شنبه 3 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دیلی میل: بركناری كی روش نقطه عطف تیم ملی فوتبال پرتغال بود

تهران - روزنامه دیلی میل چاپ انگلیس با نقطه عطف خواندن بركناری كارلوس كی روش از تیم ملی فوتبال پرتغال و شروع شكوفایی آن نوشت: نفرتی كه در زمان'‌كی روش'بر تیم ملی پرتغال حاكم بود از بین رفته و جای خود را به انگیزه برای پیروزی داده است.

این روزنامه درتحلیلی، كنارگذاشتن'كارلوس كی روش'ازمربیگری تیم ملی پرتغال را نقطه عطفی دراین تیم عنوان كردونوشت: كی روش درطول دو سالی كه در منچستریونایتد دستیار ' سر الكس فرگوسن' بود، چهره ای محبوب به شمار می رفت. ولی هنگامی كه هدایت تیم ملی پرتغال را به عهده گرفت همه چیز تغییر كرد.

او از شمال غرب انگلیس بازگشتی تاریخی به پرتغال داشت و هدایت تیم ملی این كشور را به عهده گرفت. او پس از یك باخت و یك تساوی در شروع رقابت های مقدماتی یورو 2012 از كار بركنار شد.

آن زمان بسیاری از بازیكنانی كه با هدایت او در تیم ملی پرتغال به میدان می رفتند، از اینكه چرا زودتر از این كی روش بركنار نشده متعجب بودند. عملكرد كنونی تیم ملی پرتغال نشان می دهد كه مسئولان فوتبال آن كشور به درستی و در بزنگاه تصمیم به بركناری این سرمربی گرفتند.

كی روش درسپتامبر 2010 از سمت خود در تیم ملی پرتغال بركنار شد و اكنون در ایران مشغول به كار است.

تیم پرتغال در دوران جانشین او ' پائولو بنتو' رشد كرد و به جایی رسید كه تیم چك را در ورشو شكست داد و تا نیمه نهایی رقابت های یورو 2012 پیش رفت.

بنتو سرمربی كنونی پرتغال درحدی نیست كه ژست مربیان گرانقیمت را بگیرد.به اندازه كی روش هم جذابیت ندارد ولی حداقل تا این زمان نتیجه خوبی در تیم ملی گرفته است.

در پرتغال همه می خواهند نسبت به آینده این تیم خوش بین باشند.

' كریستیانو رونالدو' كه تنها گل پرتغال مقابل چك را به ثمر رساند ، گفت: مهمترین چیز روحیه تیم ما است كه با قبل تفاوت كرده است. راه ما بسیار دشوار بود ولی اكنون اینجا هستیم و می خواهیم به مرحله بعدی برویم ، كاری كه تا پیش از این ممكن به نظر نمی رسید.

به نظر می رسد بازیكنان پرتغال فصل ' كی روش' را بسته اند؛ حداقل در ملا عام. كمتر در این باره با رسانه ها صحبت می كردند ولی می شد به خوبی حس نفرت را در تمامی تیم درك كرد؛ احساسی كه پیش از آن سابقه نداشت.

اكنون آنها در شرق اروپا آرام تر و جا افتاده تر به نظر می رسند. شاید بدون رونالدو تیمی كاملا معمولی بودند ولی شرایط ایده‌آل ستاره رئال مادرید و كاپیتانی او همه چیز را در این تیم تغییر داد.

البته غیبت ' ریكاردو كاروالیو' كاملا محسوس است.

رونالدو كه تاكنون سه گل در رقابت های یورو 2012 به ثمر رسانده می گوید برایش اهمیتی ندارد كه آقای گل باشد و هیچ وقت هم به آن فكر نكرده است. او می خواهد تا جایی كه می تواند همراه با تیم پرتغال به رده های بالای فوتبال اروپا برود .

او گفت‌: برایم مهم نیست حریف ما در نیمه نهایی فرانسه است یا اسپانیا. تیم در هر حال آماده است.مهم نیست من چه كار می كنم؛ مهم این است كه تیم چه كار خواهد كرد. البته از پیروزی برابر تیم چك بسیار خوشحالم و فكر می كنم استحقاق پیروزی را داشتیم چون بهتر بازی كردیم.

پرتغال با رونالدو، نانی، رائول میرلس و خوزه مورینیو چند تكنیسین به دنیای فوتبال هدیه كرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رونالدو كه اساسا در پست چپ بازی می كند نیاز به بازیكنی دارد كه او را در خط حمله تكمیل كند ، بازیكنانی نظیر ' هلدر پوستیژا' كه مصدوم است و یا ' هوگو آلمیدا'.

نانی كه عملكردی درخشان در دیدار هلند و پرتغال داشت، گفت: كسی چه می داند شاید در فینال با انگلیس روبرو شدیم ، ولی فعلا این برایمان مهم است كه بازی بعدی را ببریم. مهم نیست مقابل كدام تیم بازی خواهیم كرد.

وی افزود: شب دیدار یك چهارم نهایی( برابر تیم چك) برایمان فوق العاده بود. تیم خشوحال است چون عملكردی عالی داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016