چهارشنبه 28 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشحون : اگر مشكل حدادي در NBA‌حل نشود از او مي خواهيم به ليگ ايران برگردد، ایلنا

بازگشت حامد حدادي به آمريكا با مشكلاتي همراه بود. او كه پيشتر هم براي سفر به ينگه دنيا پيش از ليگ تابستاني با مشكلات صدور ويزا روبرو شده بود، اين بار هم 3 هفته ديرتر به ممفيس رسيد تا مسوولان تيم گريزليز نسبت به اين تاخير واكنش نشان دهند. محمود مشحون در گفت وگو با خبرنگار ايلنا، از تصميم فدراسيون بسكتبال براي توصيه به حدادي براي بازگشت به ايران خبر مي دهد.در فاصله 25 روز تا بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌ژو رئيس فدراسيون بسكتبال از تلاشش براي قانع كردن مقامات تيم‌هاي بسكتبال آمريكايي براي حضور ارسلان كاظمي و حامد حدادي در اين بازي‌ها خبر مي‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در انتخاب صمد نيكخواه‌بهرامي به عنوان پرچمدار كاروان ايران در گوانگ ژو فدراسيون بسكتبال هم نقش داشت؟
فدراسيون در اين انتخاب نقشي نداشته و در واقع نمي‌توانسته داشته باشد. اين تصميمي است كه هيات‌رئيسه كميته ملي المپيك مي‌گيرد و در آنجا 11 نفر از آقايان با توجه به فاكتورها و مشخصه‌هاي خاصي كه دارند در راي‌گيري شركت مي‌كنند.

اين اولين‌بار است كه يك ورزشكار ورزش‌هاي گروهي به عنوان پرچم‌دار انتخاب مي‌شود.
براي ورزش دانشگاهي و گروهي بسكتبال اين يك افتخار است كه كاپيتان ارزشمند تيم ملي كه قهرمان آسيا هم هست به عنوان پرچم‌دار انتخاب شده و من اين انتخاب را به اين قهرمان، فدراسيون بسكتبال و جامعه بسكتبال تبريك مي‌گويم.

آيا با توجه به غايبان و مصدوماني كه تيم ملي در گوانگژو خواهد داشت فكر مي‌كنيد بتوانيم از اعتباري كه در اين يكي دو سال در سطح آسيا كسب كرده‌ايم، دفاع كنيم؟
اين آبرو را يكي دو ساله به دست نياورده‌ايم بلكه 8 سال است با دو قهرماني در جام باشگاه‌هاي آسيا، دو قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا، دو قهرماني در جوانان آسيا و... به عنوان قطب بسكتبال آسيا مطرح شده‌ايم و تكرار اين افتخارات ابزار مي‌خواهد. نبود سه نيروي ارزنده باعث ضعف در موقعيت تيمي مي‌شود اما علي‌رغم كمبودها و كسري‌ها در سايه قرار نمي‌گيريم. همين الان 15 بازيكن تيم ملي در اردوي استانبول حضور دارند و بعدازظهر اولين بازي تداركاتي را انجام مي‌دهند سپس به صربستان سفر مي‌كنند و در بازگشت به تهران اگر كادرفني تشخيص دهد راهي اردوي قطر مي‌شوند. ما علي‌رغم نبودن چند بازيكن تفاوتي در اجراي برنامه‌ها نداشته‌ايم و از بازيكنان خواسته‌ايم در ميدان مسابقه مقابل حريفان بجنگند. علي‌رغم نبودن اين بازيكنان نااميد نيستيم و اصلا زندگي يعني اميد.

با اين اوصاف پيش‌بيني شما از جايگاه تيم ملي ايران در پايان مسابقات بسكتبال بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌ژو چيست؟

اهل پيش‌بيني نيستم. چه كسي فكرش را مي‌كرد در بازي فوتبال روز جمعه پرسپوليس با آن شرايط به استقلال ببازد در حالي كه گل به آن زيبايي به اشتباه رد شد و در دقيقه 91 توپ در دروازه اين تيم قرار گرفت. اين باخت نشان از ضعف پرسپوليس نيست در بسكتبال اين اتفاقات بدتر است. بسكتبال ورزش دهم ثانيه‌هاست و 8 تيم هم‌قوه در آسيا داريم كه نتايج بازي‌ها در ثانيه‌هاي پاياني مشخص مي‌شوند.

قول چه مقامي در گوانگ‌ژو مي‌دهيد؟
قول مي‌دهم جزو 8 تيم برتر باشيم.

اما توقع‌ها از بسكتبال بيشتر از اين‌هاست.
من مجبورم با توجه به حقايقي كه وجود دارد، قول بدهم. واقعا جايگاه ايران بستگي به شرايط بازي‌ها دارد و اميدوارم ملي‌پوشان نماينده شايسته‌اي براي ورزش نظام جمهوري اسلامي ايران باشند.

پيشتر خبر از سفر به آمريكا براي مذاكره با دو باشگاهي كه ارسلان كاظمي و حامد حدادي را در اختيار دارند، داده بوديد آيا اين سفر انجام مي‌شود.
از طريق مكاتبات و مكالمات تلاش مي‌كنيم شرايط را براي سفر اين دو به چين مهيا كنيم اگر ضرورت پيدا كند و سعيدلو رئيس سازمان تربيت‌بدني دستور دهند و حضورم اثر مثبتي در اين روال داشته باشد به آمريكا خواهم رفت.

چقدر نسبت به حضور كاظمي و حدادي در گوانگ‌ژو اميدواريد؟
خيلي كار سختي است چون آنها هرگز از قوانينشان عدول نمي‌كنند. زمان برگزاري بازي‌هاي آسيايي موقع مسابقات و امتحانات كاظمي است و باشگاه ممفيس روي حدادي حساب خاصي باز كرده اما ما از طرف‌هاي آمريكايي توقع داريم شرايط ما را درك كنند.

با توجه به تاخير سه هفته‌اي حدادي سرمربي و مدير باشگاه ممفيس از به خطر افتادن شرايط او در تيم بسكتبال اين باشگاه خبر داده بودند.
اگر جايگاه او در اين تيم به خطر بيافتد از او مي‌خواهيم به كشورش بازگردد و براي تيم‌هاي خودمان افتخارآفريني كند. آنها يك قوانيني براي خودشان دارند كه حدادي بايد با آنها هماهنگ شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016