جمعه 17 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قطبی: به ترکیب مناسب تیم ملی رسیده‌ام، مهر

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه دیگر حریف آسانی وجود ندارد گفت: ما برای هر بازی برنامه خاصی داریم و با تمام توان برای موفقیت به میدان خواهیم رفت.

افشین قطبی در حاشیه تمرین امروز جمعه تیم ملی فوتبال کشورمان که در زمین شماره دو ورزشگاه الغرافه دوحه برگزار شد، با بیان این مطلب به خبرنگار مهر گفت: تیم ملی در شرایط مطلوبی به سر می برد و تا روز بازی مقابل تیم ملی عراق با تمریناتی که انجام خواهیم داد، بازیکنان به مرز آمادگی مطلوب خواهند رسید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی در ادامه افزود: بازی با تیم ملی فوتبال عراق از آنجائیکه نخستین دیدار ما در مسابقات جام ملت‌های آسیاست، قطعا یک مسابقه سخت و تعیین کننده خواهد بود. در تورنمنت‌هایی چون جام ملت‌های آسیا همیشه بازی نخست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که هر تیم با پیروزی در این مسابقه می تواند ضمن کسب امتیازاتی باارزش، از نقطه نظر روحی و روانی نیز گام محکم و مهمی بردارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تاکید کرد: بازی با عراق همانطور که گفتم از اهمیت ویژه‌ای برخودار است اما این بدان معنا نیست که همه چیزمان را در این بازی خلاصه کنیم. ما در جام ملت‌‍های آسیا گام به گام پیش می رویم، گام اول ما بازی با عراق است، بعد کره شمالی و در نهایت امارات.

قطبی با اشاره به دشواری رقابت در گروه D مسابقات فوتبال جام ملت‌های 2011 آسیا برای ملی پوشان فوتبال ایران گفت: تیم ایران با کسب 6 امتیاز در مرحله گروهی صعود خود به مرحله دوم مسابقات جام ملت‌های آسیا را قطعی می کند اما با پنج امتیاز نیز این امر میسر خواهد شد.

وی افزود: من از آن دسته مربیانی هستم که منطقی فکر کرده و برای هر بازی به اندازه همان بازی انرژی و توان صرف می کنم. برای هر بازی مرحله گروهی جام ملت‌ها نیز برنامه‌ای خاص داریم.

"تیم ملی فوتبال کشورمان در صورت راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام ملت‌های 2011 آسیا با یکی از تیم‌های برتر گروه C که به احتمال فراوان استرالیا یا کره جنوبی خواهند بود، روبه‌رو خواهد شد. این برای تیم ایران دشوار نخواهد بود که با این تیم‌های مدعی برای صعود به نیمه نهایی روبه‌رو شود؟"

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر، گفت: البته کار دشواری را پیش رو داریم و به تیم‌های سختی برخورد خواهیم کرد اما در فوتبال امروز که همه تیم‌ها به هم نزدیک شده‌اند، هیچ بازی آسانی نیست. بدون شک اگر ما با یکی از تیم‌های کره جنوبی و استرالیا بازی نمی کردیم این احتمال وجود داشت تا با مدعیانی دیگر چون ژاپن و عربستان دیدار کنیم.

وی در ادامه به دفاع از عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان طی دیدارهای دوستانه اخیر پرداخت و گفت: ما با تیم آنگولا که به زعم خیلی‌ها یک تیم ساده بود بازی خوبی انجام دادیم و با پیروزی زمین را ترک کردیم اما همین تیم آنگولا چند روز بعد با دو بازیکن اخراجی مقابل تیم ملی عربستان، آنهم در خانه این تیم به نتیجه تساوی دست یافت.

قطبی ادامه داد: همین تیم امارات که همگان تصور می کنند، ساده ترین تیم گروه D است با تیم استرالیا مساوی کرد. بنابراین باید بپذیریم دیگر در فوتبال تیم ساده‌ای نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص انتخاب ترکیب این تیم به خبرنگار مهر گفت: من طی 20 ماه گذشته به ترکیب مناسب تیم ملی رسیده‌ام و در بیشتر پست‌ها نفرات اصلی تیم را شناخته‌ام. در عین حال در برخی پست‌ها رقابت نزدیکی بین بازیکنان وجود دارد که تا روز مسابقه با عراق ابهامات موجود برطرف شده و تصمیم نهایی را در خصوص انتخاب ترکیب تیم اتخاذ خواهم کرد.

وی همچنین یادآور شد: ما در رقابت‌های فوتبال غرب آسیا موفق به شکست تیم ملی فوتبال عراق شدیم و این نشان می دهد در آن دوره از مسابقات تیم ملی از سطح کیفی و آمادگی بالایی برخوردار بوده است. چنانچه بتوانیم تیم را در همان سطح از آمادگی در اختیار داشته باشیم، شکست دوباره عراق و راهیابی به مرحله دوم جام ملتهای آسیا دور از دسترس نیست.

قطبی در خاتمه تصریح کرد:به نظر من عملکرد یک بازیکن از 10 همیشه باید بالای 6 باشد. چنانچه این اتفاق بیافتد ما در جام ملت‌های آسیا گام به گام به قهرمانی نزدیک خواهیم شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان که در گروه چهارم مسابقات جام ملت‌های 2011 آسیا با تیم های عراق، کره شمالی و امارات همگروه است روز 21 دی‌ماه در نخستین دیدار خود به مصاف عراق خواهد رفت و سپس روزهای 25 و 29 دی‌ماه به ترتیب برابر کره شمالی و امارات به میدان می رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016