یکشنبه 26 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ازبکستان و قطر راهی يک چهارم نهايی شدند، تيم‌های چين و کويت به خانه‌هايشان برمی‌گردند، ايسنا

تيم‌های ملی فوتبال ازبکستان و قطر راهی دور يک چهارم نهايی پانزدهمين دوره جام ملت‌های آسيا شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) از دوحه، يکشنبه با انجام دو ديدار همزمان پرونده گروه نخست رقابت‌های جام ملت‌های آسيا در سال ۲۰۱۱ به ميزبانی قطر بسته شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين دو ديدار که به طور همزمان برگزار شد، ازبکستان و چين با تساوی ۲ بر ۲ امتيازهای بازی را ميان خود قسمت کردند و قطر با حساب ۳ بر صفر کويت را از پيش رو برداشت و همراه با ازبکستان مسافر دور يک چهارم نهايی جام ملت‌های آسيا شد.

ازبکستان که پيش از اين با پيروزی برابر قطر و کويت با ۶ امتياز حضورش در دور بعد رقابت‌ها را قطعی کرده بود، در ديدار برابر چين با تساوی ۲ بر ۲ به کار خود پايان داد و با ۷ امتياز به عنوان صدرنشين گروه يک راهی دور دوم شد.

در اين بازی ابتدا "های يو" دروازه ازبکستان را در دقيقه ۷ باز کرد، اما ۲۳ دقيقه بعد "احمدف" بازی را به تساوی کشاند. "الکساندر گينريخ" در نخستين دقيقه از نيمه دوم بازی ازبکستان را از چين پيش انداخت. با اين حال برتری ازبک‌ها تنها ۱۰ دقيقه دوام داشت و يون مين هائو در دقيقه ۵۶ بازی را به تساوی کشاند.

تساوی ۲ بر ۲ نتيجه پايانی اين مسابقه بود که اميد چين برای حضور دور بعد رقابت‌ها از بين برد.

در ديدار قطر و کويت هم برتری از آن شاگردان برونو متسو، سرمربی تيم ملی فوتبال قطر بود. ميزبان جام ملت‌ها که از دو بازی اول خود صاحب يک برد و باخت شده بود، با گل‌های بلال محمد (۱۱)، السيد محمد (۱۷) و فابيو سزار مونتزينه (۸۶) توانست ۳ بر صفر کويت را شکست داده و با ۶ امتياز به عنوان تيم دوم گروه نخست راهی دور حذفی رقابت‌ها شود.

به اين ترتيب در پايان رقابت‌های گروه نخست، ازبکستان و قطر راهی دور دوم شدند. چين و کويت هم با ۴ و بدون امتياز از پانزدهمين دوره رقابت‌ها کنار رفتند.

اين دو تيم در دور يک چهارم نهايی با تيم‌های اول و دوم گروه دوم بازی خواهند داشت.


* قطر ۳

بلا محمد (۱۱)، السيد محمد (۱۷)، فابيو سزار مونتزينه (۸۶)

* کويت صفر

قطر: قاسم برهان، بلال محمد، ابراهيم عبدالماجد، ابراهيم الغنين، محمد کسولا(مسعد الحمد، ۸۹)، حميد اسماعيل، لارنس کوآيه، وسام ريزکی عبدالماجد، يوسف احمد (مونتزينه، ۷۳)، سباستين سوريا، السيد محمد (علی حسن عفيف، ۸۰)

کويت: نواف الخلدی، يعقوب عبدالله (محمد سند، ۴۶)، حسين علی عامر الفضل، احمد الراشدی، وليد جمعه، صالح الشيخ (عبدالعزيز العنزی، ۶۶)، فهد العنزی، طلا العامر، بدر المطوا، حامد العنزی (خالد مطر، ۷۹)

کارت زرد:

کسولا، اسماعيل و يوسف احمد از قطر

حسين علی عامر الفضل،‌ صالح الشيخ از کويت

* چين ۲

های يو (۷)، يون مين هائو (۵۶)


* ازبکستان ۲

اوديل احمدف (۳۰)، الکساندر گينريخ (۴۶)


چين: يانگ، دو، رونگ، ژانگ، هائو، ژائو (ليو، ۴۶)، يو (يانگ، ۶۰)، يانگ (ژوژيانگ، ۷۲)، ژوئه پنگ، لين گائو

ازبکستان: نستروف، اسماعيلوف، جباروف (سلاموف، ۸۴)، کاپادزه، احمدف، حيدرف، کارپنکو (ملاجانوف، ۷۴)، آندريف، شاتسکيخ، گينريخ، نوکروف (تورسونوف، ۶۱)

کارت زرد:

هائو از چين

اسماعيلوف،‌کاپاتزه و حيدرف از ازبکستان.

دوشنبه در ادامه رقابت‌ها دو ديدار همزمان از گروه دوم برگزار می‌شود که در آن اردن با سوريه و عربستان با ژاپن با هم پيکار می‌کنند. در اين گروه ژاپن و اردن ۴ امتيازی هستند و سوريه هم با ۳ امتياز در مکان سوم ايستاده و چشم به صعود دارد. عربستان هم پس از دو شکست اميدی به ماندن در رقابت‌ها نخواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016