سه شنبه 24 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبی در نشست خبری: قول قهرمانی دادن در ايران خطرناک است، تخريب را کنار بگذاريد، استعفا نمی‌کنم، مهر

سرمربی تيم ملی فوتبال کشورمان با بيان اينکه سکوتم در مقابل اتفاقات اخير سکوت حرفه‌ای بود،گفت: تا زمانی که اين گونه اختلافات وجود دارد هيچ مربی نمی‌تواند در تيم ملی موفق شود و قول قهرمانی دادن هم خطرناک است.
به گزارش خبرنگار مهر، افشين قطبی که در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران سخن می گفت با بيان اين مطلب افزود: اگر نسبت به اتفاقات اخير و مذاکرات فدراسيون در خصوص مربی خارجی سکوت کردم تنها به اين خاطر بود که بر حاشيه ها اضافه نشود و با اظهارنظرم به مشکلات دامن نزنم.

وی اضافه کرد: تا زمانی که نيروهای فکری در فدراسيون تقسيم می شود و اين گونه اختلافات وجود دارد نمی توان انتظار داشت مربی تيم ملی موفق شود.

قطبی در پاسخ به اين سئوال که آيا با اطلاع از مذاکرات فدراسيون با مربيان خارجی هيچ گاه تصميم به استعفا گرفتيد يا نه، اظهار داشت: بنده هرگز از تيم ملی استعفا نخواهم داد و در سخت ترين شرايط به کارم ادامه می دهم. روزی که اين مسئوليت را قبول کردم می دانستم مسئوليت سنگينی را برعهده گرفته ام و برای موفقيت بايد با تمام وجود بجنگم. من با عشق وعلاقه به تيم ملی اين مسئوليت را پذيرفتم و تا رسيدن به هدفم راهم را ادامه خواهم داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با بيان اينکه اتفاقات اخير تيم ملی را همدل و قوی تر کرده است، اظهار داشت: به اعتقاد من اين اختلافات باعث شد تا فدراسيون وارد مرحله جديدی شود و از اين پس قوی تر و همدل تر برای موفقيت تيم ملی تلاش کنيم.

سرمربی تيم ملی ادامه داد: اين مسائل باعث شد راه فدراسيون برای آينده مشخص شود و چارچوب حمايتی تيم ملی تعيين گردد و فدراسيون بداند تا پايان جام ملتها بايد از اين سرمربی حمايت کند.

قطبی با بيان اينکه طبيعت مربيگری در تمام دنيا هم با تغيير و جابجايی عجين شده است اظهار داشت: من زمانی که ۲۰ ساله بودم از ميلوتينوويچ ياد گرفتم که مربی با ساکش زندگی می کند و هر لحظه بايد آماده باشد تا از يک تيم کنار برود اما در مدتی که فدراسيون با مربيان خارجی مذاکره می کرد آقای کفاشيان هميشه با من صادق بود و هرگز به دنبال دروغگويی و فرار از واقعيت نرفت. من خوشحالم که مدير بالادستی ام آقای کفاشيان است ضمن اينکه با ملاقات ديروز با آقای سعيدلو ايشان انرژی تازه ای وارد فدراسيون کرد که اعتقاد دارم می تواند باعث موفقيت تيم ملی شود و از حالا به بعد من با امنيت بيشتری به کارم ادامه خواهم داد.

وی با بيان اينکه تعويض سرمربی حق فدراسيون فوتبال است، اظهار داشت: می پذيرم که فدراسيون حق دارد هر زمانی که تشخيص داد سرمربی اش را عوض کند اما من با فدراسيون فوتبال قرارداد داشتم و از اينکه فدراسيون با وجود چنين قراردادی با گزينه های خارجی مذاکره می کند ناراحت شدم.

