چهارشنبه 3 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راه یابی سپاهان به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در دوئل ایرانی

دويچه وله ـ سپاهان اصفهان روز ۲ خرداد با برتری ۲ بر صفر بر استقلال تهران در دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. استقلال نیز با این شکست مجدادا از رسیدن به اهداف بین المللی خود باز ماند.


تیم فوتبال سپاهان اصفهان، قهرمان این فصل لیگ برتر فوتبال ایران، به بلندپروازی خود در عرصه بین المللی نیز ادامه داد. سپاهانی ها که با صدرنشینی در گروه C در فاز گروهی لیگ قهرمانان آسیا به عنوان تیم میزبان به دور یک هشتم نهایی و تک حذفی این تورنمنت صعود کرده بودند، شامگاه ۲ خرداد با پیروزی ۲ بر صفر بر تیم فوتبال استقلال تهران، به جمع ۸ تیم برتر آسیا در مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




برونو سزار، مهاجم برزیلی تیم سپاهان در دقیقه ۸ در پی دفع ناقص توپ از سوی سنگربان ملی پوش استقلال مهدی رحمتی، صاحب موقعیت مناسبی شد و دروازه آبی پوشان پایتخت ایران را زودهنگام باز کرد. اصفهانی‌ها که از دیدگاه حرکات سرعتی انتقالی، "پختگی" تاکتیکی، حضور در نبردهای فیزیکی تن به تن، انسجام تیمی و مهارت فنی بازیکنان، تیم برتر میدان بودند، در ادامه بازی و دردقیقه ۳۳ با ضربه سر مدافع بلند قامت خود محسن بنگر دومین و آخرین گل این دیدار را نیز به تور دروازه تیم میهمان "چسپاندند".

پس از این گل تماشاگران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با شعار و اهانت‌های فراوان به سوی دروازه بان سابق سپاهان مهدی رحمتی، سنگربان استقلال را تا پایان نیمه نخست بازی مورد حمله لفظی قرار دادند. ادامه شعارهای "رحمتی پولکی" در ورزشگاه باعث تضعیف مشهود روحیه این بازیکن شد. ۲ دقیقه قبل از سوت پایان نیمه اول بازی، ناگهان درگیری لفظی میان رحمتی و مدافعان استقلال باعث افزایش حاشیه های غیر ورزشی این دیدار شد.

رحمتی که به شدت از شعارهای تماشاگران عصبی شده بود، وارد دعوا با هم تیمی‌های خود پژمان منتظری و علی حمودی (که سهم قابل توجهی در دریافت دو گل استقلال داشتند) و خواستار ترک میدان شد. در حالی که به نظر می‌آمد این ماجرا با مداخله بازیکن استقلال حنیف عمران زاده و تعویض حمودی به پایان رسیده باشد، رحمتی در پایان نیمه نخست و در حال رفتن به رختکن با کمک مربی تیم سپاهان علی مرزبان نیز درگیر شد و چیزی نمانده بود که این اتفاق به جدال فیزیکی میان این دو نفر نیز منتهی شود.

پرویز مظلومی، سرمربی تیم استقلال در پایان بازی در مورد درگیری‌های دروازه‌‌بان خود اشاره کرد: " یک پیروزی آن‌قدر ارزش ندارد كه با دروازه‌بان تیم ملی این كار را بكنند و آن‌قدر به او فحش بدهند كه بخواهد از زمین بیرون بیاید. رحمتی در میان دو نیمه در رختکن خیلی گریه كرد. خیلی با او صحبت كردیم تا وی حاضر به ادامه حضور در بازی شد. از آغاز دیدار به او فحش دادند و هرچقدر هم كه یک آدم آستانه تحمل داشته باشد، بالاخره قاطی می‌كند."

در حضور بیش از ۱۳ هزار تماشاگر در استادیوم فولادشهر اصفهان تیم میزبان با ترکیب رحمان احمدی، جلال حسینی، محسن بنگر، مهدی جعفرپور، مهدی کریمیان، امید ابراهیمی، هاشم بیک‌زاده، محرم نویدکیا (از دقیقه ۷۵ احمد جمشیدیان)، جانواریو، جواهیر سوکای (از دقیقه ۶۱ مهدی سیدصالحی) و برونو سزار (از دقیقه ۸۱ حسین پاپی) ظاهر شد.

استقلالی های نیز با ساختار تیمی مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، پژمان منتظری، علی حمودی (از دقیقه ۴۰ یرکوویچ)، میثم حسینی (از دقیقه ۶۹ محسن یوسفی)، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، ساموئل، خسرو حیدری، فریدون زندی (از دقیقه ۸۰ میلاد میداودی) و آرش برهانی مقابل قهرمان ایران صف آرایی کردند.

گفتنی است که دیدارهای مرحله یک چهارم لیگ فوتبال قهرمانان باشگاههای آسیا در ماه‌های شهریور و مهر سال جاری برگزار خواهد شد. حریف سپاهان در این دور روز های آینده در مراسم قرعه کشی مشخص خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016