شنبه 28 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرمربی تیم ملی وزنه برداری: فکر کردن به جایگاه سومی جهان خنده‌دار بود، مهر

سرمربی تیم ملی وزنه برداری از عملکرد کلی وزنه برداران کشورمان در رقابت‌های جهانی ابراز رضایت کرد و گفت: تا دو سال پیش فکر کردن در خصوص کسب چنین نتایج و جایگاهی حتی خنده‌دار بود اما امروز به این موفقیت دست یافته‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم وزنه برداری ایران هفته گذشته با کسب دو طلا توسط کیانوش رستمی و بهداد سلیمی، یک نقره توسط سجاد انوشیروانی و یک برنز به وسیله سعید محمدپور، ضمن کسب جایگاه سوم پس از تیم‌های چین و روسیه، بهترین نتیجه تاریخ وزنه برداری کشورمان را هم در مسابقات جهانی رقم زد.

کورش باقری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این رقابت‌ها اظهار داشت: من نسبت به عملکرد کلی تیم رضایت دارم کمااینکه برای نخستین بار موفق شدیم بر سکوی سوم جهان بایستیم. بی تردید این بهترین نتیجه تاریخ وزنه برداری ایران بود.

وی در خصوص عملکرد ضعیف اصغر ابراهیمی در این دوره از رقابت‌ها گفت: اصغر از نظر من زحمت فراوانی کشید و باید بگویم این وزنه بردار همان کسی بود که در گوانگجو به مدال نقره رسیده بود. اما شکل تمرینات من به گونه‌ای است که احتمال موفقیت افراد جوان‌تر در آن بیشتر است. اصغر مدت زمان زیادی را با آسیب دیدگی و کوفتگی دست و پنجه نرم می کرد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که چرا با وجود سن و سال بالا و آسیب دیدگی، ابراهیمی به پاریس اعزام شد، گفت: اصغر ابراهیمی ضعیف‌ترین نتیجه را در تیم ما کسب کرد با این حال من نمی خواهم بعضی از مسائل ریز و درشت تیم رسانه‌ای شود. ما بهترین وزنه برداران حال حاضر کشور را به رقابت‌های جهانی اعزام کردیم و اگر کسی مدعی است که غیر از این بوده می تواند بیاید و ادعای خود را ثابت کند. ابراهیمی با این شرایط دیگر نمی تواند در تیم ملی حضور داشته باشد با این حال از او به خاطر زحماتی که در این مدت کشید ممنونم.

باقری گفت: از نظر من نواب نصیر شلال عالی کار کرد اما باید نحوه تفکرات خودش را در خصوص شرایط حاکم بر اردو عوض کند. در مورد براری هم باید بگویم نسبت به اینکه او به یک وزنه بردار مدال آور در سطح جهان تبدیل شود ناامید شدم. برداشت من این است که او کاراکتر لازم برای قهرمانی جهان را ندارد. از نظم و انضباط این وزنه بردار در اردو و مسابقات رضایت کامل دارم با این حال با توجه به اینکه سال دومی بود که در رقابت های جهانی حضور پیدا می کرد می بایست عملکرد بهتری می داشت.

وی با انتقاد از سجاد بهروزی گفت: من از اصغر ابراهیمی و سجاد بهروزی انتظار کسب مدال برنز در رقابت‌های جهان را داشتم. سجاد دو سال از مسابقات دور بوده و کاملا آماده نیست با این حال او وزنه‌ای را در پاریس نتوانست بالای سر ببرد که کمتر از یک هفته قبل زده بود. اگر او در حرکت آخر وزنه را روی سر می برد به مدال برنز می رسید. سجاد چنانچه می خواهد جایی در تیم ملی داشته باشد باید بیشتر بجنبد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرمربی تیم ملی در پاسخ به اینکه از عملکرد کدام وزنه بردار بیش از سایران رضایت دارد، گفت: از نظر من سعید محمدپور 18 ساله بهترین وزنه بردار این دوره از رقابت‌ها بود.

کورش باقری به هنگام وزنه زدن کیانوش رستمی با این وزنه بردار کرمانشاهی با زبان کردی صحبت می کرد. وی در خصوص هدف خود از این کار گفت: برداشت روانشناسی من این است که وقتی با کسی با زبان مادری صحبت می کنی تاثیرش مثبت و زودبازده‌تر است. من اگر می توانستم به زبان آذری صحبت کنم مطمئن باشید با انوشیروانی و محمدپور هم به همان زبان صحبت می کردم و اگر مازنی بلد بودم با بهداد سلیمی با همان زبان صحبت می کردم. در زبان مادری واژگانی وجود دارد که مترادف ندارد. البته هر وزنه برداری به یک نوع برانگیخته می شود و در بعضی مواقع سطح هوشیاری یک وزنه بردار با سیلی ارتقا پیدا می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که "آیا بهداد سلیمی می توانست رکورد دوضرب جهان را هم بهبود ببخشد؟"، گفت: به نظر من وقتی بهداد رکورد یکضرب را زد انگیزه‌اش پایین آمد. او می توانست در دوضرب با بلند کردن وزنه 260 کیلوگرمی، رکورد مجموع را هم ارتقا ببخشد. بهداد چهار ماه قبل در زنجان این وزنه را روی سر برده بود. با این حال حتم دارم او در رقابت‌های المپیک بار دیگر می تواند رکورد یکضرب را ارتقا بدهد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: در یک سال و هفت ماهی که در کنار تیم ملی وزنه بردار به عنوان سرمربی کار کرده‌ام باید بگویم که این بهترین تیم تاریخ وزنه برداری ایران است. من 18 ، 19 سال است که در وزنه برداری ایران فعالیت می کنم و باید بگویم که این تیم عملکردی به مراتب بهتر از عملکرد تیم ایوانف داشته است. همه اینها نشان می دهد که فدراسیون حرکت رو به جلو و مثبتی دارد.

کورش باقری در پایان اظهار داشت: این تیم زوایای مبهم و تاریک هم دارد اما درصدش خیلی پایین است ضمن اینکه ما تلاش می کنیم تا بر مشکلات موجود فائق آییم. دو سال پیش فکر کردن در خصوص کسب چنین نتایج و جایگاهی حتی خنده‌دار بود اما امروز می بینیم که با لطف خدا، دعای خیر مردم و تلاش فدراسیون و وزنه برداران که من هم سهم کوچکی از آن دارم به روی سکوی سوم جهان رفته‌ایم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016