سه شنبه 1 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتخاب بهترين بازيکن تيم ملی فوتبال ايران در پنج بازی مقدماتی جام جهانی از سوی تماشاگران برنامه ۹۰، ايسنا

برنامه «۹۰» اين هفته تحت تاثير دو اتفاق ناگوار در فوتبال ايران پخش شد که لحظاتی فضای برنامه را بسيار ناراحت کننده کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، برنامه «۹۰» در حالی به بررسی هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال و حواشی آن پرداخت که برنامه در دقايقی تحت تاثير دو اتفاق تلخ يعنی درگذشت دو فوتباليست در هنگام بازی فوتبال قرار داشت. «امير توکلی» يکی از اين دو بازيکن بود که چند روز پيش با برخورد توپ به سينه‌اش در هنگام بازی دچار ايست قلبی شده بود و «سجاد عظيمی» نيز که چند ماه پيش دچار سانحه شده بود و در زمين فوتبال از دنيا رفته بود.

برنامه «۹۰» در اين باره با پدران اين دو مرحوم و همچنين رييس فوريتهای پزشکی استان يزد گفت و گو‌ و جوانب کار را بررسی کرد. پدر «امير توکلی» به مجری برنامه نود گفت که پسرش بسيار دوست داشته است که پس از پيشرفت در رشته فوتبال به برنامه «۹۰» دعوت شود که اين صحبت او باعث تاثر شديد فردوسی پور شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اما آغاز بخش برنامه «۹۰» دوشنبه گفت و گو‌ی مجری اين برنامه با اسماعيل حسن زاده، رييس کميته انضباطی فدراسيون فوتبال بود، حسن زاده که در پاسخگويی به سوال مجری برنامه درباره دليل تاخير فدراسيون در اعلام رای شيث رضايی و محمد نصرتی شده بود، گفت: اکنون ۲۲ روز از آن اتفاق گذشته است، در حالی که کميته انضباطی هشت روز پس از آن رای را صادر کرده بود و ابلاغ آن رای با نظر رييس فدراسيون فوتبال به تعويق افتاده است، اکنون نيز بايد از او پرسيد که چرا اين رای اينقدر به تاخير انداخته است. البته من بايد بگويم که آن طور که شايعه شده است قصد و غرضی دست کاری در رای وجود ندارد، ولی رسانه‌ها نيز بايد اجازه دهند که فدراسيون سياستهای خود را در اين باره اعمال کند.

وی ادامه داد: اميدوارم برای جلوگيری از تخريب بيش از اين وجهه فدراسيون اين رای هر چه زودتر اعلام شود، همچنين سه‌شنبه در جلسه‌ای اتفاقات رخ داده در بازی چوکای تالش و شهرداری دزفول را که به ضرب و شتم داور آن بازی انجاميد بررسی می‌کنيم و اگر در آن جلسه به جمع بندی لازم برسيم به زودی رای آن بازی را اعلام خواهيم کرد.

در ادامه برنامه گزارشی از ورزشگاه شهيد حيدريان قم و وضعيت نه چندان مطلوب آن پخش شد و پس از آن سيد جلال حسينی مدافع ملی‌پوش تيم فوتبال سپاهان در استوديو برنامه حاضر شد. مهم‌ترين بخش‌های صحبت‌های حسينی به اين شرح است:

* فوتبالم را مديون ملوان و مردم انزلی هستم.
* دوست دارم يک روز با پژمان نوری، مازيار زارع و دوستان ديگرم به ملوان بازگردند.
* لوکا بوناچيچ از نظر فنی مربی خوبی است، اما از نظر اخلاقی نمی‌شود با او کار کرد. باشگاه سپاهان هم به دليل اعتراض همه بازيکنان او را کنار گذاشت.
* يکی از اهداف اصلی من قهرمانی در آسيا بوده و هست و قهرمانی السد قطر در آسيا روی روحيه بازيکنان ما تاثير منفی گذاشت.
* فصل نقل و انتقالات برای بازيکنان سخت است. بعد از جدايی چند تن از ستاره‌ها من نيز می خواستم از سپاهان جدا شوم، اما صحبت‌های ساکت و هدف خودم که قهرمانی در آسيا بود، باعث شد در اين تيم بمانم.
* قطبی نمی توانست به فوتبال ما کمک کند. فدراسيون اگر می خواست علی دايی را از تيم ملی برکنار کند، بايد مربی بزرگی مانند کارلوس کی‌روش را می‌آورد نه افشين قطبی را.
* امسال هم مانند سال‌های پيش سپاهان مدعی قهرمانی است و با حضور کرانچار فضای آرامی در تيم حاکم است.

پس از اين بخش گزارشی از اوضاع نابسامان تيم فوتبال پيام مشهد که چندی پيش به نيشابور منتقل شد پخش شد، اين تيم هم اکنون در حال صعود به دسته سه فوتبال است.

پس از اين گزارش گفت و گو‌ی ويژه‌ برنامه «۹۰» آغاز شد که يدالله سليمانی، دبير دپارتمان داوری فوتبال ميهمان اين قسمت بود. موضوع گفت و گو‌ی ويژه‌ اين هفته بی احترامی‌های بازيکنان و مربيان به داوران در جريان بازی‌های فوتبال بود.

مهم‌ترين بخش‌های صحبت‌های سليمانی در اين قسمت بدين شرح است:

* اين برخوردها ناشی از عملکرد برخی مديران غير ورزشی است که با هر وسيله‌ای می‌خواهند تيم شان برنده باشد.
* در قضيه تالش حتی يک فرد متفرقه يا تماشاگر حضور ندارد، بلکه تمام افراد حاضر در صحنه از اعضای تيم چوکای تالش بودند.
* بارها در بازی‌های گذشته اتفاقات مشابهی رخ داده است که خاطيان پس از گذران بخشی از محروميت خود بخشيده شده‌اند که اين مساله باعث بيشتر شدن اين برخوردها شده است.
* کارهای فرهنگی بايد از داخل باشگاه‌ها شروع شود.
* برای شرکت در يک کارگاه آموزشی بايد يکی از داوران بين‌المللی‌مان را انتخاب می کرديم که ما هم پس از انجام چند تست آزمون زبان انگليسی آقای رفيعی را برای اين کار انتخاب کرديم.

پس از صحبت‌های سليمانی شمس داور ديدار چوکای تالش و شهرداری دزفول روی خط برنامه آمد و با اشاره به رويدادهای حاشيه‌ای آن بازی گفت: اشتباه من اين بود که بازی را در ميانه‌های انجامش تعطيل نکردم.

برنامه «۹۰» اين هفته نيز مانند هفته‌های گذشته به پخش گزيده‌های بازی‌های هفته سيزدهم ليگ برتر اختصاص داشت و همچنين بخش‌های «۹۰ درجه» و «از ۹۰ تا ۹۰» پخش شد. ضمن اين که بخش دوربين ۹۰ که دو هفته پياپی پخش نشده بود، اين هفته پخش شد.

برنامه «۹۰» اين هفته از بينندگانش پرسيده بود که به نظر آن‌ها بهترين بازيکن تيم ملی فوتبال در پنج بازی دور سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ چه کسی است؟ که در پايان از بين آندرانيک تيموريان، مجتبی جباری، هادی عقيلی و جواد نکونام اين مجتبی جباری بود که با اختصاص ۵۵ درصد آراء به خود لقب بهترين بازيکنان ايران را کسب کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016