


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016