جمعه 25 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس فدراسيون قايقراني: آرزو حكيمي مانند برگيت فيشر آلماني است

رييس فدراسيون قايقراني با بيان اينكه معتمدي يكي از بهترين قايقران‌هاي ماست و حمايت‌هاي لازم را از او خواهيم داشت،‌گفت: فكر مي‌كنم اگر آرزو حكيمي وارد حاشيه نشود آينده بسيار خوبي را در جهان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، احمد دنيامالي در حاشيه مسابقات تست انتخابي قايقرانان اعزامي به المپيك لندن، در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز بسيار حساسي براي ما بود بخصوص در بخش بانوان كه رقابت انجام شده تنها به ورزشكاران اختصاص نداشت بلكه مربيان اين قايقرانان هم با هم رقابت داشتند.

وي با بيان اينكه پيش از اين هم اعلام كرده بوديم سهميه‌هاي كسب شده در كاياك به اسم شخص خاصي نيست بلكه يك سهميه ملي است، گفت: با توجه به حساسيت مسابقه امروز، ما شرايطي را از نظر فني فراهم كرديم كه هيچ اشكالي در روند برگزاري ايجاد نشود و تصميم‌گيري را به هيات نظارت واگذار كرديم.

رييس فدراسيون قايقراني با اشاره به اينكه تصميم داريم طي دو سال آينده كار ويژه‌اي براي بانوان انجام دهيم، افزود: بر اين اساس تعداد مدال‌هايي را كه در سال 2014 و در مسابقات كره جنوبي به دست خواهد آمد افزايش خواهد داشت كه براي رسيدن به اين هدف تعداد ورزشكاران و مربيان داخلي و خارجي را در اين بخش افزايش مي‌دهيم.

دنيامالي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا تست دوپينگ از قايقرانان گرفته نشده است،‌گفت: آزمايش دوپينگ در ايران به راحتي انجام نمي‌شود و اين موضوع از سوي سازمان مبارزه با دوپينگ ورزش كشور صورت مي‌گيرد. اين نكته را در نظر بگيريد كه ورزشكاران ما در مسابقات مختلف مورد تست قرار مي‌گيرند بخصوص اينكه تمام ورزشكاران مدال‌آور ما در گوانگجو تست دوپينگ دادند اما با توجه به اينكه هزينه تست دوپينگ بالاست حتي فدراسيون جهاني و وادا براي گرفتن اين تست با محدوديت‌هايي روبرو هستند.اردوي تيم ملي قايقراني براي انجام تست‌هاي مورد نياز هميشه باز است.

رييس فدراسيون قايقراني با بيان اينكه وقتي ورزشكاري رشد سريعي در حرفه خود دارد، موضوعاتي مانند دوپينگ مطرح مي‌شود،‌گفت: از تيم ملي جوانان ما تست دوپينگ گرفته نشده كه يكي از اين افراد آرزو حكيمي است. اما اين موضوع را مدنظر قرار بگيريد كه آرزو حكيمي كسي است كه با صدم ثانيه مدال برنز قهرمانان جهان را از دست داد.

دنيامالي افزود: افرادي مانند آرزو حكيمي به دليل انگيزه‌هايي كه دارند تلاش‌هاي زيادي را براي رسيدن به هدف خود انجام مي‌دهند. مي‌توانم بگويم كه شرايط حكيمي مانند محسن شادي است. قهرماني آرزو حكيمي در 500 و 200 متر سابقه‌دار است و نمي‌توان بحث دوپينگ را پيش كشيد. البته ما بايد مراقب باشيم كه ورزشكاران ما پاك باشند و باورمان اين است كه بايد در شرايط جوانمردانه مسابقات برگزار شود تا مشكلي پيش نيايد.

رييس فدراسيون قايقراني ادامه داد: فكر مي‌كنم اگر آرزو حكيمي وارد حاشيه نشود آينده بسيار خوبي را در جهان خواهد داشت. اين گفته من نيست بلكه گفته‌ فدراسيون جهاني است. آنها عنوان كرده‌اند كه آرزو حكيمي يكي از بهترين‌هاي دنيا خواهد شد.

