سه شنبه 24 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کی‌روش: لياقت صعود را داشتيم، فکر کنيم کار تمام شده به جام جهانی نمی‌رويم، ايسنا

- برای مرحله بعد به آماده‌سازی بهتری نياز داريم

سرمربی تيم ملی فوتبال ايران گفت: برای موفقيت در مرحله بعدی نياز به برنامه‌ريزی، تمرين‌ها، اردوها و آماده‌سازی بيشتر و جدی‌تری نياز داريم چرا که آنجا با حريفان اصلی تيم ايران روبرو خواهيم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، کارلوس کی‌روش پس از پيروزی چهار بر يک تيم ملی فوتبال ايران برابر اندونزی در نشست خبری بعد از بازی، اظهار کرد: در ابتدا می‌خواهم به بازيکنان تيم ايران تبريک بگويم. اين پيروزی ارزشمندی بود که ما به دست آورديم و قطعا هواداران ايران از آن خوشحال هستند. تيم ما لياقت صعود به مرحله بعد را داشت و به شايستگی آن را به دست آورد. همچنين بايد از تعهد بالا و وظيفه شناسی بازيکنانم تشکر کنم.

وی افزود: تيم اندونزی سعی داشت در نيمه اول فشار زيادی روی دروازه‌ ما وارد کند و در مقاطعی واقعا تيم ما را تحت فشار هم قرار داد. اين تيم در نيمه دوم هم در زمان قابل توجهی روی دروازه‌ ما فشار وارد کرد که بايد به آن‌ها تبريک بگويم، چرا که نتيجه‌ به دست آمده نشان دهنده تمام اتفاقات اين مسابقه نيست. ۳۰ دقيقه اول بازی برای ما سخت بود، اما خوشحالم که خيلی زود به گل رسيديم و آن گل باعث شد که روند بازی تغيير کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کی‌روش تاکيد کرد: ما از ابتدا هم برای برد به زمين آمده بوديم و از قبل اندونزی را کاملا آناليز کرديم. در نيمه دوم سعی کرديم کنترل بازی را باز هم به دست بگيريم، اما در دقايقی اندونزی عملکرد فوق العاده‌ ای داشت. ما خوش شانس بوديم که آن‌ها بعد از گلی که به ثمر رساندند، ديگر گلی به تيم ما نزدند و خوشحالم که بعد از آن توانستيم نتيجه‌ بازی را چهار بر يک کنيم.

سرمربی تيم ملی ادامه داد: نوع رفتار من روی نيمکت تيم هميشه ارايه فوتبال هجومی و در عين حال احترام گذاشتن به تمام حريفان بوده و هست. حال نتيجه هرچه باشد و جلوی هر تيمی که می‌خواهيم بازی کنيم.

از عملکرد بازيکنانم و از تلاشی که برای موفقيت در اين مسابقه انجام دادند راضی هستم. تيم ايران شايستگی اين برد را با چنين نتيجه‌ای داشت و سزاوارانه به آن رسيد، اين بازی برای صعود ما به مرحله بعدی اهميت زيادی داشت، اما در عين حال درس مهمی به ما داد!

کی‌روش در توضيح عبرتی که تيم ايران از بازی با اندونزی گرفته، تصريح کرد: اين بازی به ما ياد داد که برای موفقيت در مرحله بعدی رقابت‌های انتخابی جام جهانی بايد آماده سازی بيشتری داشته باشيم. بردی که مقابل اندونزی به دست آورديم، برای فوتبال ايران حائز اهميت بود، اما بايد هميشه به ياد داشته باشيم اين که چقدر در يک بازی تلاش می‌کنيم به تنهايی موفقيت‌ آفرين نيست، بلکه بايد از قبل تمرين‌های خوبی هم داشته باشيم. تيم ايران برای موفقيت در مرحله بعد به آماده سازی بسيار بهتری نسبت به مرحله کنونی نياز دارد.

وی افزود: اگر قرار باشد مثلا جمعه يک مسابقه در قطر يا کشورهای اطراف ايران انجام دهيد و تنها چهار روز بعد بخواهيد در شرق آسيا مقابل ژاپن قرار بگيريد، جز با آماده سازی و تمرينات خوب نمی توانيد انتظار موفقيت و يک نتيجه‌ خوشحال کننده داشته باشيد. اگر برنامه‌ريزی‌ها درباره آماده سازی و تدارک تيم برای مسابقات اشتباه باشد، باخت‌ها به راحتی به دست می‌آيد. ما بايد برای سفرهای بهتر و اردوهای تدارکاتی بيشتر برنامه‌ريزی کاملی داشته باشيم. در اردوها بازيکنان آموزش بيشتری ديده و بيش از پيش با هم هماهنگ می‌شوند.

