سه شنبه 24 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتخابی جام جهانی ‌‌٢٠١٤ برزيل: ايران با چهار گل اندونزی را در هم کوبيد، صعود شاگردان کی‌روش به مرحله پايانی (+ ویدئو)

ايسنا - تيم ملی فوتبال ايران با پيروزی چهار بر يک برابر اندونزی در جاکارتا به مرحله پايانی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملی فوتبال ايران موفق شد با پيروزی چهار بر يک برابر تيم اندونزی صعودش را به مرحله بعدی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل قطعی کند.

گل‌های تيم ايران را ميلاد ميداوودی، مجتبی جباری، غلامرضا رضايی در نيمه اول و جواد نکونام در نيمه دوم به ثمر رساندند. تک‌گل تيم اندونزی را "بام‌بانگ پامون کاس" به ثمر رساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين مسابقه از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران در جاکارتا آغاز شد. بارش شديد باران وضعيت زمين مسابقه را نامساعد کرده بود. تيم ايران در ابتدای بازی با ترکيب سيدمهدی رحمتی، احسان حاج‌صفی، سيدجلال حسينی، هادی عقيلی، حسين ماهينی، غلامرضا رضايی، مجتبی جباری، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، ميلاد ميداوودی و محمد قاضی به ميدان رفت.

در نيمه دوم کارلوس کی‌روش سرمربی تيم ايران جواد کاظميان، مازيار زارع و محمدرضا خلعتبری را به ترتيب با غلامرضا رضايی، آندرانيک تيموريان و ميلاد ميداوودی تعويض کرد.

گزارش مسابقه در نيمه اول

اندونزی پيش از اين بازی اميدی به صعود نداشت و تيم ايران بازی را هجومی آغاز کرد و در پنج دقيقه ابتدايی صاحب سه فرصت گلزنی خوب داشت. حملات ادامه داشت تا اينکه در دقيقه ۷ ميلاد ميداوودی اولين گل بازی را وارد دروازه اندونزی کرد و به آغوش کارلوس کی‌روش رفت.

ملی‌پوشان که کنترل مسابقه را کاملا در دست داشتند، به حملاتشان ادامه دادند و آندارنيک تيموريان و غلامرضا رضايی با دو شوت خوب دروازه حريف را تهديد کردند که با بدشانسی تبديل به گل نشد. تيم ايران روی خطای بازيکنان حريف، فرصت زدن ضربه ايستگاهی بدست آورد که احسان حاج‌صفی نتوانست از آن گل بسازد. او پيش از زدن ضربه بخاطر شرايط نامساعد زمين کمی تعادلش را از دست داد.

اما در در دقيقه ۲۰ محمد قاضی روی يک پاس عمقی، فرصت تک‌ به تک گلزنی بدست آورد و در شرايطی که می‌توانست خودش دروازه را باز کند توپ را به چپ پاس داد تا مجتبی جباری در شرايط بهتری گل دوم تيم ملی را به ثمر برساند. اين گل سومين گل جباری در سه مسابقه اخير تيم ملی بود.

ميل به گلزنی برای بازيکنان ايران سيری ناپذير بود و اين‌بار در دقيقه ۲۵ غلامرضا رضايی با نفوذ از جناح چپ محوطه جريمه حريف با دروازه‌بان اندونزی تک‌به تک شد و به رغم خطايی که او روی رضايی انجام داد اما اين بازيکن تعادلش را از دست نداد و از يک زاويه بسيار کوچک گل سوم را به اندونزی زد. توپ او بعد از برخورد با تيرک دروازه تبديل به گل شد.

بعد از گل سوم شدت حملات تيم ايران تا حدی کاهش يافت اما بعضا موقعيت‌های نسبی بوجود آمد و از دست رفت. ضربه جواد نکونام در دقيقه ۳۶ روی يک ضربه ايستگاهی وارد دروازه نشد. تيم اندونزی اصلا خوب کار نمی‌کرد و ملی‌پوشان در دقيقه ۳۹ هم با يک کار ترکيبی فرصت خوبی بدست آوردند که ضربه محمد قاضی با دفع بازيکن حريف به کرنر رفت و بعد از آن هم سودی برای ما نداشت. بازيکنان ايران بخاطر استارت‌هايی که از عمق دفاع اندونزی داشتند بعضا در آفسايد قرار می‌گرفتند.

