چهارشنبه 17 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برنامه بازي‌هاي تيم ملي فوتبال در انتخابي جام جهاني، ایسنا

بر اساس آخرين رده‌بندي اعلام شده از سوي فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا)، سيد بندي قاره آسيا در مرحله نهايي رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2014 مشخص شد.

به گزارش ايسنا و به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، بر اين اساس با توجه به ترتيب تيم‌هاي اعلام شده استراليا، کره جنوبي، ژاپن، ايران، ازبکستان، عراق، اردن، قطر، عمان و لبنان به ترتيب به عنوان ده تيم صعود کننده به مرحله مقدماتي نهايي جام جهاني آسيا در رنکينگ فيفا مشخص شده‌اند.

فيفا در قرعه کشي روز جمعه نوزدهم اسفند در کوالالامپور مالزي تيم‌ها را در دو گروه 5 تيمي تقسيم خواهد کرد. به اين ترتيب دو تيم برتر آسيا استراليا و کره جنوبي در سيد يک و سرگروه قرار مي‌گيرند و تيم‌هاي سوم و چهارم آسيا يعني ژاپن و ايران به عنوان سيد 2، ازبکستان و عراق در سيد سه ، اردن و قطر در سيد چهار و عمان و لبنان در سيد پنج قرار مي گيرند و اين بدان معناست که ايران وژاپن با هم همگروه نخواهند شد.

بر اساس احتمالات ايران يا با يكي از دو تيم استراليا يا كره جنوبي، ازبکستان يا عراق، اردن يا قطر، عمان يا لبنان همگروه خواهد شد.

در پايان مرحله دوم گروهي مقدماتي جام جهاني دو تيم اول هر گروه به طور مستقيم به جام جهاني 2014 برزيل صعود خواهند کرد و تيم برتر پلي‌آف قاره آسيا (برنده مصاف تيم‌هاي سوم دو گروه) در يک ديدار پلي‌آف ديگر براي راهيابي به جام جهاني با نماينده آمريکاي جنوبي بازي خواهد کرد.

بر اساس اعلام فيفا کارلوس کي‌روش و مهدي مهدوي کيا، روز جمعه هفته جاري به نمايندگي از ايران در مراسم قرعه‌کشي حضور خواهند داشت.

برنامه ديدارهاي احتمالي تيم ملي با حريفان به ترتيب زير خواهد بود. تاريخ بازي‌ها و نحوه ميزباني قطعي شده است و تنها همه چيز منوط به برگزاري قرعه کشي روز جمعه براي مشخص شدن حريفان تيم ملي ايران خواهد بود:

* يکشنبه 14 خرداد 91 ايران ميهمان ازبکستان يا عراق خواهد بود.

* جمعه 19 خرداد 91 ايران استراحت خواهد داشت.

* سه شنبه 23 خرداد 91 ايران ميزبان اردن يا قطر خواهد بود.

* سه شنبه 21 شهريور 91 ايران ميهمان عمان يا لبنان خواهد بود.

* سه شنبه 25 مهر 91 ايران ميزبان استراليا يا کره جنوبي خواهد بود.

* چهارشنبه 24 آبان 91 ايران ميزبان ازبکستان يا عراق خواهد بود.

* سه شنبه 6 فروردين 92 ايران استراحت خواهد داشت.

* سه شنبه 14 خرداد 92 ايران ميهمان اردن يا قطر خواهد بود.

* سه شنبه 21 خرداد 92 ايران ميزبان عمان يا لبنان خواهد بود.

* سه شنبه 28 خرداد 92 ايران ميهمان استراليا يا کره جنوبي خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پس از صعود دو تيم اول هر گروه به مرحله بعد، دو تيم سوم براي انجام ديدار اول پلي آف در دو تاريخ جمعه 15 شهريور 92 و سه شنبه 19 شهريور 92 به مصاف هم خواهند رفت. در بازي رفت تيم سوم گروه اول ميزبان خواهد بود و در بازي برگشت تيم سوم گروه دوم ميزبان خواهد بود. فيفا اعلام کرده تاريخ بازي‌هاي پلي آف به هيچ وجه تغيير نخواهد کرد.

برنده اين دو ديدار در دو تاريخ سه شنبه 23 مهر 92 و سه شنبه 28 آبان 92 به مصاف نماينده آمريکاي جنوبي خواهد رفت. در ديدار اول پلي‌آف تيم آسيايي ميزبان و در ديدار برگشت ميهمان خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016