پنجشنبه 13 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبی: خوب بازی کرديم اما دليل تشويق‌ شدن تايلند را نمی‌دانم! ايسنا

ـ هميشه علی دايی را دوست داشته و دارم
ـ احتياجی به محبوبيت علی کريمی ندارم

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران گفت: دليل تشويق‌ شدن تايلند از سوی تماشاچيان را نمی‌دانم اما فقط می‌دانم تيم ايران خوب بازی کرد و برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، افشين قطبی در نشست خبری پس از بازی تيم‌های ملی فوتبال ايران و تايلند اظهار کرد: به تمام مردم ايران و بازيکنان تيم ملی برای کسب اين پيروزی تبريک می‌گويم و خوشحالم توانستيم سومين بازی متوالی را پيروز شويم و در شرايط مطلوبی به جام ملت‌های آسيا قدم بگذاريم.

وی ادامه داد:‌ ما سعی کرديم تيمی متشکل از بازيکنان ستاره، باتجربه و جوان را بسازيم. همان طور که پيش‌بينی کرده بودم بازی سختی مقابل تايلند داشتيم. آنها تيم باکيفيت و باانگيزه‌ای بودند که فوتبال بسته‌ای ارائه کرده و سعی داشتند در ضد حملات خطرناک باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی افزود: تيم ايران در اين مسابقه به اندازه کافی موقعيت گلزنی داشت. ما تنها در يک سوم انتهايی زمين خوب نبوديم اما بالاخره جذابيت فوتبال باعث شد تا در آخرين لحظات گل پيروزی را وارد دروازه حريف کنيم. دليل افت ياد شده در بخشی که به آن اشاره کردم خستگی بازيکنان و تمرين کردن آنها فقط در يک روز پيش از بازی بود. بازيکنان ما بسيار خسته بودند. برخی از آنها در اين هفته سه مسابقه انجام داده بودند و بعضی هم پس از ۷۲ ساعت دوباره بايد بازی می‌کردند.

قطبی گفت: يکی ديگر از ويژگی‌های اين مسابقه بازگشت دوباره علی کريمی به تيم ملی بود. او انگيزه و انرژی زيادی را به تيم آورد. کريمی بازيکنی است که هر وقت در تيم ملی حضور دارد باعث می‌شود اطرافيانش هم خوب کار کنند و واقعا تحت تاثير او قرار بگيرند. کريمی صحنه‌هايی را در اين بازی خلق کرد که فکر کنم مردم از ديدنش لذت بردند و همه مردم ايران نفس‌هايشان حبس شده بود. حرکات کريمی واقعا محشر بود و توان ويژه‌ای به تيم ملی القا می‌کرد. تيم ما در نيمه دوم بهتر عمل کرد و توانست با حمايت تماشاچيان موقعيت‌های گلزنی بيشتری را روی دروازه حريف خلق کند.

قطبی در پاسخ به سوالی درباره اينکه آيا دليلی داشت برای يک بازی تشريفاتی بازيکن بزرگی چون علی کريمی دعوت شود و بهتر نبود برای مسابقه‌های مهم‌تری از او کمک می‌خواستيد، اظهار کرد: کريمی هر وقت به تيم ملی دعوت شود دير است. شخصيت فوق‌العاده‌ای دارد و همان طور که گفتم همه بازيکنان از کريمی تاثير می‌گيرند. همه مردم ايران دوستش دارند. ما تنها ۱۰ ماه تا شروع جام ملت‌ها زمان داريم که بهتر بود او را به تيم ملی دعوت می‌کرديم ضمن اينکه به عيد نزديک می‌شويم و می‌خواستيم او را دوباره به استاديوم آزادی بياوريم تا به مردم عيدی خوبی بدهيم.

قطبی در پاسخ به اين سوال که اگر معتقديد تيم ايران خوب بازی کرد پس چرا تماشاچيان در ۱۵ دقيقه پايانی بازی تيم تايلند را تشويق می‌کردند به خبرنگاران گفت: دليل اين مساله را نمی‌دانم بهتر است از کسانی بپرسيد که اين شعارها را دادند.

قطبی در ادامه با واکنش خبرنگاران مواجه شد که پرسيدند چطور از هزاران تماشاچی که به استاديوم آمده بود چنين سوالی کنيم. وی در اين خصوص پاسخ داد: در برابر چنين صحبتی فقط می‌توانم سکوت کنم من معتقدم تيم ايران در اين بازی خوب بازی کرد. مديريت سکوها بر عهده من نيست. در تيم ملی فقط وظيفه دارم يک تيم خوب بسازم و روانه مسابقه‌ها کنم.

سرمربی تيم ملی در پاسخ به اين سوال که آيا هدف شما از دعوت علی کريمی استفاده از محبوبيت او بود گفت: من احتياجی به محبوبيت کسی ندارم. تيم ملی تيم افشين قطبی نيست بلکه متعلق به همه مردم ايران است. من هيچ تصميم شخصی و سليقه‌ای در اين تيم نمی‌گيرم. پشت تصميم‌های من هميشه وجدان، فکر و منطق نهفته است.

قطبی مجددا در واکنش به سوالی که پرسيده شد آيا دعوت علی کريمی و مثبت بودن پاسخ او به دليل لج کردن با علی دايی نبوده؟ گفت: من علی دايی را هميشه دوست داشته و دارم. معتقدم ما بايد به هم کمک کنيم تا فوتبال ايران رشد کند. ضمن اينکه بايد به رسانه‌های کشور هم احترام گذاشته و برای موفقيت تيم ايران از وجودشان استفاده کنيم.

سرمربی تيم ملی درباره برنامه‌های آتی‌اش پس از اين مسابقه گفت: ما ده بازی تدارکاتی خواهيم داشت که پنج مسابقه آن در " روزهای فيفا" است. در اين فرصت می‌خواهيم تيم قوی‌تری بسازيم. مطمئن باشيد اين تيم تا جام ملت‌های آسيا بهتر و قدرتمندتر خواهد شد. اين بازيکنان اتحاد و همدلی زيادی با هم دارند و از زمانی که در اردو کنار هم جمع شده‌اند اين مساله به وضوح در اين تيم ديده می‌شد. تا شروع جام ملت‌ها هم در تيم ملی به روی همه بازيکنان ايرانی باز است و با عملکرد موفق‌شان می‌توانند در اين تيم حضور داشته باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016