در ادامه ملی‌پوشان که حريف را کمی دست کم گرفته بودند، اجازه حمله خطرناکی به اندونزی دادند و اين تيم هم با يک کار ترکيبی در دقيقه ۴۴ توانست توسط "بام‌بانگ پامون کاس" تک‌گل خود را در اين نيمه بزند. بازيکنان تيم ايران در غافلگيری کامل اين گل را دريافت کردند و مهاجم حريف که در کنار سيدجلال حسينی مدافع تيم ما حضور داشت با ضربه سر دروازه را باز کرد. در دقيقه ۴۵ هم ميلاد ميداوودی يک ضربه ايستگاهی را از دست داد تا در نهايت مسابقه در پايان نيمه نخست پس از دو دقيقه وقت تلف‌شده به پايان برسد. غلامرضا رضايی تنها بازيکن تيم ايران بود که در اين نيمه از داور کارت زرد دريافت کرد.

گزارش مسابقه در نيمه دوم

کارلوس کی‌روش در ابتدای اين نيمه جواد کاظميان را با غلامرضا رضايی تعويض کرد. ملی‌پوشان ايران در نيمه دوم بازی را هجومی آغاز کردند. مجتبی جباری پس از گذشت سه دقيقه از شروع نيمه موقعيت خوبی را از دست داد. دو دقيقه پس از اين فرصت، بازيکنان در حمله‌ای که تيموريان شروع کننده آن از پشت محوطه جريمه بود در يک پاسکاری ترکيبی سريع به دروازه حريف رسيدند که اين موقعيت هم گل نشد.

بازيکنان اندونزی هم از دقيقه ۵۰ به بعد حملاتی را ترتيب دادند که بيشتر بوسيله نفوذ از جناح راست تيم ايران بود؛ آنها به رغم قد و قامت کوتاهتر نسبت به بازيکنان حريف‌شان، سعی داشتند با ارسال سانتر روی دروازه، مهاجمان خود را صاحب توپ کنند؛ تاکتيکی که در نيمه اول بوسيله آن گل زدند. مدافعان و هافبک‌های اين تيم بعضا با ارسال پاس‌های مستقيم به پشت مدافعان ما، سعی می‌کردند موقعيت‌های تک به تک خلق کنند. از دقيقه ۵۰ تا ۶۰ اين تيم اندونزی بود که بهتر از ايران کار کرد و بازيکنان تيم کشورمان فقط تلاش می‌کردند با تمرکز کافی نبض بازی را دوباره به دست گيرند.

تعويض مازيار زارع با آندرانيک تيموريان در دقيقه ۶۳ ميل تدافعی تيم ايران و تاکتيک استفاده از شوت‌های از راه دور را بيشتر کرد. و در مقابل هم بازيکنان اندونزی بر حملاتشان افزودند و بارها خط دفاع ما موقعيت‌های خطرناکی را به آنها داد. اين تيم در دقيقه ۶۸ يک ضربه ايستگاهی را از دست داد. روند حملات اندونزی و دفاع تيم ايران ادامه داشت تا اينکه در دقيقه ۷۰ کی‌روش محمدرضا خلعتبری را به جای ميلاد ميداوودی به زمين فرستاد تا شايد با استفاده از سرعت بالای اين مهاجم، بتوانند بيشتر به دروازه حريف نزديک شوند. همين هم شد و خلعتبری تنها سه دقيقه بعد در يکی از نفوذهايش و خطای مدافع حريف بر او، فرصت پنالتی بدست آورد. جواد نکونام در دقيقه ۷۳ چهارمين گل تيم ميهمان را زد.

در ادامه و تا پايان مسابقه، بازی روند متعادلی پيدا کرد و هر دو تيم تنها تا پشت محوطه جريمه يکديگر پيشروی می‌کردند. به نظر هم بازيکنان تيم ايران و هم اندونزی از نتيجه راضی بودند که در دقيقه ۸۹ احسان حاج صفی با توپ‌ربايی از بازيکنان حريف و ارسال سانتر از جناح چپ، موقعيتی را خلق کرد اما محمد رضا خلعتبری توپ را به بيرون دروازه زد. در نهايت اين مسابقه با برد چهار بر يک تيم ايران تمام شد.

وضعيت فعلی تيم ايران در گروه (E)

تيم ايران با اين پيروزی ۱۱ امتيازی شد و تنها برد احتمالی بحرين مقابل قطر و نيز پيروزی هر دو تيم عربی در مسابقات پايانی برابر اندونزی و ايران، می‌تواند سه تيم را در پايان اين مرحله ۱۱ امتيازی کند. در آن شرايط هم تفاضل گل خوب تيم کشورمان باز می‌تواند صعودمان به مرحله بعدی را رقم زند. تيم ايران در حال حاضر تفاضل گل مثبت ۱۲ دارد. کسب حتی يک امتياز در بازی پايانی تيم ملی ايران برابر قطر در تهران، کار صعود ما را تمام می‌کند. در حال حاضر قطر ۸ و بحرين ۵ امتياز دارد. اين دو تيم امشب در دوحه برابر هم قرار می‌گيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016