پنجشنبه 1 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فوتبال غرب آسيا - اردن: ايران - بحرين؛ فينال زودرس و يک بازی خاص، مهر

مسابقات فوتبال غرب آسيا در حالی از فردا جمعه در شهر امان اردن آغاز می‌شود که تيم ملی فوتبال کشورمان با کسب چهار عنوان قهرمانی پرافتخارترين تيم حاضر در اين رقابت‌هاست و با حضور در اين رويداد خود را برای جام ملت‌های آسيا آماده می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار مهر، ۹ تيم؛ ايران، بحرين، عمان، اردن، سوريه، کويت، عراق، يمن و فلسطين از عصر جمعه در ورزشگاه ملک عبدالله شهر امان اردن برگزارکننده ششمين دوره مسابقات فوتبال غرب آسيا خواهند بود. ايران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی مسابقات فوتبال غرب آسيا در ششمين دوره اين رقابت‌ها حضور پيدا می کند و مدعی اصلی قهرمانی در اين رقابت‌هاست.

پس از کسب نتايج مطلوب در شرق حالا نوبت غرب آسياست
تيم ملی فوتبال کشورمان در شهريورماه سالجاری نتايج بسيار خوبی کسب کرد. پيروزی در خاک چين پس از ۱۳ سال و غلبه بر کره جنوبی در سئول پس از ۳۹ سال نتايج درخشان تيم قطبی بود که باعث شد نوع نگاه‌ها به اين تيم تغيير کند. حالا پس از کسب نتايج خوب در شرق آسيا، نوبت آزمون در غرب قاره است. تيم‌های درجه دوم غرب آسيا در آزمون نه چندان دشوار "امان" انتظار تيم قطبی را می کشند.

ايران - بحرين؛ فينال زودرس و يک بازی خاص
شاگردان افشين قطبی نخستين ديدار خود در چارچوب مسابقات غرب آسيا را عصر فردا برابر تيم بحرين برگزار می کنند. دو تيم ايران و بحرين مدعيان اصلی قهرمانی در ششمين دوره اين رقابت‌ها هستند که تقابل آنها را می توان فينال زودرس مسابقات خواند. البته بازی با بحرين برای فوتبالدوستان ايرانی يک بازی خاص است. آنها هنوز ديدار دو تيم در روز ۲۹ مهر ۱۳۸۰ را فراموش نکرده‌اند. ديداری که تيم ايران مقابل بحرين با نتيجه ۳ بريک تن به شکست داد و از صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ بازماند. مسابقه‌ای که بحرينی‌ها در پايان آن با پرچم عربستان رقصيدند و ...

از آن تاريخ تا به امروز ديدار ايران و بحرين يک مسابقه خاص وجذاب برای فوتبالدوستان ايرانی شده است که روی آن حساسيت ويژه‌ای دارند. مردم ايران به هيچ عنوان حاضر به شکست برابر تيم بحرين نيستند، حتی اگر در يک ديدار دوستانه باشد. قطبی که تيمش در تاريخ ۹ شهريور ۱۳۸۸ مقابل بحرين در ديداری دوستانه با نتيجه ۴ بر۲ تن به شکست داد، هنوز انتقادات آن روزها را فراموش نکرده و می داند عملکرد تيم ملی در مصاف با بحرين زير ذره بين اهالی فوتبال خواهد بود.

غيبت ستاره‌ها و فرصتی برای جوان‌ها
رقابت‌های فوتبال غرب آسيا در روزهای مورد نظر فيفا برگزار نمی شود و به همين خاطر بازيکنان شاغل در ليگ‌های اروپايی نمی توانند تيم‌های خود را در اين مسابقات همراهی کنند. تيم ما نيز بايد بدون جواد نکونام و مسعود شجاعی به مصاف حريفان غربی قاره کهن برود. به گفته قطبی اين بهترين فرصت برای او و ملی پوشان جوان فوتبال ايران است که خود را نشان دهند و توانايی‌شان را در غياب بازيکنان تاثيرگذار فوتبال ايران ارزيابی کنند.

پيش درآمدی برای قهرمانی در آسيا
افشين قطبی که مدعی است تيم ملی فوتبال هدفی جز قهرمانی در آسيا ندارد، به مسابقات فوتبال غرب آسيا به عنوان پيش درآمدی برای آوردگاه قطر می انديشند. رويارويی با حريفانی چون بحرين، سوريه، کويت و عراق می تواند محکی مناسب برای تيم قطبی باشد. او و تيم جوانش بايد از اين آوردگاه درس‌های را بياموزند که در مسابقات جام ملت‌های آسيا برای آنها راهگشا باشد.

- برنامه ششمين دوره مسابقات فوتبال غرب آسيا به شرح زير است:

گروه A : ايران، بحرين و عمان
گروه B : اردن، سوريه و کويت
گروه C :عراق، يمن و فلسطين

مرحله مقدماتی
جمعه - ۲/۷/۸۹
* ايران - بحرين، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه ملک عبدالله امان
* اردن - سوريه، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه ملک عبدالله امان

شنبه - ۳/۷/۸۹
* عراق - يمن، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه ملک عبدالله امان

يکشنبه - ۴/۷/۸۹
* بحرين - عمان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه ملک عبدالله امان
* سوريه - کويت، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه ملک عبدالله امان

دوشنبه - ۵/۷/۸۹
* يمن - فلسطين، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه ملک عبدالله امان

سه شنبه - ۶/۷/۸۹
* عمان - ايران، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه ملک عبدالله امان
* کويت - اردن، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه ملک عبدالله امان

چهارشنبه - ۷/۷/۸۹
* فلسطين - عراق: ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه ملک عبدالله امان

مرحله نيمه نهايی
جمعه - ۹/۷/۸۹
* تيم اول گروه A - تيم اول گروه C، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه ملک عبدالله امان
* تيم اول گروه B - بهترين تيم دوم گروههای سه‌گانه، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه ملک عبدالله امان

فينال
يکشنبه - ۱۱/۷/۸۹
برندگان ديدارهای نيمه نهايی، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه ملک عبدالله شهر امان

ايران چهار دوره پياپی از پنج دوره گذشته مسابقات فوتبال قهرمانی غرب آسيا عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است. ايران دو سال پيش با مربيگری علی دايی در بازی فينال ۲ بر يک اردن را برد و بعد از سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و۲۰۰۷ دوباره روی سکوی اول مسابقات فوتبال غرب آسيا ايستاد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016