سرمربی تيم ملی فوتبال با بيان اينکه تصور نمی کنم در تيم ملی عملکرد ضعيفی داشتم اظهار داشت: ما در مسابقه مقدماتی جام ملتها با ۵ اختلاف امتياز نسبت به تيم های هم گروه به جام ملتها صعود کرديم. علاوه بر آن در ۷ بازی اخير هم نتايج خوبی کسب کرديم و تصور نمی کنم دليلی برای تغييرات اخير وجود داشت.

قطبی با بيان اينکه تيم ملی تاکنون مدت زمانی زيادی در اختيار کادر فنی نبوده است تصريح کرد: شايد باور اين قضيه سخت باشد اما تيم ملی قبل از ديدار با تايلند تنها ۶۰ دقيقه تمرين کرد با اين شرايط واقعا چه انتظاری از سرمربی تيم ملی وجود دارد. ما بازيکنان را بعد از بازيهای سنگين در ليگ در اختيار می گيريم و از آنها انتظار داريم بازی قابل قبول و هجومی را مقابل تيم های حريف به نمايش بگذارند درحالی که شرايط آماده سازی تيم ملی را نمی دانيم.

سرمربی تيم ملی در پاسخ به اين سئوال که چه زمانی در جريان مذاکرات فدراسيون با مربيان خارجی قرار گرفت، اظهار داشت: بنده از طريق رسانه ها مطلع شدم که فدراسيون چنين مذاکراتی را انجام داده و به همين خاطر از آقای کفاشيان سئوال کردم و ايشان با صداقت به آن پاسخ دادند جای نگرانی وجود ندارد و تنها می خواهيم ببينيم مربيان خارجی درخصوص تيم ملی ايران چه نظر و ديدگاهی دارند و قصد تغيير در تيم ملی تا جام ملتها وجود ندارد.

قطبی اضافه کرد: در روزهايی که فدراسيون درحال مذاکره بود تلاش کردم تا تمرکزم را نسبت به تيم ملی حفظ کنم چرا که پيش از اين هم شرايط سخت مشابه را تجربه کرده بودم ولی با خونسردی و سکوت خودم اين بحران را پشت سرگذاشتم تا امروز به نقطه ای برسيم که همه برای موفقيت تيم ملی يکدل و متحد شويم.

وی با بيان اينکه در ۳ سال اخيری که در ايران کار کردم بحران های زيادی را ديدم ولی همواره حمايت مردم باعث دلگرمی و پشتوانه من بوده است، اظهار داشت: در تمام اين سالها هر وقت يک ثانيه در مورد کار در فوتبال ايران ترديد کردم اين نگاه و حمايت های مردم بوده است که باعث تشويق من شده و تلاش خواهم کرد از اين پس نيز جوابگوی حمايتها و عشق و علاقه مردم به تيم ملی باشم.

سرمربی تيم ملی در خصوص اينکه گفته می شود قرارداد وی با فدراسيون فوتبال در دو بخش تنظيم شده بود و به همين دليل فدراسيون قصد داشت تا گزينه های خارجی را برای تيم ملی انتخاب کند، اظهار داشت: بعد از بازی مقابل کره جنوبی من تنها يک قرارداد با فدراسيون امضا کردم و آن تا پايان جام ملتها بود و مسائل مالی هم در اين قرارداد شفاف است. فدراسيون با وجود اين قرارداد می توانست من را کنار بگذارد و مسائل مالی در اين زمينه دخيل نبود.

قطبی در پاسخ به اين سئوال که آيا اتفاقات اخير باعث از دست رفتن جايگاه وی در بين بازيکنان تيم ملی نخواهد شد، اظهار داشت: از روزی که مربی تيم ملی شده ام همه به من لطف داشتند. علی کريمی کاپيتان تيم ملی با وجود اينکه از تيم ملی خداحافظی کرده بود حرفش را پس زد و به تيم ملی برگشت و با بازگشت خودش به تيم ملی آرامش و قدرت فنی مضاعفی بخشيد. بقيه بازيکنان هم چنين شرايطی دارند و همه برای کمک به تيم ملی مثل يک سرباز آماده اند. اگر اين روزها اردويی برای تيم ملی نداريم برای اين است که می خواهيم بازيکنان با قدرت در ليگ قهرمانان آسيا کار کنند و باعث نشويم تا تمرکز آنها برای حضور در اين مسابقات از بين برود.

