پنجشنبه 13 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايان دراماتيک داربی برای آبی‌ها، دنيزلی و زايد طلسم پرسپوليس را شکستند، ايسنا

هفتادوچهارمين ديدار تيم‌های فوتبال استقلال و پرسپوليس در شرايطی به پايان رسيد که استقلال تا ۱۰ دقيقه پايانی با نتيجه ۲ بر صفر برنده بازی بود اما پرسپوليس که ۱۰ نفره به بازی ادامه می داد در دقايق پايانی سه بار توسط مهاجم خارجی خود به گل رسيد و طلسم باخت هايش را شکست.

به گزارش خبرنگار مهر، ديدار برگشت تيم‌های فوتبال استقلال و پرسپوليس در يازدهمين دوره رقابتهای ليگ برتر از ساعت ۱۸ امروز پنجشنبه به قضاوت عليرضا فغانی در ورزشگاه آزادی آغاز شد که در پايان تيم فوتبال پرسپوليس با نتيجه ۳ بر ۲ حريف خود را شکست داد.

در اين ديدار که در حضور بيش از ۶۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد پرسپوليس با ترکيب حسين هوشيار، رضا نورمحمدی، حميد علی عسگر، مجتبی شيری، ابراهيم شکوری، مازيار زارع، محمد نوری، هادی نوروزی، غلامرضا رضايی، مهرداد اولادی و علی کريمی به ميدان رفت و استقلال نيز با ترکيب سيد مهدی رحمتی، حنيف عمران زاده، پژمان منتظری، ميثم حسينی، علی حمودی، کيانوش رحمتی، الونگ الونگ، فريدون زندی، اسماعيل شريفات، ميلاد ميداودی و آرش برهانی به ميدان رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در شروع بازی دو تيم احتياط را در دستور کار خود قرار داده بودند اما با گذشت دقايقی از بازی اين پرسپوليس بود که عملکرد بهتری نسبت به استقلال داشت و صاحب چند موقعيت خوب گلزنی شد. در دقيقه ۱۵ اين ديدار محمد نوری درون محوطه جريمه توپ را به زاويه مخالف فرستاد که رحمتی با شيرجه ای عالی مانع از گل شدن اين توپ شد.

در ادامه بازی بازهم اين پرسپوليس بود که صاحب موقعيت شد و در دقيقه ۲۱ توسط هادی نوروزی می توانست دروازه رحمتی را باز کند اما ضربه اين بازيکن از کنار دروازه به خارج رفت. در اين صحنه مدافعان استقلال تعلل کردند و توپ در موقعيتی عالی مقابل پای مهاجم پرسپوليس افتاد اما ضربه او به بيرون رفت.

در حالی که پرسپوليس تيم برتر ميدان بود در دقيقه ۳۱ اشتباه علی کريمی باعث شد استقلال به گل برسد. در اين دقيقه کاپيتان پرسپوليس توپی که در حال رفتن به بيرون زمين بود را به داخل برگرداند و در اختيار فريدون زندی قرار داد که پاس زيبای زندی درون محوطه جريمه به ميلاد ميداودی رسيد و اين بازيکن نيز با ضربه ای زيبا از روی دستان حسين هوشيار دروازه پرسپوليس را باز کرد.

در دقايق باقيمانده نيمه اول استقلال شرايط بهتری پيدا کرد و با روحيه ای مناسب تر بازی را دنبال کرد. با اين حال نيمه اول بازی سردی را از سوی هر دو تيم شاهد بوديم که بيشتر خشونت چاشنی کار بازيکنان استقلال و پرسپوليس بود.

در نيمه دوم مظلومی محسن يوسفی را به جای الونگ به ميدان فرستاد و مصطفی دنيزلی هم مهدی مهدوی کيا و زايد را به ميدان فرستاد اما هنوز دقايقی از شروع بازی نگذشته بود که در دقيقه ۵۰ فريدون زندی روی يک توپ برگشتی گل دوم را وارد دروازه پرسپوليس کرد.

در ادامه و در شرايطی که پرسپوليس برای جبران دو گل خورده تلاش می کرد مهرداد اولادی با حرکتی غيراخلاقی اسماعيل شريفات را سرنگون کرد که عليرضا فغانی با کارت قرمز مستقيم اين بازيکن را در دقيقه ۶۸ اخراج کرد تا وضعيت پرسپوليس بدتر از قبل شود.

با حضور مهدوی کيا در زمين پرسپوليس جان تازه ای گرفت اما درخشش مهدی رحمتی مانع از باز شدن دروازه آبی ها شد. در دو صحنه شوت های زيبای مهدی مهدوی کيا را دروازه بان ملی پوش استقلال به زيبايی دفع کرد.

در ۱۰ دقيقه پايانی پرسپوليس حملات بيشتری را روی دروازه استقلال پی ريزی کرد و در دقيقه ۸۲ پاس زيبای محمد نوری در عمق دفاع استقلال به ايمون زايد تازه وارد رسيد تا او با ضربه ای دقيقه گل اول را وارد دروازه رحمتی کند. زايد يک دقيقه بعد با ضربه سر گل دوم را وارد دروازه استقلال کرد تا تيم ۱۰ نفره پرسپوليس بازی باخته را با تساوی عوض کند.

در دقايق پايانی اين پرسپوليس بود که ميل بيشتری برای رسيدن به پيروزی داشت و حملاتی را روی دروازه استقلال انجام داد و در حالی که هواداران اين تيم از تساوی راضی بودند در دقيقه ۹۱ ايمون زايد روی پاس حسين بادامکی گل سوم خودش و پرسپوليس را به ثمر رساند تا سرخپوشان به يک پيروزی با ارزش و شيرين دست پيدا کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016