سه شنبه 24 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کفاشيان: اينکه گفته می شود تصميم در مورد علی دايی از جای ديگری گرفته شده تنها يک اتهام است، کانديدای رياست کميته المپيک می‌شوم! مهر

رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص بحث برکناری علی دايی از تيم ملی گفت: برکناری دايی تصميم هيئت رئيسه بود و تمامی اعضای هيئت رئيسه نيز بر اين واقعيت صحه می گذارند و بهتر است قضاوت را به مردم واگذار کنيم.
به گزارش خبرنگار مهر، رئيس فدراسيون فوتبال که به همراه فريدون معينی سرپرست کميته تيم های ملی و رئيس کميته جوانان فدراسيون فوتبال، افشين قطبی سرمربی تيم ملی، اصغرحاجيلو سرپرست تيم ملی و خسرو والی زاده مدير رسانه ای تيم ملی در نخستين نشست خبری سال ۸۹ در جمع خبرنگاران سخن می گفت، بابيان اين مطلب افزود: در برکناری علی دايی علاوه بر من ۷ ، ۸ عضو هيئت رئيسه نيز حضور داشتند که پس از شکست مقابل عربستان در جلسه فوق العاده ای که تشکيل داديم به اين جمع بندی رسيديم که ايشان در تيم ملی جايگاه خود را به فرد ديگری بدهد و اينکه گفته می شود اين تصميم از جای ديگری گرفته شده تنها يک اتهام است. به نظر من هيچ چيزی در فوتبال ما پنهان نمی ماند و مردم خودشان بهتر می توانند در اين زمينه قضاوت کنند.

وی اضافه کرد: با مطرح شدن اين قبيل مسائل ما در کارمان مصمم تر می شويم و اعتقاد داريم فدراسيون فوتبال با قدرت و قوت به کارش ادامه می دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کفاشيان در خصوص قرارداد علی دايی و مبلغ هنگفتی که فدراسيون فوتبال به وی بدهکار است اظهار داشت: قرارداد علی دايی در حال حاضر در کميته انضباطی در حال بررسی است ولی می پذيرم که اين قرارداد طوری تنظيم شده که امروز دايی خود را محق می داند تا مطالبات خود را از فدراسيون دريافت کند.

کفاشيان در مورد اينکه آيا رئيس جمهور هم هم در برکناری علی دايی نقش داشته است يا نه، اظهار داشت: پس از شکست مقابل عربستان رئيس جمهور تنها به ما دلداری دادند و اظهار داشتند فوتبال همين است و برد و باخت دارد و تلاش کنيد تا در بازيهای آينده تيم به جام جهانی برود. در اين جلسه ايشان هيچ حرفی در مورد برکناری علی دايی مطرح نکردند و همانطور که گفتم اين تصميم در هيئت رئيسه گرفته شد و مقامات سازمان هم از آن حمايت کردند.

وی در پاسخ به اين سئوال که پس از پايان مذاکراتی که با مربيان خارجی صورت گرفت آيا حمايت از قطبی نيز نظير حمايت از علی دايی خواهد بود، گفت: آنچه که با آقای قطبی به توافق رسيديم وی تا پايان جام ملتها سرمربی تيم ملی خواهد بود چرا که اعتقاد داريم ايشان نه برای فدراسيون که برای فوتبال ايران فردی دلسوز و علاقه مند هستند و حسن نيت خود را به همه ثابت کرده اند.

کفاشيان در پاسخ به اين سئوال خبرنگار مهر که موضع سازمان تربيت بدنی در خصوص اختلاف نظرهای اخير در بين مسئولان فدراسيون فوتبال چه بوده است و آيا آنها با انتخاب سرمربی خارجی موافق بودند يا نه، گفت: در جلسه ای که ديروز با آقای سعيدلو داشتيم ايشان معتقد بودند اختلاف سليقه ها بايد در داخل خود فدراسيون حل و فصل شود و همه از نتيجه ای که به دست می آيد حمايت کنند. ضمن اينکه ايشان دربحث مربی خارجی هيچ گونه دخالتی نداشتند و اين موضوع را به فدراسيون واگذار کرده بودند.

وی در خصوص مذاکره با مربيان خارجی نظير فاتح تريم و اريکسون اظهار داشت: تفکری در فدراسيون فوتبال به وجود آمده بود که بايد کادر فنی تيم ملی را تقويت کنيم و برخی مسئولين فدراسيون نگران جام ملتها بودند. البته ما هر تصميمی را با مشورت قطبی می گرفتيم و اين مذاکرات به اين معنی نبود که قطعا برای جام ملتها به دنبال يک سرمربی خارجی هستيم چرا که هيچ مربی خارجی برای يک دوره ۴، ۵ ماهه مسئوليت هيچ تيمی را به عهده نمی گيرد.

کفاشيان با بيان اينکه قطبی در همان زمان مخالفت خود را با اين مسئله ابراز کرد، اظهار داشت: ما به دنبال دلسرد کردن سرمربی تيم ملی نبوديم ولی اعتقاد داريم اين مذاکرات بايد همواره جاری و ساری باشد تا مثل حالا که غلامحسين پيروانی از تيم ملی کناره گيری کرده برای پيدا کردن جايگزين او با مشکل روبرو نشويم.

