شنبه 28 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين فرصت زنان تكواندو‌كار براي حضور در لندن، ایسنا

ملي پوشان تكواندو بانوان كه براي حضور در رقابتهاي كسب سهميه المپيك تايلند آماده مي شوند، به كسب مدال در اين مسابقات اميدوارند تا ايران بتواند در تكواندو بانوان نماينده‌اي در المپيك 2012 داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مسابقات آسيايي تايلند آخرين فرصت تيم ملي تكواندو بانوان براي كسب سهميه المپيك لندن محسوب مي شود و تكواندوكاران ايران اين روزها در خانه تكواندو تنها با يك طبقه فاصله با سالن تمرين مردان تكواندو تمرين مي كنند تا بتوانند مجوز حضور در بزرگترين رويداد ورزشي جهان را به دست بياورند.

تمرين سوسن حاجي پور و فاطمه روحاني به عنوان دو نماينده ايران در مسابقات تايلند كه پيش از اين براي اين رقابت‌ها به آمادگي كامل رسيده بودند به دليل جاري شدن سيل در اين كشور و به تعويق افتادن اين مسابقات مجددا تمرين هاي خود را با نظارت سرمربي كره اي خود و مهرو كامراني به عنوان مربي تيم ملي آغاز كردند تا اول آذر با شرايط ايده‌ال به تايلند اعزام شوند.

دو تكواندوكار ايران كه با دو رقيب تمريني خود تمرين مي كنند به مدال آوري در اين رقابتها اميدوارند.

حاجي‌پور: در تايلند كسب سهميه المپيك راحت‌تر است

سوسن حاجي پور كه در تورنمنت منچستر مدال طلاي وزن سه را به دست آورد، به ايسنا مي‌گويد: در مسابقات منچستر در يك وزن بالاتر مبارزه كردم و بناست در تايلند هم در وزن سه المپيكي شركت كنم.

وي درباره به تعويق افتادن اعزام به تايلند با بيان اينكه پيش از اين به آمادگي كامل براي حضور در اين مسابقه‌ها رسيده بوديم اما زمان برگزاري مسابقه‌ها به دليل سيل در تايلند تغيير كرد، مي افزايد: فكر مي‌كنم كه با برنامه‌ريزي مربيان بتوانيم تا زمان اعزام به آمادگي كه آن‌ها مي‌خواهند برسيم.

حاجي‌پور ادامه مي‌دهد: پيش از اين در مسابقه‌هاي كسب سهميه جهاني شركت كرده بوديم كه مسابقه‌هاي بسيار سنگيني بود و حريف‌هاي ما هم حريفان سختي بودند اما اين مسابقه‌ها، آسيايي است و كمي كارمان در مقابل حريفان‌مان راحت‌تر است و ما تمام حريفان خود را مي‌شناسيم، اما نبايد آن‌ها را دست كم بگيريم چون اين كشورها زنگ تفريح نيستند و همه براي كسب سهميه المپيك به اين مسابقه‌ها آمده‌اند.

حاجي‌پور اظهار اميدواري مي‌كند كه بتواند در مسابقه‌هاي آسيايي سهميه المپيك را كسب كند و درباره اين كه چرا در باكو بانوان تكواندو نتوانستند سهميه بگيرند، مي‌گويد: در باكو 52 كشور در آن حضور داشتند و فضاي اين مسابقه‌ها بسيار سنگين بود. اين در حالي است كه من هم براي اولين بار در ميدان بزرگي همچون اين مسابقه شركت كرده بودم.

بانوي ملي پوش تكواندو ايران كه حدود 14 سال است كه تكواندو كار مي كند و سابقه 4 سال حضور در اردوي تيم ملي جوانان را دارد،‌ درباره حضور مربيان ايراني در كادر فني اظهار مي كند: ما با مربيان ايراني هيچ گونه مشكلي نداريم و حضور آن‌ها به ما بسيار كمك مي كند البته توانسته‌ايم با مربي كره‌اي خود هم ارتباط بگيريم و در مجموع فضاي خوبي در تيم ملي حاكم است.

وي با تاكيد بر اينكه مسابقه‌ي تايلند آخرين فرصت من براي كسب سهميه المپيك است ادامه مي دهد: سعي خود را مي‌كنيم كه بتوانيم با تلاش‌مان علاوه بر كسب سهميه، خوش‌رنگ‌ترين مدال را براي ايران به ارمغان بياوريم.