قطبی در پاسخ به اين سئوال که به نظر می رسد نسبت به گذشته از محبوبيت شما کمتر شده است، اظهار داشت: محبوبيت هميشه چيز خوبی نيست من تنها عاشق کارم هستم و برای پول و محبوبيت کار نمی کنم. می دانم که خيلی ها از محبوبيت افشين قطبی ناراحت می شوند ولی تمام هدف من اين است که برای مردم و موفقيت تيم ملی و ميليون ها هوادارای که عاشق تيم ملی هستند تلاش کنم و من از محبوبيتم در اين راه استفاده خواهم کرد.

وی در پاسخ به سئوال يکی از خبرنگاران که پرسيد به نظر می رسد قلب شير به قلب گربه تبديل شده و در صورت ناکامی در جام ملتها وی نيز به سرنوشت مربيان قبلی دچار خواهد شد، اظهار داشت: جذابيت فوتبال به همين است که نمی شود فوتبال را پيش بينی کرد. رئال مادريد با داشتن کهکشانی از ستاره ها امروز در موقعيتی قرار دارد که نمی تواند به طور قطع خودش را قهرمان اسپانيا بداند و از ليگ قهرمانان اروپا هم حذف شده است. منچستر يونايتد از ليگ قهرمانان خارج شده و در انگليس هم ما اطمينان به قهرمانی نداريم. من معتقدم تنها در صورتی می توانم در جام ملتها موفق شوم که تمام ابزارها و امکانات برای اين موفقيت فراهم شود و همه از تيم ملی حمايت کنند.

قطبی تصريح کرد: من به توانايی بازيکنان ايران ايمان دارم و اعتقاد دارم می توانيم بهترين نمايش خود را در جام ملتهای آسيا داشته باشيم. ما تنها ۹ ماه ديگر زمان داريم و شايد بايد از حالا به بعد تخريب و حاشيه ها را کنار بگذاريم و با تمرکز بر روی کارهای فنی تيم را برای يک رقابت سخت برای قهرمانی آسيا آماده کنيم.

وی گفت: متاسفانه اکثر مربيان ايرانی به جای اينکه روی مسائل فنی تمرکز داشته باشند انرژی شان صرف جمع کردن مسائل حاشيه ای می شود و اميدوارم اين ديدگاه روزی تغييرکند تا فوتبال ما به نتايج بهتری دست يابد.

سرمربی تيم ملی با بيان اينکه رسانه ها می توانند در موفقيت تيم ملی نقش تعيين کننده ای داشته باشند اظهار داشت: رسانه ها می توانند با تخريب شخصيت ها و ايجاد فضايی مسموم تيم ملی را به حاشيه ببرند و در مقابل همين رسانه ها می توانند با گوشزد کردن مسائل درست تيم ملی را در مسير موفقيت راهنمايی کنند بنده به عنوان سرمربی تيم ملی هرگز اجازه نمی دهم تيم ملی وارد حاشيه شود و در انتخاب بازيکنان هم تلاش می کنم بازيکنانی که شخصيت ملی داشته باشند را انتخاب کنم .

قطبی در خصوص سبک بازی تيم ملی نيز اظهار داشت: تيم ملی ميوه تلاش تمام باشگاههاست ولی به دليل اينکه روزهايی که بازيکنان ملی در اختيار تيم ملی قرار می گيرند روز به روز کمتر می شود اين کار سرمربی را دشوارتر می کند. اگر خاطرتان باشد قبل از جام جهانی ۲۰۰۶ ايويچ ۶ ماه تيم ملی را در اختيار داشت و يا در کره جنوبی ما شش ماه با تيم ملی شب و روز زندگی کرديم که حاصل آن موفقيت در جام جهانی ۲۰۰۲ بود.

