شنبه 22 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نايب قهرمانی ذوب‌آهن در آسيا، حسرت ايرانی‌ها ۱۸ ساله شد، ايسنا

تيم فوتبال ذوب آهن ايران با شکست ۳ بر يک مقابل سئونگنام ايلهوا چونمای کره جنوبی نايب قهرمان ليگ قهرمانان آسيا شد تا حسرت تيم‌های ايرانی برای فتح اين جام ۱۸ ساله شود و کره‌ای‌ها بار ديگر جشن قهرمانی آسيا را بگيرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ذوب آهن در حالی نايب قهرمان شد که آخرين عنوان ايران در اين رقابت‌ها نايب قهرمانی سپاهان در سه سال پيش بود که آنها هم با همين نتيجه مغلوب نماينده ژاپن شده بودند.

گل‌های تيم سئونگنام ايلهوا را ساشا اوگنونوفسکی در دقيقه ۲۹، چو بيونگ گوک در دقيقه ۵۲ و کيم چئول هوو در دقيقه ۸۱ به ثمر رساندند. تک گل تيم ذوب آهن را هم محمدرضا خلعتبری در دقيقه ۶۷ وارد دروازه سئونگنام کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تيم ذوب‌آهن در اين مسابقه با ترکيب شهاب گردان، سيدمحمد حسينی، قاسم حدادی‌فر، شاهين خيری، فرشيد طالبی، حسين ماهينی، محمد قاضی، محمد علی‌احمدی، مهدی رجب‌زاده، ايگور کاسترو و محمدرضا خلعتبری به ميدان رفت.

همچنين تيم سئونگنام نيز با ترکيب جانگ سونگ ريونگ، کوجائه سونگ، چوبيونگ گوک، کيم سونگ هووان، کيم تائه يونگ، کيم چئول هوو، چو جائه چونگ، چو دونگ گئونگ، مائوريسيو مولينا، سونگ هو يونگ و ساشا اگننوفسکی به ميدان رفت.


در اين مسابقه منصور ابراهيم زاده سرمربی تيم ذوب آهن در نيمه دوم ابتدا در دقيقه ۵۷ سينا عشوری را به جای شاهين خيری، سپس در دقيقه ۶۹ اسماعيل فرهادی را به جای مهدی رجب زاده و سرانجام در دقيقه ۸۳ محمد صلصالی را به جای ايگور کاسترو به زمين فرستاد.

قضاوت اين بازی که در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقيقه (به وقت ايران) در ورزشگاه ملی توکيو برگزار شد را نيشيمورای ژاپنی برعهده داشت. حدود ۳۵ هزار نفر تماشاگر اين مسابقه بودند که از اين ميان ۱۷ هزار نفر را تماشاچيان کره‌ای، ۱۵۰۰ نفر را تماشاچيان ايرانی و سايرين را تماشاچيان ژاپنی تشکيل می‌دادند.


گزارش نيمه اول:

تيم ذوب‌آهن در ۱۰ دقيقه ابتدايی مسابقه حملاتی را روی دروازه سئونگ‌نام ترتيب داد و موقعيت‌هايی توسط خلعتبری و کاسترو صاحب شد که از دست رفت. اما رفته رفته تيم کره‌ای مسلط‌تر کار کرد و حملاتی را روی دروازه‌ ذوب‌آهن ترتيب داد. در اواسط نيمه و در حالی که ذوب‌آهن می‌توانست روی ضربه فرشيد طالبی به گل اول برسد، در برگشت بازيکنان سئونگ‌نام حمله‌ای را روی دروازه ذوب‌آهن ترتيب دادند و سرانجام بوسيله يک ارسال و اشتباه سيدمحمد حسينی و شهاب گردان اولين گل بازی را به ثمر رساندند. در ادامه بازيکنان کره‌ای فرصت ديگری را توسط مائوريسيو مولينا از دست دادند.

دردقيقه ۳۰ بازيکن سئونگنام نزديک بود از روی نقطه کرنر دروازه ذوب آهن را به صورت مستقيم باز کند که گردان هم به سمت توپ شيرجه رفت اما توپ با اختلاف بسيار کمی به بيرون رفت.

در دقيقه ۳۴ بازيکنان کره‌ای از منطقه راست دفاعی ذوب آهن قصد ورود به محوطه جريمه را داشتند که مدافع ذوب آهن توپ را گرفت و بازيکن حريف نقش بر زمين شد. بازيکن سئونگنام اعتقاد به پنالتی داشت که داور به ادامه بازی نظر داد. بازيکنان ذوب‌آهن در اواخر اين نيمه چندين موقعيت گلزنی خطرناک بدست آوردند که با بدشانسی و درخشش دروازه‌بان کره‌ای‌ها هدر رفت.


گزارش نيمه دوم:

با وجود شکست ذوب‌آهن در نيمه نخست، باز اين تيم سئونگ‌نام بود که نيمه دوم را تهاجمی آغاز کرد، آنها سه موقعيت فوق‌العاده خطرناک داشتند که با درخشش شهاب گردان، فرصت‌هايشان يکی پس از ديگری دفع شد اما در دقيقه ۵۲ چون بيونگ گوک با ضربه سری که از ارسال کرنر بدست آورد توانست گل دوم تيمش را به ثمر برساند. اما از دقيقه شصت به بعد ذوب‌آهن که چيزی برای از دست دادن نداشت شکل تهاجمی به خود گرفت و محمدرضا خلعتبری در اولين موقعيت، با دروازه‌بان کره‌ای تک‌به تک شد اما توپ او را سونگ ريونگ دفع کرد.

حملات سبزپوشان ايرانی ادامه پيدا کرد و بالاخره در دقيقه ۶۹ پس از آن که ضربه کاسترو را دروازه‌بان سئونگ‌نام دفع کرد، محمدرضا خلعتبری در برگشت توپ با ضربه سر توانست گل ذوب‌آهن را به ثمر رسانده و اختلاف را به حداقل برساند.

اميد ذوب‌آهنی‌ها پس از اين گل پررنگ شد، آنها حملات ديگری را روی دروازه‌ کره‌ای‌ها ترتيب دادند اما يکی از پس از ديگری با بدشانسی و درخشش سونگ ريونگ از دست رفت.

۱۰ دقيقه پايانی اوج استرس بازيکنان ذوب‌آهن برای به تساوی کشاندن نتيجه بود که بازيکنان سئونگنام از اين فرصت استفاده کرده و با تسلطی که داشتند موقعيت‌های خطرناکی را در ضدحمله بدست آوردند، آنها سرانجام باز هم روی اشتباه مدافعان ذوب‌آهن توانستند در دقيقه ۸۳ توسط کيم چئول هوو گل سوم را به ثمر برسانند.

اين گل آب سردی بر روی بازيکنان ذوب‌آهن بود که ديگر روحيه ادامه مبارزه را نداشتند و حتی در دقايق پايانی می‌توانستند گل چهارم را هم از کره‌ای ها دريافت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016