حاجي‌پور خاطرنشان مي كند: المپيك آرزوي هر ورزشكار است و من هم از 5 سالگي كه ورزش را آغاز كردم، حضور در المپيك آرزويم بوده در نتيجه سعي مي‌كنم كه بتوانم در تايلند كسب سهميه داشته باشم.

وي متعقد است كه در سال‌هاي گذشته تفاوت‌هاي بسياري بين ورزش مردان و زنان وجود داشت، اما در حال حاضر وضعيت بسيار بهتر شده و به ورزش زنان هم توجه مي‌شود.

روحاني‌: به كسب مدال در اين رقابتها اميدوارم

همچنين فاطمه روحاني ديگر ملي‌پوش 18 ساله تيم ملي تكواندو بانوان كه در مسابقات منچستر مدال طلا را براي ايران به ارمغان آورده بود، هم درباره وضعيت آمادگي خود مي‌گويد: در حال حاضر آمادگي خوبي دارم اما در هر حال رقباي ما هم بسيار خوب هستند و نبايد آن‌ها را دست كم بگيريم.

وي با بيان اينكه المپيك مهم‌ترين رويداد ورزشي جهان محسوب مي‌شود ادامه مي دهد: در صورت كسب سهميه حدود 10 ماه در اردو خواهيم بود تا براي حضور در المپيك آماده شويم.

روحاني با اشاره به اينكه تفاوت‌هاي فيزيكي بين بانوان ايران و اروپايي وجود دارد معتقد است كه يكي از موضوعاتي كه باعث شده بانوان ايران نسبت به تكواندوكاران مرد آن طور كه بايد نتيجه نگيرند اين است كه تكواندوكاران زن اروپايي نسبت به تكواندوكاران آسيايي سطح بالاتري دارند، البته جايگاه تكواندوكاران زن ايران نسبت به گذشته بهتر شده و فكر مي‌كنم با توجه به سطح كيفي اردوها و تلاش اعضاي تيم ملي به توانيم در مسيري درست گام برداريم.

اين ملي‌پوش مي‌افزايد: حضور مربي ايراني در كنار يك مربي خارجي باعث شده است كه بهتر بتوانيم تمرين‌هاي خود را ادامه بدهيم و در مجموع سطح كيفي اردوهاي آمادگي نسبت به گذشته بهتر شده است.

بانوي تكواندوكار ايران كه براي كسب مدال در اين رقابت ها بسيار اميدوار است، خاطرنشان مي كند: براي اولين بار است كه در چنين رقابت هايي شركت مي‌كنم و انجام مبارزه اي سخت در مقابل حريفان همچون ازبكستان و قزاقستان خواهم كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مربي تيم ملي: براي المپيك بايد برنامه مدوني داشته باشيم

به گزارش ايسنا، تمرينات تكواندو كاران با نكاتي كه سرمربي كره اي انجام مي شود هر چند به نظر مي رسد نبودن مترجم در كنار تيم كمي ارتباط بين ملي پوشان با سرمربي را سخت كرده است، اما سرمربي تيم ملي در طول تمرين سعي مي كند با كلمات محدود فارسي با تكواندوكاران ارتباط بگيرد.

در اين شرايط حضور مهرو كامراني به عنوان مربي در كنار تيم رضايت بيشتري را براي ملي پوشان به همراه دارد.

مهرو كامراني كه حدود سه ماه پيش با سياست جديد فدارسيون مبني بر دوره اي شدن حضور مربيان داخلي كنار سرمربي خارجي به كادر فني تيم ملي اضافه شد، درباره اردوي آمادگي ملي پوشان مي گويد: هر چند اعزام به تايلند به تعويق افتاد اما ملي‌پوشان ما بسيار باانگيزه هستند و به خوبي تمرين مي‌كنند و من مي‌خواهم كه از آنها تشكر كنم و بگويم كه قدردان روحيه خوبشان هستيم و اميدوارم كه جواب تلاش‌هاي خود را در اين رقابتها بگيرند.

وي ادامه مي دهد: من به كسب سهميه در اين مسابقه‌ها بسيار اميدوارم چون ملي‌پوشان در آمادگي بسيار خوبي به سر مي‌برند. همچنين حضور ايران در اردوي منچستر، سياست بسيار خوبي بود.