وی اضافه کرد: روزهای کمی در اختيار داريم و بايد با سرمايه گذاری روی باشگاهها بازيکنانی را پرورش دهيم تا بتوانند در جام ملتها برای تيم ملی تاثيرگذار باشند.

قطبی در پاسخ به اين سئوال که چه زمانی طراوت و زيبايی به بازی تيم ملی باز می گردد، اظهار داشت: بعد از ديدار با کره جنوبی ما ۸ ماه تلاش کرديم تا تيم جديدی را بسازيم خوشبختانه در سه بازی اخير به افکاری که داريم نزديک تر شده ايم و بازيکنان جوان در کنار باتجربه هايی نظيرعلی کريمی ترکيب خوبی را برای فوتبال کشور ايجاد کرده اند تا بتوانيم در جام ملتها انتظارات مردم را برآورده کنيم.

وی يادآورشد: به اعتقاد من جام ملتهای آسيا می تواند مقطع خوبی برای قضاوت فدراسيون برای تصميم گيری در مورد کادر فنی باشد چرا که ما زمان لازم و بازيکنان دارای شرايط را در اختيار داشتيم و اميدوارم بتوانيم در اين مسابقات ظرفيت فوتبال ايران را به آسيا نشان دهيم

سرمربی تيم ملی اضافه کرد: کيفيت برخی بازيکنان در قهرمانی يک تيم بسيار تاثيرگذار است و چنين بازيکنانی گاهی اوقات می توانند عصای دست مربی باشند و سرنوشت قهرمانی را مشخص کنند. مسی در تيم بارسلونا نمونه خوبی است او در اين تيم يک مهره تعيين کننده است. اميدوارم در جام ملتها بتوانند يک يا دو بازيکن که در تيم ملی تعيين کننده باشد را به فوتبال ايران معرفی کنند.

قطبی با تاکيد بر اينکه هدف نهايی تيم ملی قهرمانی در جام ملتهای آسياست، اظهار داشت: فوتبال ايران از نظر بازيکن، توانايی، قدمت و ابزارهای لازم اين شرايط را دارد که بعد از ۳۵ سال قهرمان جام ملتها شود. اين هدف نهايی تيم ملی است. من نمی توانم قول قهرمانی بدهم چرا که قول دادن در ايران خطرناک است ولی می توانم بگويم هميشه بايد هدف فوتبال ايران قهرمانی در آسيا باشد من قول می دهم تمام تلاش و انرژی ام را برای موفقيت تيم ملی به کار بگيرم.

وی در پاسخ به اين سئوال که آقای تاج در يک برنامه زنده تلويزيونی اظهار کرد که اتفاقاتی در سنگاپور افتاد که وی برای تيم ملی احساس نگرانی کرد چرا که بازيکنان از قطبی حرف شنوی نداشتند، اظهار داشت: من چنين احساسی ندارم و بازيکنان تيم ملی از اردوی قطر همکاری خوبی با کادر فنی داشتند و من کاملا از آنها تشکر می کنم. در اين بخش اصغر حاجيلو سرپرست تيم ملی اظهار داشت: با وجود اردوی طولانی مدت و ۱۵ روزه ای که در قطر و سنگاپور داشتيم خوشبختانه بازيکنان نهايت همکاری را با تيم ملی داشتند و طرح اين گونه مسائل به هيچ وجه صحت ندارد. برای هر مربی ای دوره بدنسازی تيم فوتبال سخت ترين روزهاست ولی خوشحالم که با وجود احساسات و عواطفی که بازيکنان ايرانی دارند آنها نهايت همکاری را با کادر فنی داشتند.

