شنبه 6 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نايب رييس فدراسيون كشتي: هميشه در شرايط برابر حق‌مان خورده شده است، ایسنا

نايب رييس فدراسيون كشتي با وجود ايستادن كشتي آزاد و فرنگي بر بام آسيا معتقد است كه ايران در مسابقه‌ها نمي‌تواند از حقش در شرايط برابر دفاع كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مسابقه‌هاي آسيايي كشتي فرنگي و آزاد قهرماني آسيا در شهر گومي كره جنوبي برگزار شد كه تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي با اقتدار تمام بر بام آسيا ايستادند.

در ادامه گفت‌وگوي ايسنا با نايب رييس فدراسيون كشتي را مي‌خوانيد:

* عملكرد تيم ملي كشتي فرنگي در مسابقه‌هاي آسيايي را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

ـ تيم كشتي فرنگي با نفرات دوم و سوم راهي مسابقه‌ها شد. سطح مسابقه‌ها بالا بود. در برخي از وزن‌ها كسب مدال طلا خارج از پيش‌يني بود، از جمله مدال طلاي هادي عليزاده. به طو كلي يك ارزيابي جامعي از وضعيت كشتي‌گيران صورت گرفت.

* عملكرد محسن حاجي‌پور ملي‌پوش وزن 55 كيلوگرم اصلا خوب نبود. دليل عدم موفقيت او چه بود؟

از حاجي‌پور انتظار مي‌رفت كه در بدترين شرايط مدال برنز را كسب كند اما متاسفانه بعد از باخت اولش نتوانست خودش را بازسازي كند و مقابل حريفي كه سال قبل بر او پيروز شده بود كشتي را باخت. حاجي‌پور كشتي‌گير بسيار خوبي است به طوري كه او قبلا در مسابقه‌هاي دانشجويان جهان و مسابقه‌هاي جهاني سال قبل شايستگي‌هايش را نشان داده است.

*‌ به نظرتان مهم‌ترين عامل در باخت حاجي‌پور و عدم نتيجه‌گيري او چيست؟

من ا حساس مي‌كنم بالا بودن حجم انتظاراتي كه از او بود و همچنين استرس زيادي كه خود ا و به همراه داشت هنگام مسابقه تمركز را از او گرفته بود. البته حاجي‌پور براي اين مسابقه‌ها وزن زيادي كم كرد كه اين يعني سر وزن اصلي كشتي گرفتن براي او كم كردن وزن به همراه دارد كه باعث افت او هنگام مسابقه مي‌شود.

* عملكرد تيم ملي كشتي آزاد را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

ـ تيم كشتي آزاد با تركيبي از باتجربه‌ها و جوانان به اين مسابقه‌ها رفته بود. با اين وجود نتيجه بسيار خوبي گرفتيم. كسب 5 مدال طلا، يك نقره و يك برنز براي تيمي كه تمامي نفرات اصلي را به همراه نداشت بسيار عالي است. به آينده كشتي آزاد با وجود اين كشتي‌گيران بسيار اميدوار شديم. مثلا كسب مدال طلا توسط پرويز هادي و حسن رحيمي دور از انتظار بود كه آن‌ها به اين مهم رسيدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




* ‌مربيان تيم ملي معتقدند كه در وزن 60 كيلوگرم رييس فيلا به طور مستقيم در داوري دخالتي داشته و حق مسعود اسماعيل‌پور را پايمال كردند. نظر شما در اين باره چيست؟

ـ در آسيا يك نگاهي وجود دارد كه بايستي كشتي آسيا در جايگاه آسيا شكل بگيرد. قدرت به شكل مطلق در يك كشور خاص اتفاق نيفتاد. به همين دليل با توجه به توانمندي‌هايي كه در كشتي ما وجود دارد به نوعي مي‌شود از اين تعبير استفاده كرد كه كشتي ما در آسيا حكم كشتي روسيه در اروپا را دارد. در اين شرايط تصميماتي عليه ما گرفته مي‌شود. در مورد كشتي مسعود اسماعيل‌پور من به صحنه نزديك بودم و ديدم كه مارتينتي با داور بحثي را مطرح كرد. اشتباه مطلق ژوري مسابقه‌ باعث باخت مسعود اسماعيل پور شد. به نظر من اين كار را عمدا انجام دادند.

* خب، با اين شرايط كه شما مي‌گوييد، در المپيك لندن احتمال تكرار اين موارد هست. پس ما بايد هميشه منتظر حق شكني از سوي مسئولان كشتي عليه كشتي ايران باشيم!

ـ مطمئنا شرايط حاكم بر كشتي جهان و ارتباطاتي كه در مسابقه‌هاي كشتي صورت مي‌گيرد به شكلي نخواهد بود كه در شرايط برابر هنگام مسابقه براي ما امتيازي در نظر بگيرند بنابراين در وهله اول به لحاظ آمادگي رواني و جسماني بايد كشتي‌گيران را تقويت كنيم كه در المپيك از حريفان طوري فاصله امتياز بگيرند كه جاي هيچ حرف و حديثي باقي نماند وگر نه هميشه در شرايط برابر حق‌مان خورده شده است.

* برنامه تيم‌هاي ملي آزاد و فرنگي در چند ماه مانده تا المپيك چيست؟ هدف اصلي ما ايجاد روحيه جنگندگي در كشتي‌گير براي المپيك‌ است. ملي‌پوشان بايد در اين چند ماه به لحاظ روحي و جسماني به مرز آمادگي كامل برسند. كادر فني تيم‌هاي كشتي آزاد و فرنگي با توجه به اين حركت اردوهاي بعدي خود را پيگيري مي‌كنند تا بتوانيم در مسابقه‌هاي گزينشي كسب سهميه المپيك تمامي سهميه‌ها را كسب كنيم و بعد خودمان را براي المپيك آماده كنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016