یکشنبه 18 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرچم‌دار ايران در المپيك: نمي‌خواهم در لندن توريست باشم

پرچم دار كاروان ايران نمي‌خواهد در المپيك لندن يك توريست باشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي مظاهري در بازي‌هاي المپيك 2008 پكن عضو تيم ملي بوكس بود. او مدال طلاي بازيهاي آسيايي 2006 دوحه و مدال برنز بازيهاي آسيايي 2010 گوانگجو و چند قهرماني آسيا را در كارنامه دارد و اكنون كاپيتان تيم ملي است. او به خوبي مي‌داند كه اين المپيك، آخرين المپيكش است، بنابراين نمي‌خواهد اين فرصت را به راحتي از دست بدهد. مظاهري اكنون عزم خود را جزم كرده كه بتواند بهترين نتيجه‌ ممكن را كسب كند. بوكسور وزن 91 ـ كيلوگرم ايران براي رسيدن به مدال المپيك حداقل بايد دو پيروزي كسب كند(در وزن او 16 بوكسور حضور دارند). اين در حالي است كه در بقيه اوزان يك ورزشكار براي گرفتن مدال بايد حداقل سه پيروزي كسب كند.(در بقيه اوزان 32 بوكسور حاضر هستند.)

گفت و گوي ايسنا با پرچم‌دار ايران در بازي‌هاي المپيك لندن را در ادامه مي‌خوانيد:

پرچم داري و افزايش انگيزه

كاپيتان تيم ملي كه در اردوي ايتاليا از پرچم داري اش براي كاروان ايران با خبر شد معتقد است كه اين خبر خوب برايش بسيار مفيد و افتخار آفرين بوده و باعث شده تا انگيزه اش براي تمرين و كسب موفقيت بيشتر از قبل شود.

مظاهري پرچم دار بودن براي كاروان ايران را دليلي بر احساس مسئوليت بيشتر عنوان كرد و گفت: اين خبر باعث شده كه با تلاش بيشتري تمرين كنم.

كاپيتان تيم ملي بوكس با تاكيد بر اين كه آمادگي ملي‌پوشان روز به روز در حال افزايش است، گفت: هنوز به آن آمادگي كه مدنظر مربيان و خودمان است، نرسيده‌ايم و اين طبيعي است، چرا كه هنوز تا المپيك فرصت داريم. صبح‌ها بدنسازي و بعد از ظهرها به كارهاي فني مي‌پردازيم و همه چيز خوب است.

ماساژور مهم‌ترين خواسته

بوكسور وزن 91 ـ كيلوگرم ايران از مسئولان فدراسيون و كميته ملي المپيك درخواست كرد كه در اين مدت باقي مانده تا المپيك يك ماساژور در اختيار تيم ملي قرار دهند و گفت: چيز زيادي نمي‌خواهم. تنها خواهش مي‌كنم كه اين يك ماه بيشتر ما را مورد توجه قرار دهند. در اختيار قرار دادن يك ماساژور فكر نمي‌كنم هزينه زيادي داشته باشد، ما در اين زمان احتياج زيادي داريم كه پس از تمرينات يك نفر بدن ما را براي تمرينات سخت روز بعد آماده كند.

شرايط ويژه المپيك

كاپيتان تيم ملي بوكس با تاكيد بر اين كه المپيك شرايط ويژه‌اي را مي‌طلبد، گفت: المپيك با هر مسابقه‌اي فرق مي‌كند. اصلا نمي‌شود پيش بيني كرد كه ممكن است چه چيزي رخ بدهد. من دومين بار است كه مي‌‌خواهم المپيك را تجربه كنم، اما هنوز هم خيلي چيزها در مورد اين مسابقات نمي‌دانم. تنها مي‌دانم كه بايد در بهترين شكل در اين بازي‌ها شركت كرد، چرا كه اگر اين طور نباشد، حضور هيچ فايده‌اي ندارد.

قياس با المپيك پكن

وي در پاسخ به اين سوال كه شرايطش نسبت به چهار سال قبل در همين زمان چطور است، گفت: من براي المپيك پكن شرايط بسيار خوبي داشتم، اما در آنجا متاسفانه در همان بازي اول با قرعه بدي مواجه شدم. البته نمي گويم برد حقم بود، چرا كه حريف روس آماده‌تر از من بود. تلاش مي‌كنم تا در لندن همه چيز را جبران كنم. فكر مي‌كنم در مدت زمان باقي مانده تا المپيك شرايطم بهتر شود.