دنيامالي ادامه داد: اگر حكيمي روند تمريناتش را همين‌گونه ادامه دهد و مغرور نشود نتيجه خواهد گرفت. مي‌توانم بگويم كه شرايط آرزو حكيمي شبيه خانم برگريد فيشل قايقران آلماني است كه چهار بار مدال المپيك را كسب كرد و آخرين بار نيز در حالي كه يك دختر 12 ساله و پسري 10 ساله داشت توانست در سال 2004 آخرين مدال خود را كسب كند. متاسفانه خيلي از ورزشكاران ما زود وارد حاشيه مي‌شوند و اين موضوع آنها را از دنياي قهرماني دور مي‌كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رييس فدراسيون قايقراني درباره آرزو معتمدي قايقراني كه سهميه المپيك را براي ايران كسب كرد، گفت: معتمدي يكي از بهترين قايقران‌هاي ماست و ما نمي‌توانيم كاري را كه او براي ايران انجام داد فراموش كنيم. سن معتمدي سن خوبي است و مي‌تواند با قدرت بيشتر تمريناتش را ادامه دهد. ما حمايت‌هاي لازم را از آرزو معتمدي خواهيم داشت و او در ميادين ديگر خود را اثبات خواهد كرد.

وي يادآور شد: در حال حاضر فضاي رقابتي در ورزش‌ قايقراني حكمفرما شده و همين موضوع عرصه را براي ورزشكاران و حتي مربيان سخت كرده است در نتيجه ورزشكاران هم توجيه شده‌اند كه هر يك كار سخت‌تري را انجام دهد نتيجه بهتري را كسب خواهد كرد.

رييس فدراسيون قايقراني با اشاره به رويكرد جديد فدراسيون گفت: به جز ورزشكاران، مربيان هم با هم رقابت دارند و ما خوشحاليم كه امروز اين موضوع نتيجه مي‌دهد. اميدواريم اين شرايط همين‌گونه ادامه پيدا كند چون هر چقدر شرايط سخت‌تري براي ورزشكاران و مربيان ايجاد شود منافع ملي‌مان در بخش قايقراني وضعيت بهتري خواهد داشت.

دنيامالي درباره برنامه فدراسيون قايقراني براي بانوان هم گفت: ما در دوحه قطر در سال 2006 يك مدال نقره كسب كرديم و توانستيم مقام هفدهمي را براي فدراسيون به ارمغان بياوريم و در گوانگجوي چين هم با كسب دو طلا، يك نقره و دو برنز بين فدراسيون‌هاي قايقراني پنجم شديم. با بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد كه اگر بخواهيم در مسابقات 2014 كره شرايط بهتري داشته باشيم بايد همان اقداماتي را كه در حوزه مردان داشتيم در حوزه بانوان هم داشته باشيم و اگر به خوبي در اين باره كار كنيم مي‌توانيم جزء سه فدراسيون اول قرار بگيريم.

وي اضافه كرد: افزايش تيم‌هاي ملي و تعداد مربيان داخلي و خارجي از جمله برنامه‌هاي ما در فرصت باقيمانده است و مي‌خواهيم با توجه به اينكه ريزش ورزشكاران زن نسبت به مردان بيشتر است، تعداد اين ريزش را كاهش دهيم.

رييس فدراسيون قايقراني درباره مسابقات كسب سهميه المپيك روينگ كه هفتم تا دهم ارديبهشت در كره جنوبي برگزار مي‌شود،‌ گفت: در اين مسابقات چهار سهميه المپيك توزيع خواهد شد كه ما در بخش بانوان و مردان تك نفره و دو نفره سبك وزن قايقران اعزام كرده‌ايم. حدود يك ماه است كه ملي‌پوشان در اردوي چين به سر مي‌برند و اول ارديبهشت به كره جنوبي اعزام خواهند شد. در حال حاضر آمادگي ملي‌پوشان نسبت به المپيك 2008 پكن بهتر است و فكر مي‌كنم با اين شرايط مي‌توانيم از حداكثر سهميه‌هاي المپيك استفاده كنيم. تنها مشكل ما اين است كه اطلاعي از وضعيت ساير تيم‌ها نداريم. اما اميدواريم كه بتوانيم نتيجه‌ي مطلوبي را در اين رقابت‌ها بگيريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016