رئيس فدراسيون فوتبال با تاکيد بر اينکه بايد در تنظيم قرارداد خود با مربيان داخلی و خارجی ضوابط مشخصی را تعريف کنيم تا فدراسيون از اين بابت متضرر نشود، اظهار داشت: در صدد هستيم از اين پس به گونه ای تصميم گيری کنيم تا قراردادهای فدراسيون با مربيان تيم های ملی براساس چارچوب های خاص و با لحاظ شدن منافع فدراسيون باشد. متاسفانه تاکنون سرمربی تيم های ملی بسيار سريع و بدون مطالعه انجام شده و شايد تنها انتخاب افشين قطبی بوده که با مطالعه و بررسی همه جانبه صورت گرفته است.

وی در پاسخ به اين سئوال برخی اعتقاد دارند منافع شخصی نيز در انتخاب سرمربيان خارجی دخيل است، اظهار داشت: چنين چيزی واقعيت ندارد و ما هرگز در انتخاب مربيان ملی اين گونه مسائل را در نظر نگرفته ايم.

کفاشيان در خصوص اعتبارات فدراسيون فوتبال و کمک های سازمان تربيت بدنی به رفع مشکلات مالی فدراسيون فوتبال اظهار داشت: ما قبلا هم در جلسه ای با آقای سعيدلو نيازهای فدراسيون را به ايشان منعکس کرديم و خوشبختانه ايشان اعلام کردند همه گونه حمايتی را از فدراسيون فوتبال در بخش مسائل مالی انجام خواهند داد. در اين جلسه دو تصميم عمده نيز گرفته شد که يکی احداث ساختمان جديد فدراسيون فوتبال در محل آکادمی فوتبال بود که اميدواريم ظرف يک سال و نيم آينده به بهره برداری برسد و بنده ۴ سال دوم مديريتم را در فدراسيون در آنجا سپری کنم (با خنده) و بحث دوم احداث يک ساختمان ويژه برای بانوان با کمک فيفا و سازمان تربيت بدنی است که اميدواريم اين دو برنامه عمرانی بتواند وضعيت فدراسيون را از نظر اسکان به وضعيت آبرومندی درآورد.

وی تصريح کرد: ما پيش بينی کرديم فدراسيون برای تامين هزينه های جاری خود اعتباری بالغ بر ۲۰ ميليارد تومان نياز دارد.

رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سئوال که گفته می شود وی يکی از گزينه های رياست کميته ملی المپيک است و به زودی فرد ديگری در فدراسيون فوتبال جانشين وی خواهد شد، اظهار داشت: کميته ملی المپيک در حال حاضر رئيس دارد و در صورتی که ايشان قصد کناره گيری از اين سمت را داشته باشند بايد با برگزاری مجمع عمومی رئيس جديد انتخاب شود که تا اين لحظه چنين تصميمی گرفته نشده است.

وی در خصوص اينکه آيا کانديدا کميته ملی المپيک خواهيد شد يا نه، اظهار داشت: اگر بنده جزو مديران دو شغله محسوب نشوم قطعا برای اين پست کانديدا خواهم شد.

کفاشيان در خصوص اعتراض مربيان مستعفی تيم اميد نسبت به اينکه فدراسيون فوتبال و کميته المپيک قرارداد آنها را برای مدت زمان مورد نظر آنها تمديد نکرده است اظهار داشت: قرارداد تيم اميد برای يک سال و ۹ ماه بوده و تا پايان بازيهای آسيايی گوانگژو با توجه به اينکه اين مسابقات در آبان ماه جاری برگزار می شود کميته ملی المپيک ناچار است قرارداد مربيانش را سال به سال تنظيم کند و اينکه گفته می شود فدراسيون فوتبال قصد داشته با مربيان تيم اميد برای تنها ۶ ماه قرارداد ببندد واقعيت ندارد .

در اين بخش فريدون معينی سرپرست کميته تيم های ملی اظهار داشت: پيشنهاد فدراسيون فوتبال همان قرارداد سال گذشته بود در حالی که پيشنهاد مربيان تيم اميد بسيار سنگين تر از پيشنهاد فدراسيون بود و عدم توافقات موجود باعث کناره گيری کادر فنی اين تيم شد.

وی با بيان اينکه هيچ گونه توهين و اختلافی با مربيان تيم اميد وجود نداشت، اظهار داشت: آقای غلامحسين پيروانی برای قراردادشان برای سال جديد ۳۰۰ ميليون، آقای امير حسين پيروانی ۲۰۰ ميليون و آقای طباطبايی ۱۰۰ ميليون را پيشنهاد کرده بودند و در صورتی که تيم قهرمان بازيهای آسيايی می شد ۵۰ درصد نيز به قرارداد اين مربيان اضافه می شد ضمن اينکه در صورت کسب مقام دوم و سوم بازيهای آسيايی به ترتيب ۴۰ و ۳۰ درصد به قرارداد آنها افزوده می شد. اين در حالی بود که اين مربيان تمام ماليات حقوق دريافتی خودشان را به فدراسيون واگذار کرده بودند.

کفاشيان در پاسخ به اين سئوال که به نظر می رسد فدراسيون وی اقتدار و برش لازم را در بخش برخورد با رسانه ها ندارد و ادبيات طنز جايگزين اقتدار فدراسيون شده است، اظهار داشت: به هر حال ادبيات بنده برخورد احترام آميز و خوشرويی با رسانه هاست و در تصميم گيری ها نيز با مشورت و همفکری يکديگر عمل می کنيم و از برخوردهای تند و احساسی اجتناب می کنيم چرا که اعتقاد داريم با چنين ادبياتی نمی توان فوتبال را اداره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016