پنجشنبه 13 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پیروزی ایران مقابل تایلند با گل ديرهنگام نکونام، راديو فردا

تيم ملی فوتبال ايران با گل دقيقه ۹۰ جواد نکونام تيم ضعيف تايلند را به زحمت در ورزشگاه آزادی تهران شکست داد تا با ۱۳ امتياز به کار خود در رقابتهای انتخابی جام ۲۰۱۱ ملتهای آسيا پايان دهد.

ايران در گروه پنجم انتخابی رقابتهای جام ملتها صعودی پيش از اين بازی داشت ولی با اين که با همه قوا به ميدان پای گذاشت، نمايش ضعيف تيم ملی باعث شد تا از دقيقه ۷۵ حدود ۲۰ هزار تماشاگر در يک بازی با بدون بليت و رايگان تشويقشان به فرياد اعتراض «تايلند، تايلند» و تاييد تيم مهمان بدل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تايلنديهای کوتاه قامت و فاقد قدرت بدنی در برابر تيمی پرنام، اما متمرکز در خط ميانی، تا لحظه های پايانی توانستند دروازه خود را پايدار نگاه دارند و دروازه بان خود يک ستاره نشان دهند.

مهدی رحمتی در دروازه تنها بازيکنی بود که به نيمه حريف نرفت. نه تنها خسرو حيدری از راست و احسان حاج صفی از چپ، که هادی عقيلی و جلال حسينی هم برای گلزنی تا دهانه دروازه تايلند پيش رفتند. اما نداشتن مهاجم تمام عيار گلزن و نبود آرايش تهاجمی، يک بازی بی اثر و فاقد روح تهاجمی از تيم ملی ساخته بود.

در اواخر بازی ورود ميلاد زنيدپور، کريم انصاريفرد و غلامرضا رضايی به جای مهرزاد معدنچی، مسعود شجاعی و محمدرضا خلعتبری، بازی ايران را موثرتر نشان داد تا آن جا که داور ضعيف قطری از يک پنالتی بر روی رضايی چشم پوشيد و زنيدپور با يک ارسال دقيق از راست تک گل پيروزی تيم ملی ايران را با ضربه سر جواد نکونام پايه گذاشت. داور قطری با جايگيری غلط در ميدان، بارها مانع بين توپ و بازيکن بود.

در نيمه نخست چند موقعيت گل توسط معدنچی هدر رفت که در يک مورد به دنبال حرکت پا به توپ و تماشايی کاپيتان علی کريمی و پاس عالی او بود.

بازيکنان تيم ملی ايران: مهدی رحمتی - هادی عقيلی - جلال حسينی - خسرو حيدری - احسان حاج صفی - آندرانيک تيموريان - جواد نکونام - محمدرضا خلعتبری (از دقيقه ۷۲ غلامرضا رضايی) - علی کريمی (کاپيتان) - مسعود شجاعی (از ۶۳ کريم انصاری فرد) - و مهرزاد معدنچی (از دقيقه ۸۵ ميلاد زنيدپور) در مسابقه ديگر گروه ايران، تيم اردن در امان دو بر يک بر سنگاپور پيروز شد تا به عنوان تيم دوم گروه پنجم به مرحله پايانی صعود کند.

برايان رابسن کاپيتان و ستاره پيشين تيم های منچستريونايتد و تيم ملی انگليس با اين که به عنوان سرمربی تيم تايلند، پيش از مسابقه از پيروزی بر ايران و خلق يک شگفتی سخن گفته بود. ولی در پايان از رساندن تايلند به قطر (ميزبان رقابتهای پايانی) بازماند.

افشين قطبی پيش از مسابقه بازی با تايلند را جدی و آن را گامی در راه پرداخت تيم ملی عنوان کرده بود.او گفته بود :« خيلی ها گفته‌اند بازی با تايلند تشريفاتی است اما معتقدم در فوتبال بين‌المللی هيچ بازی تشريفاتی نبوده و همه آنها مهم هستند. ما وقتی می ‌خواهيم تيم قدرتمندی را به جام ملت‌ها روانه کنيم. قطعا همه بازی ها برای ساختن تيم مهم هستند.»

اما نمايش و آهنگ تيم پرستاره افشين قطبی با وجودی که با يک گل ديرهنگام به پيروزی رسيد، برای درخشش در جام ملتها هرگز اميدبخش نشان داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016