شنبه 28 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان: ممنوعیت پخش تلویزیونی مسابقات زنان قانونی است، ایرنا

معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان؛ پخش نشدن مسابقات ورزشی زنان در تلویزیون را با استناد به قانون دانست و گفت : بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمرینات و مسابقات زنان باید در اماكن ویژه باشد و مردان اجازه آمد و شد در این اماكن را ندارند.

' مرضیه اكبرآبادی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان كرد: برخی رشته های ورزشی زنان مانند تیر و كمان یا تیراندازی با تفنگ و تپانچه كه همراه با جنب و جوش زیاد نیست، امكان پخش تلویزیونی دارد.

وی افزود: ضمن آنكه همه رشته های ورزشی زنان امكان بلیت فروشی دارند و زنان علاقمند به رشته های مختلف ورزشی می توانند این مسابقات را در استادیوم یا سالن ورزشی و از نزدیك تماشا كنند.

اكبر آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا كه عدم امكان پخش تلویزیونی یا زمینه برای تبلیغات مهم ترین دلیل بخش خصوصی در عدم حمایت از ورزش زنان عنوان می شود، گفت: با توجه به نداشتن توجیه اقتصادی برای حمایت بخش خصوصی از ورزش زنان و حمایت از زنان ورزشكار ، تفاهم نامه ای میان سازمان تربیت بدنی و تمامی فدراسیون های ورزشی امضا و از دو سال پیش جبنه اجرایی یافته است.

معاون وزیر ورزش اضافه كرد: به موجب این تفاهم نامه همه فدراسیون ها باید حداقل 40 درصد اعتبارات و درآمدهایشان را در حوزه ورزش زنان هزینه كنند.

وی سطح حمایت بخش خصوصی را خارج از كنترل و نظارت وزارت ورزش و جوانان عنوان كرد و افزود: مساله تیم هایی كه تحت پوشش باشگاههای خصوصی هستند كاملا متفاوت است اما هیاتهای استانی به تاسی از فدراسیونها باید از ورزش های زنان را در رشته های مختلف حمایت كنند.

اكبر آبادی ادامه داد: از سوی دیگر هیاتهای استانی علاوه بر اعتباراتی كه از فدراسیون ها دریافت می كنند ، امكان جذب اعتبار از سایر بخش ها و سازمان ها و نیز مجوز آموزش رشته های مرتبط و كسب درآمد را دارند و می توانند از این محل نیز برای حمایت از ورزش زنان و تیم داری استفاده كنند.

معاونت امور بانوان و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تغییر دیدگاه های جامعه و مدیریت ورزش در سالهای اخیر گفت: بپذیریم در سالهای اخیر شاهد تحولات زیادی در ورزش زنان بوده ایم ، امروز زنان می توانند در رشته های مختلف ورزشی فعالیت كنند .در بسیاری از عرصه های ورزشی بین المللی ، آسیایی و جهانی حضور یابند و مدال های رنگارنگ بگیرند.

وی تصریح كرد: قطعا این تغییر رویكرد ادامه خواهد داشت و تحولات بیشتر و بهتری برای زنان در پی دارد.آنها می توانند حضور فعال تری در عرصه های ورزشی اعم از همگانی و قهرمانی داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اكبرآبادی نگاه نظام و مدیران ورزشی را 'حمایت صد در صدی از ورزش زنان' دانست و افزود: برای رعایت عدالت اجتماعی باید به ورزش زنان همچون ورزش مردان توجه كرد اما این نكته باید مورد توجه قرار گیرد كه اعتبارات تخصیص یافته باید براساس جمعیت مخاطب باشد و تجهیزات و امكانات استانی بر همان اساس توزیع شود.

به گفته وی هنوز نسبت زنانی كه در حوزه های ورزش همگانی و قهرمانی فعالیت می كنند نسبت به مردان كمتر است.

اكبر آبادی در مورد تخصیص ساعت های مرده باشگاهها و سالن های ورزشی در استانها به ورزش زنان گفت: وزارت خانه و فدراسیونها تاكید دارند، تا زنان در ساعات مورد نظر و مطلوب برای تمرین و مسابقاتشان از سالن ها و استادیوم های ورزشی استفاده كنند و اگر این اتفاق نمی افتد باید مراتب ابتدا به فدراسیون ها و سپس به معاونت امور بانوان وزارت ورزش گزارش شود.

وی بخشی از كم توجهی به ورزش زنان یا احیانا تخصیص زمانهای مرده برای تمرین یا مسابقات زنان را ناشی از كم كاری یا پیگیری ناكافی زنان دانست و اضافه كرد: زنان به عنوان قشر تاثیر گذار جامعه حقوق خود را مطالبه كنند و برای كسب آنان پیگیری خوبی داشته باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016