چهارشنبه 3 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خلعتبري در گفت‌وگو با سايت فيفا: با تلاش به روياي جام جهاني مي‌رسيم

محمدرضا خلعتبري در گفت‌وگو با وب سايت رسمي فيفا، درباره شرايط تيم ملي ايران در مرحله انتخابي جام جهاني 2014 برزيل صحبت كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا خلعتبري در گفت‌وگو با وب سايت رسمي فيفا گفت: تيم ايران نتوانست به جام جهاني آفريقاي جنوبي راه پيدا كند. به ياد دارم كه تيم ما فقط به دليل يك امتياز كمتر از مرحله گروهي حذف شد و حتي نتوانست به مرحله پلي‌آف برسد. ما از اين موضوع درس گرفته‌ايم و در حال حاضر مهم‌ترين اولويت ما اين است كه از گروه A به صورت مستقيم به جام جهاني 2014 برزيل راه پيدا كنيم.

وي گفت: ما اين فرصت را داريم و قصد نداريم كه به راحتي آن را از دست بدهيم. در تك تك بازي‌ها چه بازي‌هاي خانگي و چه مسابقات خارج از خانه تمام تلاش خود را خواهيم كرد و به كسب موفقيت خوش بين هستيم. فوتبال يك بازي جذاب است، ولي گاهي اوقات اگر در بازي‌هاي بزرگ بدشانسي بياوريد، كارتان سخت مي‌شود.

ملي‌پوش ايران با اشاره به هم گروه شدن با تيم‌هاي كره جنوبي، ازبكستان، قطر و لبنان، گفت: مي‌دانيم كه كره جنوبي و همچنين تيم ما شانس‌هاي اصلي صعود هستند، چون پيش از اين در جام‌هاي جهاني قبلي حضور داشته‌ايم، اما زماني كه سوت شروع مسابقه زده مي‌شود مسايل ديگر هيچ اهميتي ندارد.

خلعتبري گفت: تاريخ در تعيين نتيجه‌ مسابقه داراي اهميت نيست. وقتي تيمي به اين مرحله مي‌رسد، نشان دهنده اين است كه توانسته خودش را ثابت كند و ما به همه حريفان‌مان احترام مي گذاريم. ما بايد به نقاط قوت خود تكيه كنيم و با اتكا به تجربه و حمايت هوادارانمان امتيازات لازم را كسب كنيم. اگر همه چيز طبق برنامه پيش رود، مي‌توانيم به جام جهاني صعود كنيم. اما اگر تلاش كافي انجام ندهيم به دستاوردي نخواهيم رسيد.

مهاجم باشگاه الوصل گفت: امروزه همه تيم‌ها پيشرفت كرده‌اند. مخصوصا در آسيا جهش بسيار بزرگي ايجاد شده و كيفيت تيم‌ها افزايش يافته است. برخي از تيم‌هاي آسيايي امروزه نتايجي مي‌گيرند كه پيش از اين تصورش را هم نمي توانستند بكنند. در دور قبلي مرحله مقدماتي شگفتي‌هاي بسيار بزرگي خلق شد. اين مساله به ما مي‌آموزد كه مراقب باشيم و هيچ گاه تصور نكنيم كه بازي آساني پيش‌رو داريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




خلعتبري درباره كارلوس كي‌روش سرمربي تيم ملي گفت: كي‌روش نيازي به معرفي ندارد. او يك مربي بسيار با تجربه است و به اعتقاد من يكي از بهترين مربيان دنيا است. او از زماني كه هدايت تيم ملي را بر عهده گرفته، فنون تمريني جديد را معرفي كرده كه باعث بهبود كارايي تيم شده است.

همه بازيكنان تلاش زيادي مي‌كنند تا از او چيزهاي جديدي را بياموزند. ما سعي مي‌‌كنيم كه بتوانيم برنامه‌هاي او را در زمين اجرا كنيم و فكر مي‌كنم كه نتايج ما در چند وقت اخير نشان دهنده پيشرفت تيم است. در هشت مسابقه دور قبلي 22 گل به ثمر رسانديم و تنها پنج گل دريافت كرديم. اين يك ركورد فوق‌العاده‌ است و من اميدوارم كه بتوانيم اين موضوع را در اين دور نيز تكرار كنيم.

بازيكن تيم ملي ايران گفت: هر فوتباليستي آروز دارد كه در جام جهاني بازي كند. شايد اين آخرين فرصت من باشد. بنابراين دوست دارم در كنار هم تيمي‌هايم تمام تلاش خود را انجام دهيم تا بتوانيم به اين رويا دست پيدا كنيم. افتخار بسيار بزرگي خواهد بود كه بتوانيم در بزرگ‌ترين تورنمنت فوتبال جهان نماينده كشورمان باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016