چهارشنبه 7 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يورو ۲۰۱۲،آلمان - ايتاليا؛ جدي‌تر از هميشه

ديگر زمان شوخي گذشته، اكنون همه چيز جدي است؛ جدي‌تر از هر زمان ديگر. دست‌كم چزاره پراندلي و يوآخيم لوو اين موضوع را به خوبي مي‌دانند؛ بهتر از هر مربي ديگري.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چزاره پراندلي با كمك گرفتن از تمامي ابزارهاي ممكن تلاش دارد، شاگردانش را براي بازي برابر آلمان در دور نيمه‌نهايي يورو 2012 آماده كند. او حتي به عبادتگاهي مي‌رود تا در آنجا براي پيروزي تيمش دعا كند. هر چند نگراني دست از سر او برنمي‌دارد. نگراني از نبود سه بازيكن اصلي در بازي برابر ژرمن‌ها.

حال و هواي اردوي ايتاليا پيش از بازي برابر آلمان بسيار خوب است. در اردوي آتزوري همه بازيكنان از روحيه مناسبي برخوردارند. بازيكنان اصلي در كنار نيمكت ذخيره‌ها ايستاده‌اند. بازيكنان ذخيره هم به دنبال توپ مي‌دوند. همه چيز به شوخي وارونه است. در حالي كه بازيكنان با شوخي و روحيه تمرين آماده سازي را دنبال مي‌كنند، يك مربي جدي را بالاي سر خود مي‌بينند.

چزاره پراندلي جدي به نظر مي‌رسد؛ جدي‌تر از هر زمان ديگري. او با دست‌هاي گره كرده به پشتش نگاهي به شاگردانش دارد و نگاهي هم به شيوه مناسب بازي برابر آلمان. مسابقه‌اي كه پنجشنبه شب برگزار خواهد شد؛ در ورزشگاه ملي ورشو به قضاوت لانوآ و دستياران فرانسوي‌اش.

سرمربي لاجوردي‌پوشان مي‌گويد: "آلمان تيم با ثباتي را در اختيار دارد. بايد از لحظه‌هايي كه آلمان در آنها ضعيف‌تر به نظر مي‌رسد، بهره ببريم. هر تيمي چنين فازهايي را خواهد داشت ... ولي آنها قدرتمندند. آنها با كارگردان خود، اوزيل قدرتمند هستند. اگر مي‌خواهيم آنها را شكست دهيم، بايد خلاق‌تر باشيم."

در سوي ديگر يوآخيم لوو بازي تهاجمي‌تر شده ايتاليا را نشانه مي‌رود. او از "ايتاليايي جديد" صحبت مي‌كند. پراندلي 54 ساله بر خلاف بيشتر مربيان پيشين تيم ملي ايتاليا تيمش را جسورانه‌تر و همچنين متنوع‌تر به ميدان مي‌فرستد: "نسل جوان اين فوتبال را مي‌پسندند." فدراسيون نيز از همين رو نمي‌خواهد به مربي اجازه رفتن بدهد. جان كارلو آبه‌ته، رييس فدراسيون فوتبال ايتاليا درباره پراندلي مي‌گويد: "او صرف‌نظر از نتيجه‌ بازي برابر آلمان، تا جام‌جهاني 2014 در سمت خود باقي مي‌ماند."

جانشين مارچلو ليپي با وجود تهاجمي‌تر كردن بازي ايتاليا انديشه‌هاي دفاعي را هم از نظر دور نداشته است. هر چند او در بازي برابر فيليپ لام و همبازيانش نگران وضعيت دانيله ده روسي و ايگناسيو آبه‌ته هست. هر دوي اين بازيكنان در مسابقه يك چهارم نهايي برابر انگليس دچار آسيب ديدگي‌ شدند.


پراندلي مي‌گويد: "ده روسي و آبه‌ته با مشكل عضله روبه‌رو هستند." پزشكان اين دو بازيكن را پيش از بازي برابر آلمان مورد معاينه قرار داده‌اند و كادر فني ايتاليا اكنون منتظر چراغ سبز پزشكان در مورد اين دو بازيكن است. چنانچه آبه‌ته نتواند به ميدان برود، ايتاليا در گوش راست دفاعي خود با مشكل بزرگي روبه‌رو خواهد بود چرا كه كريستين ماجو، جانشين او در بازي با آلمان دو اخطاره و محروم بوده و نمي‌تواند تيمش را همراهي كند. از اردوي ايتاليا خبرهاي خوبي هم به گوش مي‌رسد.

از جمله آن‌كه جورجو كيليني به تمرين‌ها بازگشته و دوباره در كنار همبازيانش قرار گرفته است. آيا او مي‌تواند در بازي پنجشنبه شب به ميدان رود؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پراندلي براي بردن تيمش به ديدار پاياني همه كار مي‌كند. او و دستيارانش براي دومين‌ بار در جريان جام ملت‌هاي اروپا به ميزباني اوكراين و لهستان پياده راهي عبادتگاهي در 20 كيلومتري اردوي تيم ملي شده‌اند.

چنانچه ايتاليا بتواند از پس آلمان عبور كند، احتمالا سومين زيارت پراندلي و دستيارانش در راه خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016