شنبه 21 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ - آسيا: اردن، ژاپن و ازبکستان صعود کردند، عربستان بالاخره برد، ايسنا

روز چهارم مرحله اول گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل با قطعی شدن صعود تيم‌های ژاپن، ازبکستان ، اردن و شکست ناباورانه استراليا به پايان رسيد. عربستان هم نخستين پيروزی‌اش را به دست آورد و به صعود اميدوارتر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رقابت‌های مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل در قاره‌ آسيا، در پنج گروه برگزار و ۲۰ تيم حاضر در اين رقابت‌ها مقابل حريفان خود به ميدان رفتند.

گروه A، اردن همچنان پيشتاز، چين در آستانه‌ی حذف

اردن که امتيازهای کامل ديدارهای دور رفت را به دست آورده بود، در ادامه نتايج خوب خود با نتيجه‌ دو بر صفر از سد سنگاپور گذشت و با کسب سه امتياز اين مسابقه ۱۲ امتيازی شد و صعودش را به مرحله بعد قطعی کرد. سنگاپور هم با کسب چهارمين شکست پياپی رسما شانس صعود را از دست داد.

در ديگر ديدار اين گروه چين که با انگيزه جبران شکست مقابل عراق به ميدان آمده بود، باز هم موفق به انجام اين کار نشد و با قبول شکست يک بر صفر شانس صعودش را تا حد زيادی از دست داد تا سرمربی اسپانيايی اين تيم روزهای سختی را تجربه کند. کاماچو بايد اميدوار باشد تا در هر دو بازی امتيازهای کامل را کسب کند و البته عراق هر دو بازی را واگذار کند تا شايد تفاضل گل حکم به صعود چينی‌ها بدهد. اتفاقی که با توجه به بازی عراق با سنگاپور کمی بعيد به نظر می رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




جدول گروه A
۱ـ اردن ۱۲ امتياز
۲ـ عراق ۹ امتياز
۳ـ چين ۳ امتياز
۴ـ سنگاپور صفر امتياز


گروه B، پيروزی سخت کره جنوبی مقابل امارات

کره جنوبی به عنوان اصلی‌ترين مدعی صعود از اين گروه و امارات به مصاف اين تيم رفت و به سختی با نتيجه‌ دو بر صفر از سد ميزبان خود گذشت.

کره در اين ديدار تا دقيقه ۸۷ در باز کردن دروازه‌ امارات ناکام مانده بود، اما دو گل دير هنگام سه امتياز بازی را برای نماينده شرق آسيا به ارمغان آورد.

در ديگر ديدار گروه لبنان به لطف پيروزی يک بر صفر مقابل کويت هفت امتيازی شد و بالاتر از اين تيم به رده دوم گروه صعود کرد.

جدول گروه B
۱ـ کره جنوبی ۱۰ امتياز
۲ـ لبنان ۷ امتياز
۳ـ کويت ۵ امتياز
۴ـ امارات صفر امتياز


گروه C، صعود ژاپن و ازبکستان

ژاپن و ازبکستان با پيروزی مقابل حريفان خود تکليف دو تيم صعود کننده از اين گروه را مشخص کردند تا ديدارهای دو روز پايانی اين گروه تشريفاتی باشد.

ژاپن که در بازی رفت با هشت گل تاجيکستان را در هم کوبيده بود در بازی برگشت هم با چهار گل به برتری رسيد و با ۱۰ امتياز ضمن صدرنشينی در گروه صعودش را قطعی کرد.

ازبکستان هم که وضعيتی مشابه ژاپن داشت، در ديدار مقابل کره شمالی با يک گل به برتری رسيد و به دور بعد راه پيدا کرد تا کره شمالی که در دوره قبل در جام جهانی حضور داشت، از دور رقابت‌ها کنار برود.

جدول گروه C
۱ـ ژاپن ۱۰ امتياز (تفاضل گل ۱۳)
۲ـ ازبکستان ۱۰ امتياز (تفاضل گل ۳)
۳ـ کره شمالی ۳ امتياز
۴ ـ تاجيکستان صفر امتياز


گروه D، شکست ناباورانه‌ی استراليا، اولين برد برای عربستان

استراليای صدرنشين در حالی که می توانست با پيروزی مقابل تيم نه چندان قدرتمند عمان صعودش را به دور بعد قطعی کند، ناباورانه با يک گل مقابل اين تيم ته جدولی تن به شکست داد.

در ديگر ديدار گروه عربستان که با يک شکست و دو تساوی وضعيت بسيار بدی در گروه داشت، با سه گل تايلند را شکست داد تا همچنان برای صعود از گروه اميدوار باشد.

جدول گروه D
۱ـ استراليا ۹ امتياز
۲ـ عربستان ۵ امتياز
۳ـ تايلند ۴ امتياز
۴ـ عمان ۴ امتياز


گروه E، صدرنشينی ايران با گل جباری

تيم ملی فوتبال ايران به لطف گل دير هنگام مجتبی جباری در منامه يک امتياز از بحرين گرفت و صدر نشينی‌اش را تداوم بخشيد.

در ديگر ديدار گروهی قطر با چهار گل اندونزی را شکست داد تا پس از ايران در رده دوم جدول قرار داشته باشد.

تکليف صعود از اين گروه می‌تواند در هفته ماقبل پايانی يکسره شود. بحرينی‌ها که از چهار بازی خود پنج امتياز به دست آورده اند در صورتی که در ديدار آينده خود نتوانند امتيازهای کامل بازی با قطر را به دست آورند، ايران با يک تساوی مقابل اندونزی هم صعودکننده خواهد بود.

جدول گروه E
۱ـ ايران ۸ امتياز

۲ـ قطر ۸ امتياز
۳ـ بحرين ۵ امتياز
۴ـ اندونزی صفر امتياز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016