شانس مدال

وي يادآور شد: در آن دوره از بازي‌هاي المپيك شرايط خوبي داشتم و اگر قرعه بهتري داشتم مي توانستم مدال بگيرم. اگر در آن بازي اول به حريف روس برخورد نمي‌كردم، احتمال كسب برنزم خيلي زياد بود،‌ اما الان هم ناراحت نيستم. انگيزه خوبي براي كسب مدال دارم.

انتظار مدال آوري از بوكس

كاپيتان تيم ملي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين انتظار مدال آوري از بوكس مي‌تواند روي عملكرد ملي‌پوشان تاثير بگذارد؟ گفت: انتظار مدال آوري آن هم از رشته بوكس كارها را بسيار سخت مي‌كند، اما دور از دسترس نيست. همه ما در تيم ملي تلاش مي‌‌كنيم تا توقع مردم و مسئولان را پاسخ دهيم.

مظاهري و مدال المپيك

بوكسور وزن 91ـ كيلوگرم ايران در پاسخ به اين سوال كه از او به عنوان اصلي‌ترين شانس كسب مدال المپيك در اين رشته براي ايران ياد مي‌شود و آيا در خودش اين توانايي را مي‌بيند؟ گفت: المپيك جاي كسب تجربه نيست و شرايط خاصي را مي‌طلبد. از اين كه از من به عنوان يك شانس مدال نام مي‌برند، خوشحالم و روحيه‌ام را بالا مي‌برد، همان طوري كه انتظار كسب مدال از بوكس روحيه ديگر ملي‌پوشان را بالاتر برده است، اما اين طور نيست كه بگويم حتما مدال مي‌گيرم. همه چيز به روز مسابقه و قرعه كشي بستگي دارد.

برنامه ويژه تا المپيك

وي ادامه داد: مربي بدنساز و سرمربي تيم ملي برنامه ويژه‌اي را براي همه ملي‌پوشان تا المپيك در نظر گرفته‌اند و فكر مي‌كنم براي موفقيت در آن بازي‌ها مشكلي وجود نداشته باشد. نهرودي سرمربي تيم ملي ليست دقيق بازي‌ها و برنامه هر بوكسور را تهيه كرده و هر ملي‌پوش طبق روز زمان بندي مسابقه‌اش در حال آماده شدن است. قطعا مربيان تيم روي تك تك ملي‌پوشان و شرايط مبارزاتشان برنامه‌ريزي كرده و مي دانند كه چه كار كنند.

نمي‌خواهم در لندن توريست باشم

كاپيتان تيم ملي بوكس با تاكيد بر اين كه اصلا دوست ندارد در بازي‌هاي المپيك 2012 لندن يك توريست باشد، گفت: به خوبي مي‌دانم كه شايد در المپيك بعدي نباشم. من تجربه يك بار حضور در المپيك را دارم و تمام لحظاتش را لمس كرده‌ام. نمي‌خواهم بعد از بازگشت از آن رقابت‌ها حسرت اين روزها را بخورم. مي‌‌خواهم با مدالي خوش رنگ از اين رقابت‌هاي مهم باز گردم.

اكنون در دهكده المپيك هستم

ملي‌پوش وزن 91 ـ كيلوگرم ايران، ادامه داد: اكنون خود را در دهكده المپيك و بازي‌هاي لندن مي‌دانم و مي‌بينم. از همين حالا شرايطم را طوري برنامه‌ريزي كرده‌ام كه هيچ چيز تمركزم را بر هم نريزد. مي‌‌خواهم تمام حواسم معطوف آن بازي‌ها باشد. مي‌‌خواهم طلسم شكن بوكس ايران باشم كه دور از دسترس نيست.

كسب مدال به خاطر دخترش

علي مظاهري

وي كه اكنون 30 ساله است، گفت: طبق قوانين فدراسيون جهاني بوكس آماتور، يك بوكسور بعد از 34 نمي‌تواند در مسابقات رسمي شركت كند و من كه يك دختر كوچك دارم، تمام تلاش خود را مي‌كنم تا به خاطر او هم كه شده مدال خوش رنگ براي كشورم كسب كنم.

