چهارشنبه 21 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در گفتگو با مهر تشریح شد؛ نسخه جدید برای هدایت تیم ملی کاراته

سرپرست فدراسیون کاراته گفت: طرح استفاده از یک مربی برای هر وزن در تیم ملی کاراته باعث بالارفتن انگیزه مربیان سازنده و همچنین کاراته‌کاهای مدعی خواهد شد.

صادق فرجی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب افزود: طرح هدایت تیم ملی با 6 مربی در مسابقات جهانی 2012 فرانسه اجرا می‌شود. این طرح با مشورت صاحبنظران در دستور کار قرار گرفته و تمام جوانب آن توسط کارشناسان در دست بررسی است. در این طرح از ابتدای مسابقات انتخابی تا زمان انتخاب ترکیب نهایی و حضور در مسابقات جهانی برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه افزود: اینکه سرمربی در این طرح انتخاب خواهد شد یا مدیرفنی و یا اینکه تیم ملی به صورت شورای فنی اداره شود نیز در دست بررسی است. هدف اصلی ما از اجرای این طرح در مسابقات 2012 قهرمانی جهان در فرانسه است که این رقابت‌ها در پنج وزن برگزار خواهد شد و در صورتی که در هر وزن یک مربی داشته باشیم، یک نفر هم برای نظارت کامل روی تیم حضور خواهد داشت.

سرپرست فدراسیون کاراته با اشاره به اینکه شاید در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان تیم ملی بزرگسالان به همان شیوه قبلی (سرمربی و مربی) اداره شود، گفت: طرح استفاده از یک مربی برای هر وزن فعلا تنها روی تیم بزرگسالان مدنظر است، آنهم برای مسابقات جهانی. برای تیم‌های جوانان و امید همان شیوه قبلی را اجرا خواهیم کرد. در مسابقه‌های آسیایی ازبکستان هم اگر به این نتیجه‌ برسیم که همان شیوه قبلی هدایت ملی‌پوشان خوب است، از همان شیوه استفاده می‌کنیم و طرح جدید را اجرا نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: تمام هدف‌مان این است که از خردجمعی برای رشد و اعتلای کاراته استفاده کنیم و فضایی را به وجود آوریم که از دانش فنی مربیان ایرانی به خوبی استفاده شود.

فرجی با تاکید بر اینکه در طرح جدید تعداد بیشتری از ورزشکاران در اردوها حضور خواهند داشت، گفت: در این طرح افرادی که به اردوها می‌آیند در شرایط مساوی تمرین می‌کنند، ضمن اینکه وقتی این اردوها در استان‌ها برگزار می‌شود، کاراته کاران آن استان با انگیزه بیشتری تمرین خواهند کرد و به عنوان یار تمرینی همراه ملی‌پوشان حضور خواهند داشت که این به رشد کاراته ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به این که مسابقاتی انتخابی تیم ملی اواخر بهمن و اوایل اسفند خواهد بود، زمان کافی داریم که مربیان مد نظرمان را برای اجرای طرح جدید معرفی کنیم. قصدمان این است که این مربیان در مسابقات انتخابی تمام ملی‌پوشان را ببینند و بهترین‌ها را گزینش کنند.

سرپرست فدراسیون کاراته با حمایت از طرح هدایت تیم ملی با 6 مربی گفت: در رشته‌های دیگر دیده‌ام که فضای مناسب و عادلانه‌ای برای انتخاب ورزشکاران وجود ندارد، چرا که در همان روزهای اول انتخابی افراد تازه وارد به اردو با ملی‌پوشان نامدار تیم ملی که سال‌ها در تیم حضور داشته‌اند، مبارزه می‌کنند و این عین ظلم است.

فرجی با تاکید بر اینکه نحوه نظارت و برنامه‌ریزی در این طرح بسیار اهمیت دارد، گفت: فدراسیون کاراته مجری برنامه‌های مربیان، ورزشکاران و پیشکسوتان کاراته است و تمام هدفش رشد این رشته است.

سرپرست فدراسیون کاراته با اشاره به اینکه در صدد است طرح جدید هدایت تیم ملی اجرایی شود، گفت: کارهای پشتیبانی آن انجام شده، هرچند خیلی‌ها می‌گویند که برای فدراسیون استفاده از 6 مربی بار مالی زیادی دارد اما وقتی فدراسیون بخواهد نتیجه‌ بگیرد باید هزینه کند. هدف ما بازی‌های آسیایی 2014 است و می‌خواهیم از همین جوانان و امیدها برای تیم بزرگسالان آن زمان برنامه‌ریزی کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی در پاسخ به این سئوال که در هر وزن یک مربی بدنساز غیر از مربی تمرین دهنده نیز حضور خواهد داشت؟"، گفت: قرار است یک مربی بدنساز برای کل تیم حضور داشته باشد و برای هر وزن یک برنامه تمرینی جدا ارائه کند، چرا که شیوه بدنسازی برای وزن 60 کیلوگرم با 84 کیلوگرم کاملا متفاوت است. مربیان تیم‌ها برنامه‌های بدنسازی را اجرا می‌کنند و در پایان هر ماه که قرار است تیم‌ها پنج روز را به صورت مشترک تمرین داشته باشند، ارزیابی‌ها در مورد بدنسازی انجام خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016