سه شنبه 24 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی مهدوی کيا: به نيکی ياد شدن از فوتبال مهمتر است، زندگی حرفه‌ای به اخلاق‌مداری‌ بازيکنان می‌انجامد، ايسنا

کاپيتان سابق تيم ملی فوتبال ايران گفت: بازيکنان با رعايت اصول و سبک پيشرفت‌شان در فوتبال خود به خود در مسير زندگی حرفه‌ای قرار می‌گيرند که در آن شرايط اخلاق‌مدار هم خواهند بود.

مهدی مهدوی کيا که به عنوان يکی از برترين بازيکنان با اخلاق فوتبال در يک سال گذشته انتخاب شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: باعث افتخار من است که چنين عنوانی را به بنده دادند. به هر حال از تمام کسانی که طی يکسال گذشته به هر نحوی در مسابقات ليگ برتر ويژگی‌های اخلاقی مثبتی داشتند، قدردانی شد اما در عين حال معتقدم فوتباليست‌های با اخلاق زيادی در فوتبال ما هستند که می توانستند انتخاب شوند. برگزاری چنين مراسم‌ها و انتخاب‌هايی خوب است و فرهنگ اخلاق مداری در ورزش ما را ارتقا می‌دهد. بايد اين کارها در سنت فوتبال ما جا بيافتد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کاپيتان سابق تيم ملی خطاب به بازيکنان جوان فوتبال کشور، گفت: همه بايد بدانيم که فوتبال حرفه‌ای در هر سطحی هم که باشد، بالاخره يک روز تمام می‌شود، اما ما بايد هميشه از هم ديگر به نيکی ياد کنيم. اين مساله آنقدر مهم است که بايد همواره در دوران فعاليت ورزشی به ياد داشته باشيم. واقعا اين که همه از ما به نيکی ياد کنند و وقتی يکديگر را می‌بينيم با آغوش گرم از هم استقبال کنيم، اهميتی بيش از فوتبال حرفه‌ای دارد. من هميشه سعی کردم چه در داخل زمين و چه در خارج از آن در برخورد با هر شخصی با کمال احترام رفتار کنم. اخلاق مداری در فوتبال به بازی جوانمردانه هر چه بيشتر هم منتهی می‌شود.

مهدوی کيا در پاسخ به اين سوال که آيا رعايت اصول و قوانين زندگی حرفه‌ای برای بازيکنان خود به خود به بالا رفتن سطح اخلاق مداری در فوتبال می انجامد، به ايسنا گفت: قطعا شرايط فوتبال حرفه‌ای ايجاب می‌کند که بازيکنان خيلی از مسايل را رعايت کند. تغذيه مناسب، استراحت کافی و تمرينات منظم و کامل در پيشرفت فوتبال بازيکنان بيشترين تاثير را دارد. به طور طبيعی وقتی بازيکنی چنين رويه‌ای را داشته باشد، فکر و ذهنش درگير رعايت اين اصول شده و خود به خود زندگی حرفه‌ای و به دور از هر گونه حاشيه‌ای خواهد داشت. اين وضعيت يک بازيکن را به اوج رسانده و وقتی هم که در آن دوران به سر می‌برد، بيشترين تاثير را از اين رويه خواهد گرفت. مطمئنا او از نظر اخلاقی هم فوق العاده‌ خواهد شد و همه از او به نيکی ياد خواهند کرد.

وی در پيش‌بينی‌اش از نتيجه‌ بازی تيم‌ ملی برابر اندونزی، خاطر نشان کرد: پيش‌بينی نتيجه‌ اين مسابقه خيلی سخت است، چرا که شرايط برگزاری بازی در عملکرد بازيکنان هر دو تيم تاثيرگذار خواهد بود. فقط اميدوارم تيم ملی بتواند در برابر اندونزی پيروز باشد تا صعودش را به مرحله بعدی رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطعی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016