كامراني در پاسخ به اينكه چرا پيش از اين بانوان ايران نتوانستند در باكو سهميه‌اي را كسب كنند و به نظر مي‌رسد كه مسابقه‌هاي تايلند، مسابقه‌هاي ساده‌اي باشد، گفت: من نمي‌دانم چرا چنين تفكري مبني بر اين كه مسابقات تايلند ساده است، وجود دارد چون اينگونه نيست و تمام كشورهايي كه شايد به هر دليلي در مسابقه‌هاي باكو حضور نداشتند، در تايلند حاضر خواهند داشت.

وي ادامه مي دهد: درباره اين كه چرا ايران در باكو نتيجه نگرفت هم با توجه به اين كه من آن زمان در تيم ملي نبودم از اين موضوع بي اطلاع هستم اما مطمئنم كه ملي‌پوشان تمام تلاش خود را در اين رقابتها داشته اند.

مربي تيم ملي تكواندو بانوان خاطرنشان مي كند: ممكن است مقداري خستگي بدني و سنگين بودن مسابقه‌ها و يا حضور نداشتن يك مربي ايراني در كنار تيم براي اولين بار از جمله دلايل نتيجه نگرفتن تيم باشد. اين نكته را هم در نظر بگيرد كه مربي خارجي تازه به تيم ملي آمده بود و ارتباط ملي پوشان با وي عميق نبوده است. فكر مي كنم اين موضوعات در نتيجه نگرفتن تيم تاثير گذار بوده است.

كامراني با بيان اين كه سطح كيفي اين اردو نسبت به اردوهاي گذشته بهتر است، مي گويد: بايد اين موضوع را هم در نظر گرفت كه هر مربي كه با تيم ملي باشد مي خواهد از تيم نتيجه بگيرد. مربيان ايراني از مربيان خارجي هيچ چيز كمتر ندارند اما يك مربي خارجي موضوعاتي كه ما شايد به آن توجه‌اي نداريم را نشانمان مي دهد.

كامراني درباره عملكرد بانوان در تكواندو مي گويد: به نظر مي رسد كه به صورت جدي تري نسبت به گذشته بر روي ورزش بانوان حساب مي كنند تكواندو مردان مسيري را كه حالا ما در آن قدم بر مي داريم پشت سر گذاشته اند و به نتيجه رسيده اند.

به گفته وي آوردن يك مربي خارجي براي تكواندو بانوان يك اتفاق جديد است و نشان مي دهد كه محيط براي كار بانوان بازتر شده است و توجه بيشتري به ورزش بانوان مي شود.

وي درباره اهميت حضور بانوان در المپيك مي گويد: المپيك رويدادي است كه همه دنيا برايش به صورت علمي برنامه ريزي مي كنندو ما هم بايد برنامه مدوني براي آن داشته باشيم. من معتقدم كه بانوان تكواندو ايران مي توانند در المپيك مقام آور باشند چون استعداد خوبي در بين بانوان وجود دارد.

كامراني در پاسخ به اين كه بي تجربه بودن روحاني در اين مسابقات آيا نمي تواند در كسب سهميه براي ايران تاثيرگذار باشد، مي گويد: هر چند تجربه يك تكواندوكار در اين مسابقات بسيار مهم است اما نمي توانيم عنوان كنيم كه چون يك ورزشكار تجربه ندارد پس او را به مسابقات مهم اعزام نكنيم چون اين موضوع منطقي نيست.

وي خاطرنشان مي كند: روحاني داراي ضربات صورت بسيار قوي است و اين تكنيك او را از ساير رزمي كاران متمايز مي كند.در مجموع ما به كسب سهميه در اين مسابقات بسيار اميدواريم.

به گفته مربي تيم ملي تكواندو بانوان در صورت كسب سهميه در تايلند ، برنامه ريزي 10 ماهه‌اي براي تيم انجام مي شود كه شركت در اردوهاي تداركاتي از جمله اردوي تداركاتي كره جنوبي از جمله اين برنامه هاست.

به گزارش ايسنا، تورنومنت منچستر، برگزاري اردوي آمادگي در خانه تكواندو و ... شرايطي مطلوب را براي تكواندوكاران ايران ايجاد كرده است تا علي رغم تاخير در برگزاري رقابتهاي تايلند،‌ دو نماينده ايران با شرايطي ايده آل مبارزه هايشان را در پنجم و ششم آذرماه براي كسب سهميه المپيك 2012 لندن در تايلند انجام دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016