یکشنبه 23 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فوتبال بازی های آسيايی گوانگجو: تيم فوتبال اميد ايران - مالزی؛ تکليف اميدها روشن است، نگرانی‌ها هنوز پابرجاست، مهر

تيم فوتبال اميد کشورمان در مرحله يک هشتم نهايی مسابقات فوتبال بازيهای آسيايی گوانگجو فردا دوشنبه درحالی به مصاف مالزی خواهد رفت که تکليف شاگردان پيروانی در رقابت با اين حريف درجه سوم آسيايی روشن است.
به گزارش خبرنگار مهر، تيم اميد ايران که با صدرنشينی درمرحله مقدماتی حريفان آسانتری را تا مرحله نيمه نهايی و رسيدن به جمع ۴ تيم پايانی پيش رو دارد در نخستين ديدار مرحله حذفی اين رقابتها با تيمی روبرو خواهد شد که در مسير"تيم شدن" اميدها مورد انتظار و خواسته کادر فنی خواهد بود.

ديدار با مالزی در مقايسه با ساير ديدارهای مرحله يک هشتم نهايی حريفی آسان و مورد انتظار است که می تواند تيم ما را برای حضور در مراحل نهايی آماده کند و ديداری برای رسيدن به هماهنگی و انسجام تيمی اميدهای ايران باشد.

شاگردان غلام پيروانی با وجود اينکه به همراه کره شمالی و ژاپن با امتياز کامل در دور مقدماتی (۳ پيروزی و ۹ امتياز) گام به مرحله حذفی گذاشتند ولی به اذعان کادر فنی اين تيم هنوز به هماهنگی تيمی لازم دست نيافته و ديدار سوم مرحله مقدماتی مقابل ويتنام نشان داد تيم اميد هنوز به شرايط تاکتيکی و هماهنگی مورد انتظار برای کنترل مسابقه و تغيير ضرب آهنگ بازی دست نيافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مشکلی که ريشه آن را بايد در دوران آماده سازی تيم اميد و در اختيار نداشتن تمامی نفرات تيم جستجو کرد و نبايد آن را ايرادی به عملکرد کادر فنی دانست.

با اين وجود از تيم اميد با سابقه ۴ عنوان قهرمانی در بازيهای آسيايی و داشتن کادر فنی مجرب و بازيکنانی که از تجربه خوبی در ليگ برتر و حضور در اردوها و تورنمنت های بين المللی برخوردارند، انتظارها بالاست و به ويژه پس از ناکامی تيم های جوانان و نوجوانان درمسابقات قهرمانی آسيا حالا نگاه فوتبال دوستان به تيم اميد و موفقيت اين تيم در بازيهای آسيايی گوانگجو دوخته شده است.

تيم اميد در جريان بازيهای آسيايی تاکنون شرايط مساعدی را به لحاظ رويارويی با حريفان سپری کرده و با تيم هايی روبرو بوده که چندان برای اميدها مشکل ساز نبوده اند. اين فرصت خوبی برای کادر فنی بوده تا ديدارهای مرحله مقدماتی بسان ديدارهای تدارکاتی برای اميدها باشد و اشکالات و ضعف های تيم توسط کادر فنی شناسايی و به ترکيب اصلی برای ديدارهای سخت نزديک شوند.

با اين وجود به نظرمی رسد فشردگی مسابقات و تحليل قوای بدنی بازيکنان اين روزها دغدغه اصلی کادر فنی است و آنها نگرانند تا بازيکنان در مراحل نهايی توان و شادابی لازم را بواسطه خستگی ناشی از فشردگی بازيها از دست بدهند. بويژه اينکه غلام پيروانی چندان دستش برای استفاده از نفرات جايگزين باز نيست و او حتی در ديدارتشريفاتی مقابل ويتنام هم ريسک نکرد و تيم اميد را با ترکيب اصلی به ميدان فرستاد.

