شنبه 27 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادعای مالكیت كره جنوبی و آمریكا بر بازی های هفت سنگ و وسطی!

رییس انجمن گردشگری ورزشی اعلام كرد، كره جنوبی بازی 'هفت سنگ' را كه به ایران تعلق دارد، به نام خود ثبت كرده و آمریكایی ها نیز مدعی هستند كه بازی 'وسطی' از كشور آنان است.

به گزارش ایرنا، 'رضا خوش سرور' روز شنبه در نخستین گردهمایی مسوولان كمیته های انجمن گردشگری ورزشی و كارشناسان گردشگری ورزشی استان ‌ها كه در ساختمان ارگ آزادی برگزار شد، با بیان این مطلب تاكید كرد باید با اقدامات فرهنگی در حوزه ورزش وارد شد.

وی، گردشگری ورزشی را تلفیق دو صنعت پر درآمد عنوان كرد و گفت: سال هاست در ایران، كارشناسان گردشگری به دنبال جذب گردشگر به هر عنوان هستند كه حوزه ورزش می‌ تواند بخشی از اهداف آنان را برآورده كند.

خوش سرور به درآمد كشورها از برگزاری مسابقات بین المللی ورزشی اشاره كرد و گفت: همه ساله مسابقات ورزشی متعددی در جهان برگزار می شود كه توانسته است بسیاری از گردشگران را جذب كند.

وی خاطر نشان كرد،‌ این كشورها با هدف اشاعه فرهنگ ملل، ایجاد اشتغال و درآمد اقتصادی و اعلام موجودیت در بین شهرها و كشورهای مطرح جهان، برگزاری این مسابقات ورزشی را برعهده می‌ گیرند.

خوش سرور گفت: كارشناسان، توریسم ورزشی را به پنج گروه یعنی تیم‌ های ورزشی، طرفداران و تماشاگران، محققان عرصه ورزش، بازرگانان ورزشی و كسانی كه با هدف توانبخشی پزشكی سفر می كنند، تقسیم بندی كرده اند.

به گفته رییس انجمن گردشگری ورزشی، این نهاد غیر دولتی در سال 1384 تحت نظارت فدراسیون ورزش‌ های همگانی فعالیت خود را آغاز كرده است و اكنون در همه استان ‌ها كمیته های گردشگری ورزشی زیر نظر هیات های استانی مشغول به فعالیت هستند.

وی تاكید كرد: كاروان های ورزشی جمهوری اسلامی ایران این قابلیت را دارند كه سفیران فرهنگی كشورمان باشند و فرهنگ و تمدن ایرانی را در كشورهای میزبان ترویج دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




خوش سرور با یادآوری برگزاری همایش ورزش‌ های همگانی و توریسم ورزشی در نیمه دوم امسال در تركیه اظهار داشت: انجمن گردشگری ورزشی قصد دارد، جاذبه های گردشگری ایران بوی‍ژه در حوزه ورزشی را به میهمانان این همایش معرفی كند.

وی در ادامه بر لزوم آموزش تخصصی تورگردانان برای توریسم ورزشی تاكید كرد تا آنان بتوانند با توانمندی بیشتری به تورها و كاروان‌ های ورزشی خدمت‌ رسانی كنند.

رییس انجمن گردشگری ورزشی پیشنهاد كرد، رویكرد ملی گردش و ورزش با هدف معرفی توانایی های موجود در حوزه ورزش برای توسعه گردشگری تعیین شود.

** امارات عربی متحده و تركیه،‌ پیشرو در توریسم ورزشی در منطقه

'لادن جعفری تهرانی' مدیركل توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست یادآور شد: سال گذشته میلادی 982 میلیون نفر در جهان سفر كردند كه حدود یك میلیارد دلار را نصیب كشورهای توریست پذیر كرد.

وی با یادآوری اینكه ورود هر گردشگر برای 2/1 نفر شغل ایجاد می كند، از كشورهای كانادا، فرانسه، اسپانیا، امارات عربی متحده و تركیه به عنوان كشورهای پیشرو در عرصه توریسم ورزشی نام برد.

جعفری تهرانی اظهار داشت: معاونت گردشگری از طریق تشكیل كمیته های تخصصی گردشگری از جمله ورزشی، دریایی، مذهبی، علمی و دانشجویی، توسعه این صنعت را مدنظر قرار داده است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین گردهمایی مسوولان كمیته های انجمن گردشگری ورزشی و كارشناسان گردشگری ورزشی استان‌ ها افزود: برگزاری این جلسات باید در آینده ادامه یابد تا كارشناسان، ضعف ‌ها، قوت ها، فرصت ها و تهدید‌های موجود در حوزه گردشگری ورزشی را شناسایی كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016