سرمربی تيم ملی در پاسخ به اين سئوال که علی دايی اظهار داشته ناکامی تيم ملی را از آنهايی بپرسيد که گفته اند کره ها را مثل کف دست می شناسند گفت: يکی از مشکلاتی که در فرهنگ فوتبال ما وجود دارد همين اظهارنظرهاست. آقای دايی مسئوليت ۵ بازی مرحله مقدماتی را برعهده داشت و بنده در ۳ ديدار پايانی هدايت تيم ملی را به عهده گرفتم تيم هايی که هدفشان صعود به جام جهانی است روی بازيهای خانگی حساب ويژه ای باز می کنند و تلاش می کنند تا در ديدارهای بيرون از خانه نبازند و حداقل مساوی بگيرند.

وی اضافه کرد: ما از ۵ بازی دور رفت هنوز ۴ امتياز از ۹ امتياز خانگی را به دست آورديم که اين يکی از مشکلات ما برای صعود به جام جهانی بود. زمانی که من به تيم ملی آمدم می دانستم که بايد حتما امارات را ببريم و در دو ديدار خارج از خانه مقابل کره شمالی و جنوبی يک بازی را با پيروزی پشت سر بگذاريم و در يک بازی هم مساوی بگيريم که متاسفانه من نتوانستم چنين کاری را بکنم و از اين نظر شرمنده مردم هستم. من با عنوان کردن اينکه کره ها را مثل کف دستم می شناسم احساس کردم می توانيم از سه بازی باقی مانده ۷ امتياز بگيريم و هدف عمده ام ايجاد استرس در تيم کره بود نه اينکه بخواهم خودم را بزرگ کنم و اظهارنظر غير واقعی داشته باشم.

قطبی در مورد مشکلات فنی خود برای حضور قدرتمند در جام ملتها اظهار داشت: ما هنوز در خط حمله با نگرانی های زيادی روبرو هستيم و جالب اينجاست که دو بازيکن گلزن ليگ را بازيکنان خارجی تشکيل می دهند. ما بايد در فرصتی که داريم روی گل زنی تيم ملی برنامه ريزی ويژه ای داشته باشيم ضمن اينکه نبايد فراموش کنيم تيم هايی که در چنين تورنمنت هايی قهرمان شده اند در خط دفاع هم استحکام دفاعی خوبی داشته اند. ما بايد به گونه ای برنامه ريزی کنيم که زمانی که توپ را در اختيار نداريم سازمان دهی خوبی داشته باشيم.

وی تصريح کرد: خوشبختانه در سه بازی اخير تيم ملی تنها يک گل دريافت کرده و توانستيم کمتر به مهاجمان حريف موقعيت گل زنی بدهيم. ما بايد تلاش کنيم تا خط دفاع تيم ملی جلوتر بازی کنند تا دروازه مان کمتر تهديد شود.

سرمربی تيم ملی در خصوص برنامه های آماده سازی اين تيم تا جام ملتها اظهار داشت: ما تلاش داريم به گونه ای برنامه ريزی کنيم که باشگاهها با کمترين مشکل برای رقابتهای خود روبرو شوند و بازيکنان آماده را در اختيار تيم ملی قرار دهند تيم ملی تا پيش از جام ملتها ۱۰ بازی رسمی و دوستانه را تدارک ديده است ضمن اينکه در صورتی که شرايط فراهم شود اين آمادگی را داريم تا با تيم های مطرح فوتبال دنيا هم ديدار کنيم.

وی اضافه کرد: دو اردوی ۱۴ روزه که يکی برای بدنسازی تيم ملی در اروپا و ديگری قبل از جام ملتها و احتمالا در امارات برگزار می کنيم ضمن اينکه حضور در تورنمنت امارات نيز از ديگر برنامه های تيم ملی خواهد بود که منتظريم تا قرعه کشی مسابقات جام ملتها انجام شود و حريفان مان را در اين مسابقات بشناسيم.

قطبی همچنين يادآور شد: يک مربی بدنساز و يک دستيار ايرانی نيز به کادر فنی تيم ملی اضافه خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016