کی‌روش تاکيد کرد: فکر می‌کنم بايد بهتر از قبل کار کنيم و روش های بهتری را در پيش بگيريم. اين که بخواهيم به برد شش بر صفر مقابل بحرين يا چهار بر يک مقابل اندونزی در جاکارتا فکر کنيم، صحيح نيست. بازی‌های گذشته ما تمام شد. امروز اندونزی را هم برديم و ديگر تمام شد. دفعه بعد هيچ چيز معلوم نيست و مشخص نيست که بتوانيم مقابل همين تيم‌ها چنين نتايجی را بگيريم، همواره بايد آماده باشيم تا نتايج خوبی در آينده برای تيم ايران به دست آيد.

به گزارش ايسنا، يکی از خبرنگاران اندونزی نظر کی‌روش درباره استقبال کم تماشاگران در اين بازی را پرسيد که سرمربی تيم ايران، پاسخ داد: معتقدم يک تيم هميشه بايد برای پيروزی به ميدان برود و همواره به حريفش احترام بگذارد. نيامدن تماشاگران به ورزشگاه روشی است که آن‌ها برای اعلام نارضايتی‌ از عملکرد تيم‌شان به کار می‌گيرند. ما بايد به تصميم آنها احترام بگذاريم. زمانی که در پرتغال کار می‌کردم، بعضی وقت‌ها تماشاگران برای تنبيه تيم به ورزشگاه نمی‌آمدند. اگر از من بپرسيد که آيا عدم حضور تماشاگران اندونزی به ورزشگاه باعث خوشحالی شما شد، قطعا پاسخم منفی است. به هواداران تيم اندونزی پيغام می‌دهم که چه در شرايط خوب و چه شرايط بد از تيم‌شان حمايت کنند، به هر حال بازيکنان اين تيم برای کسب موفقيت تلاششان را به کار گرفتند، در هر صورت تصميمی که تماشاگران گرفتند و به ورزشگاه نيامدند، از نظر من اشتباه بود.

در ادامه يکی از خبرنگاران درباره سفر طولانی کاروان تيم ايران به اندونزی و تاثير آن در آمادگی بازيکنان پرسيد و کی‌روش گفت: ما برای بازی با اندونزی در جاکارتا دو گزينه داشتيم يا اين که جاکارتا را به کنار تهران می‌کشيديم و يا اين که با پروازهای طولانی به اين شهر می‌آمديم. ما خيلی زور زديم، اما نتوانستيم جاکارتا را به کنار تهران بکشيم! آسيا قاره بزرگی است و با اروپا فرق می‌کند. فاصله بعضی از کشورهای آسيايی با يکديگر بسيار بيشتر از فاصله کشورهای اروپايی است که بعضا با پروازهای دو سه ساعته به يکديگر می‌رسند. تفاوت زمانی بين کشورها بعضا زياد است و اين شرايط باعث می‌شود بعضی از بازيکنان نتوانند به خوبی بخوابند و ريکاوری مناسبی داشته باشند، اين شرايط برای همه تيم‌های آسيايی وجود دارد. تفاوت قدرت تيم‌ها در همين شرايط مشخص می‌شود.

کی‌روش گفت: در اين وضعيت بايد برنامه‌ريزی خوب، آماده سازی خوب و اجتناب از آسيب زدن به دوره ريکاوری بازيکنان را داشته باشيد که البته مورد سوم هم از طريق برنامه‌ريزی مناسب به دست می‌آيد. اگر در مثالی چون رزرو هتل، بليت و ... اشتباه کنيد، ممکن است اتفاقات بدی برای تيم شما به وجود آيد و همان جا تفاوت‌ها مشخص شود، تاکيد می‌کنم که در مرحله بعد ما فرصتی برای چنين اشتباهات احتمالی نداريم. ما بايد يک تيم خوب و البته تجهيزات درستی داشته باشيم. کوچک‌ترين جزئيات می‌تواند تفاوت‌های بزرگی را ايجاد کند.

سرمربی تيم ايران خطاب به هواداران تيم ملی ، گفت: بايد به هواداران تيم ايران نکاتی را عرض کنم. اول به بازيکنانم تبريک می گويم و دوم از فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ و تمام مربيان باشگاه‌ها که از تيم ملی و برنامه‌هايش حمايت کردند، تشکر می‌کنم، اما ما در قدم‌های بعدی قطعا تقاضاهای‌مان بيشتر می‌شود. ما نياز به برنامه‌ريزی جدی‌تری داريم، در مرحله بعدی با حريفان اصلی تيم ايران روبرو می شويم، به رسانه‌ها هم می گويم که نتيجه‌ عملکرد ما تا به اينجا خوب بوده است، اما کسانی که فکر می‌کنند کار ما تمام شده، پاسخم منفی است.

وی خاطر نشان کرد: اگر فکر کنيم کار صعودمان به جام جهانی تمام شده است، مطمئن باشيد به جام جهانی صعود نمی کنيم. اين بازيکنان به اردوها و بازی‌های تدارکاتی بيشتری نياز دارند تا تجربيات بين‌المللی بيشتری کسب کنند. ما نمی‌توانيم بنشينيم و استراحت کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016