شنبه 10 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روبرتو سوسا، هافبک جدید پرسپولیس: براي ماجراجويي به فوتبال ايران

روبرتو سوسا كه به تازگي به پرسپوليس پيوسته است مي‌گويد دوست دارد فضاي جديدي را تجربه كند و به همين خاطر پرسپوليس و فوتبال ايران را انتخاب كرده است.

اين بازيكن برزيلي كه فصل قبل در ماريتيمو پرتغال توپ مي‌زد 27 ساله است و سابقه حضور در تيم‌هاي گوارارني برزيل و سلتاويگوي اسپانيا را هم در كارنامه دارد. سوسا در 9 سال دوران حرفه‌اي حضورش در باشگاه‌هاي مختلف تنها 3 گل به ثمر رسانده است. او همچنين 18 بازي براي تيم ملي زير 23 سال برزيل انجام داده است.

هافبك جديد تيم فوتبال پرسپوليس پس از نخستين حضورش در تمرين اين تيم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از تمايلش براي آمدن به فوتبال ايران، شناختش از پرسپوليس و انگيزه‌هايش براي حضور در اين تيم در فصل جديد صحبت كرد.

* نخستين تمرين را با پرسپوليس انجام دادي. شرايط چطور بود؟

ـ زمان زيادي تا شروع ليگ باقي نمانده و من هم بايد هر چه سريع‌تر خود را با ساير بازيكنان هماهنگ كنم. اين اولين تمرين من بود و بايد روز به روز خود را به مرز آمادگي برسانم.

* پيش از اين كه به پرسپوليس بيايي، شناختي از شرايط اين تيم و فوتبال ايران داشتي؟

ـ فوتبال ايران را اصلا نمي‌شناسم. تنها نام علي دايي و علي كريمي را شنيده بودم اما وقتي با پيشنهاد پرسپوليس مواجه شدم و درباره اين تيم تحقيق كردم متوجه شدم كه پرسپوليس يكي از بزرگ‌ترين تيم‌هاي ايران است كه هميشه جايگاه خوبي در فوتبال اين كشور داشته است. مي‌دانم كه به چه باشگاه بزرگي آمده‌ام و سعي مي‌كنم هر چه زودتر خود را با شرايط اينجا وفق دهم.

* پرسپوليس يكي از پرطرفدارترين تيم‌ها در آسيا است، چه صحبتي با هواداران اين تيم داري؟

ـ بله. اين را هم مي‌دانم كه پرسپوليس هواداران زياد و خوبي دارد. فكر مي‌كنم كه حضور آنها مي‌تواند در طول فصل به ما كمك كند. به آنها مي‌گويم كه تمام تلاش خود را براي موفقيت پرسپوليس در اين فصل انجام مي‌دهم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




روبرتو سوسا

* براي آمدن به پرسپوليس شرايط خاصي داشتي؟

ـ بله. يكي از شرط‌هاي من اين بود كه پيش از آمدن به پرسپوليس شرايط كشور ايران و همچنين وضعيت فوتبال اين كشور را به خوبي بشناسم. به هر حال من مي‌‌خواهم با حضور در پرسپوليس در ايران زندگي كنم و به همين خاطر دو، سه هفته‌ پيش كه به ايران آمده بودم، همه شرايط را بررسي كردم تا خانواده‌ام براي زندگي در ايران مشكلي نداشته باشند. من مي‌‌خواهم با همسر و فرزندم در ايران زندگي كنم. با اين حال آنها در حال حاضر در برزيل هستند و قرار است در چند روز آينده به ايران بيايند.

* چه شد كه از تيم ماريتيمو جدا شدي؟

ـ من سه سال در ماريتيمو بازي كردم و فصل گذشته‌ام با اين تيم در ليگ پرتغال به رتبه پنجم رسيدم. با اين حال دوست داشتم ماجراجويي كنم و در فضاي جديدي به فوتبالم ادامه دهم. اين شد كه با پرسپوليس به توافق رسيدم و اميدوارم در اين تيم موفق باشم.

* پرسپوليس براي فصل جديد بازيكنان خوبي به خدمت گرفته و همه اين تيم را در فصل جديد يكي از شانس‌هاي اصلي كسب عنوان قهرماني مي‌دانند.

ـ بله. من هم اين موضوع را مي‌دانم. دوست دارم با هم تيمي‌هاي جديدم هر چه زودتر هماهنگ شوم و بتوانيم به قهرماني برسيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016