خواهش از فدراسيون

كاپيتان تيم ملي بوكس، گفت: پس از كسب سهميه در مسابقات آسيايي قزاقستان مسئولان فدراسيون از مربيان تيم ملي كه در اين رابطه زحمت كشيده بودند، تقدير و تشكر كرد و به آن‌ها پاداشي هم اهدا كرد كه در اين زمينه از فدراسيون خواهش مي‌كنم به مربي پايه من هم توجه كنند.

وي افزود: پرويز غلامي يكي از مربيان سازنده كرمانشاه است كه شاگردانش توانسته‌اند 6 مدال آسيايي كسب كنند. از فدراسيون توقع دارم از اين مربي سازنده هم تجليل به عمل آورد تا او با انگيزه بيشتري كار كرده و علي مظاهري‌هاي زيادي را تحويل جامعه بوكس ايران بدهد.

تشكر از همسر

ملي‌پوش وزن 91 ـ كيلوگرم ايران ضمن اين كه از پدر و مادرش تقدير ويژه كرد، گفت: از همسرم و دخترم كه حدود هفت ماه آن‌ها را نديدم، تشكر مي‌كنم. در اين مدت شبانه روز در اردوها بودم و تنها به موفقيت در المپيك فكر مي‌كردم. اميدوارم آن‌ها مرا ببخشند. قطعا اين فداكاري‌هاي آن‌ها است كه من به اينجا رسيده‌ام.

تقدير از فدراسيون

وي ادامه داد: نمي‌خواهم از كسي تعريف و تمجيد كنم و در اين سال‌ها هم اين كار را نكرده‌ام، اما مي گويم كه فدراسيون بوكس هر چه در توان داشته براي ما انجام داده است و از مسئولان وزارت ورزش و جوانان مي‌‌خواهم كه بيشتر به ما توجه كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ما هم نماينده ايران هستيم

كاپيتان تيم ملي بوكس يادآور شد: از آقاي عباسي خواهشم مي‌كنم كه به بوكس بيشتر توجه كنند، ما هم نماينده ايران هستيم. دوست داريم كه پرچم ايران را به اهتزاز در آوريم و به آن افتخار مي‌‌كنيم، اما حداقل بايد بدانيم كه ما را جزو ورزشكاران اين كشور مي‌دانند. بايد احساس كنيم كه آن‌ها ما را قبول دارند. البته افشارزاده تا به حال چند بار به اردوهاي تيم ملي آمده است.

مدال آوري ملاك نيست

ملي‌پوش وزن 91 ـ كيلوگرم ايران در مورد اين كه تنها به رشته‌هاي خاصي و همچنين نفرات خاصي كه شانس بيشتري براي مدال آوري در المپيك دارند، توجه مي‌شود، گفت: اين خوب است، اما نبايد تنها به اين بخش توجه كرد، بلكه بايد به آن‌هايي كه سهميه گرفته‌اند هم به صورت ويژه توجه كنند. مخصوصا براي رشته‌هايي مانند بوكس كه سهميه گرفتن در آن‌ها بسيار سخت است.

حامي هميشگي

كاپيتان تيم ملي بوكس كه تا به حال دو مدال بازي‌هاي آسيايي دوحه و گوانگجو در كارنامه دارد، در مورد حامي هميشگي‌اش در ورزش طور ديگري صحبت مي‌كند. او از شهرام كهريزي مدير عامل سازمان همياري‌ شهرداري استان كرمانشاه به عنوان يك برادر بزرگ‌تر و حامي ياد كرد و گفت: آرزو مي‌كنم هر جا كه هست و هر كاري كه مي‌كند موفق شود. من كارمند او هستم، اما طوري با من برخورد مي‌كند و برنامه‌هايم را دنبال مي‌كند كه بزرگ‌ترين دلگرمي‌ام است. او دست من را باز گذاشته تا به تمرينات بيايم و مشوق بزرگي است. اين حمايت او به من انگيزه مي‌دهد كه بيشتر كار كنم. اميدوارم افرادي مانند او در ورزش روز به روز بيشتر شوند تا مشكلات همه ورزشكاران حل شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016