شنبه 21 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازتاب تساوی بحرين مقابل ايران در رسانه های عربی: "بدشانسی سه امتياز حساس را پراند"

روزنامه‌های عربی با بدشانس توصيف کردن تيم بحرين حسرت خود را بابت از دست رفتن پيروزی مقابل ايران در وقت‌های تلف شده نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملی فوتبال ايران در نخستين ديدار از دور برگشت مرحله‌ی اول گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل در منامه ميهمان بحرين بود و در حالی با گلزنی مجتبی جباری يک امتياز ارزشمند اين ديدار خارج از خانه را به دست آورد که تا دقيقه‌ی ۹۳ از حريف خود عقب بود. مساله‌ای که آه و افسوس را برای بحرينی‌ها و رسانه‌های اين کشور به دنبال داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




روزنامه الوسط بحرين

اين روزنامه بحرينی پس از پايان ديدار تيم ملی فوتبال اين کشور مقابل ايران با تيتر های هم چون " قرمزها کوتاهی نکردند"،" پيروزی ارزشمند در يک نگاه از دست رفت" و " چه بد شانسی" ناراحتی و اندوه خود را از اين تساوی ابراز داشت و نوشت: تيم ما در اين ديدار می توانست به راحتی پيروز شود، اما در دقايق آخر بازی گل تساوی را دريافت کرد و سه امتياز حساس اين ديدار را از دست داد. بحرين در اين ديدار در دقيقه ۴۵ توسط محمد الطيب به گل رسيد و نيمه اول را با همين تک گل به رختکن رفت. اما در نيمه دوم در حالی که دو تيم منتظر شنيدن سوت پايان اين ديدار بودند، جباری گل تساوی را برای تيم ايران به ثمر رساند و بحرين سه امتياز حساس اين ديدار را از دست داد.

نيمه اول اين ديدار از جانب هر دو تيم سرعتی آغاز شد، بازيکنان دو تيم می خواستند توپ را از حريف بگيرند و به سرعت آن را به گردش در آورند.بعد از ۱۵ دقيقه اول بازی اين تيم ايران بود که تا حدودی توپ و ميدان را در اختيار گرفت، اما نتوانست خطر آنچنانی را بر روی دروازه‌ ميزبانش ايجاد کند. اين در حالی بود که بحرين با ضد حملات خود خطراتی را بر روی دروازه‌ ميهمانش ايجاد کرد.

در نيمه دوم بازی شاگردان کارلوس کی‌روش که با يک گل بازی را واگذار کرده بودند، بازی را کاملا هجومی آغاز کردند و توپ و ميدان را در اختيار گرفتند. همين مساله باعث شد که تيم بحرين به عقب بکشد و بازی دفاعی را در دستور کار خود قرار دهد و به ضد حملات چشم دوزد. ايران در اين نيمه حملات خطرناکی را بر روی دروازه‌ بحرين ايجاد کرد، اما درخشش دروازه‌بان بحرين مانع از باز شدن دروازه‌ اين تيم شد. در نهايت تيم ايران توانست از حملات پرشمار خود بهره ببرد و گل تساوی را در دقيقه ۹۳ به ثمر رساند و بحرين را از کسب سه امتياز شيرين اين ديدار محروم کند.

سايت کوره

ديدار تيم ملی فوتبال بحرين با ايران در هفته چهارم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل در حالی با نتيجه‌ يک بر يک به پايان رسيد که تيم بحرين می توانست در اين ديدار سه امتياز حساس را به دست آورد.

بحرين که از حمايت تماشاگران پرشمار خود بهره می‌برد، ابتدا توسط محمد الطيب در دقايق پايانی نيمه اول به گل رسيد و با پيروزی به رختکن رفت. در نيمه دوم شاگردان کی‌روش که چيزی را برای از دست دادن نداشتند، به يک تيم هجومی تبديل شدند و حملاتی را بر روی دروازه‌ حريف انجام دادند و در نهايت توانستند گل تساوی را در وقت‌های اضافی نيمه دوم به ثمر رسانند.

تيم ملی فوتبال بحرين نمايش خوبی را از خود در اين ديدار به جا گذاشت و ثابت کرد که شکست سنگين تحقير آميز شش بر صفر آنها در ديدار رفت يک اتفاق بوده است و بيانگر سطح واقعی فوتبال اين کشور نبوده است. آنها با کمی تمرکز می توانستند اين ديدار را به نفع خود به پايان رساند.

نيمه اول اين ديدار از جانب هر دو تيم محتاطانه پيگيری شد و بازيکنان دو تيم می خواستند با شوت های پشت محوطه جريمه خود را صاحب موقعيت کنند. اما در نيمه دوم، تيم ايران برای جبران گل خورده تغييراتی را در ترکيب خود ايجاد کرد و بازی را کاملا هجومی آغاز کرد، اما درخشش محمد جعفر سنگربان بحرين مانع از باز شدن دروازه‌ تيمش کرد تا اين که در دقايق اضافی بعد از اين که ضربه سر جواد نکونام به تير دروازه برخورد کرد، جباری در برگشت آن را وارد دروازه‌ کرد و بازی به همين نتيجه‌ به پايان رسيد.

روزنامه الوطن قطر

تيم ملی فوتبال بحرين در حالی که تا دقايق پايانی بازی مقابل ايران با يک گل جلو بود، با گل زنی مجتبی جباری سه امتياز حساس اين ديدار را از دست داد و هم چنان در رده سوم اين گروه باقی ماند.

در اين ديدار ابتدا بحرين در دقيقه ۴۵ توسط محمد الطيب به گل رسيد و نيمه اول را با همين تک گل به رختکن رفت، اما در نيمه دوم تيم ايران به تيمی هجومی تبديل شد و با تعويض‌های که انجام داد، حملات خطرناکی را بر روی دروازه‌ بحرين ترتيب داد و در حالی که تماشاگران بحرينی منتظر شنيدن سوت پايان اين ديدار بودند، مجتبی جباری گل تساوی را برای شاگردان کی‌روش به ثمر رساند و بازی با همين نتيجه‌ به پايان رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016