نگاهی به عملکرد تيم اميد در سه ديدار مرحله مقدماتی نشان می دهد اين تيم با داشتن مهره های سرعتی نظيرغلامرضا رضايی، محسن مسلمان، کريم انصاريفرد و حتی آرش افشين از قدرت تهاجمی بالايی برخورداراست و قدرت سرزنی سيد جلال حسينی در ضربات ايستگاهی هم ضرب تهاجمی خط حمله تيم ايران را افزايش داده است.

در مقابل نگرانی ها هنوز در دفاع تيمی پابرجاست و با وجود اينکه ايران درسه ديدار مقدماتی با حريف جدی و مطرحی روبرو نشده ولی آسيب پذيری خط دفاع تيم ايران کاملا مشهود است و هنوز هماهنگی لازم در بين بازيکنان خط دفاعی و ميانی تيم اميد بدست نيامده است.

اين نگرانی شايد در ديدارمقابل تيم نه چندان مطرح مالزی نيز بواسطه برتری سطح فوتبال ايران نسبت به حريف در مسابقه فردا نيز چندان به چشم نيايد ولی قطعا درمراحل بالاتر و مقابل تيم های قوی تری نظير ژاپن، کره شمالی و ... می تواند نقطه ضعفی بزرگ و حتی ويرانگر باشد. نگرانی که قطعا دغدغه اصلی کادر فنی هم خواهد بود.

ديدار با مالزی از جنبه رفع چنين مشکلی می تواند فرصت خوبی برای کادر فنی تيم اميد باشد. مالزی در دو ديدار مرحله مقدماتی مقابل ژاپن و چين با نتايج ۲ بر صفر و ۳ بر صفر شکست خورده و تنها پيروزی ۲-۱ مقابل قرقيزستان باعث شد تا اين تيم به مرحله يک هشتم نهايی صعود کند.

مالزی مقابل دو تيم مدعی اين دوره شکست های قابل پيش بينی را متحمل شده و انتظار از تيم اميد کشورمان هم دستيابی به چنين نتايجی است. بويژه آنکه اميدها با پيروزی دراين ديدار و صعود به مرحله يک چهارم نهايی با برنده تيم های عمان وهنگ کنگ روبرو خواهند شد که رويارويی با هر يک از اين دو حريف نيز نمی توانند سدی غير قابل عبور برای اميدها باشند.

تيم اميد در ديدار مقابل مالزی، غلامرضا رضايی که يکی از بازيکنان تاثيرگذارخط حمله اميدها در مرحله مقدماتی بود را به دليل دو اخطاره بودن در اختيار ندارد و اين امرباعث تغييرات اجباری درترکيب خط حمله تيم اميد خواهد شد ضمن اينکه اين فرصتی است تا غلامرضايی با استراحت در اين مسابقه خود را برای بازيهای مراحل بالاتر آماده کند.

شاگردان پيروانی ديدار با مالزی را در ورزشگاهی متفاوت از سه ديدار قبلی خود برگزار خواهند کرد و اين رويارويی از نظر محل برگزاری شرايط تازه ای برای اميدها خواهد داشت. ورزشگاه "يو اکسی يو" از ساعت ۱۶ به وقت چين (۱۱:۳۰ به وقت تهران) ميزبان ديدار ايران و مالزی خواهد بود؛ ديداری که تکليف شاگردان پيروانی در اين مسابقه کاملا روشن است.

برنامه ساير ديدارهای مرحله يک هشتم نهايی فوتبال بازيهای آسيايی گوانگجو به اين شرح است :

دوشنبه ۲۴ آبان:
* عمان - هنگ کنگ
* ايران - مالزی
* قطر - ازبکستان
* چين - کره جنوبی

سه شنبه ۲۵ آبان:
* ژاپن - هند
* کره شمالی - ويتنام
* امارات - کويت
* ترکمنستان - تايلند

مسابقات فوتبال بازيهای آسيايی گوانگجو از روز يکشنبه ۱۶ آبان آغاز شده و تا ۴ آذر ماه ادامه خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016