شنبه 11 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

نخستین قهرمانی استراليا در جام ملت‌های آسيا

تيم ملی فوتبال استراليا با برتری ۲ بر يک برابر کره‌جنوبی، برای نخستين بار، جام قهرمانی ملت‌های آسيا را از آن خود کرد.

به گزارش ايسنا، پرونده شانزدهمين دوره جام ملت‌های آسيا با قهرمانی استراليا، ميزبان اين رقابت‌ها پايان يافت. طلايی‌پوشان در ديداری تماشايی و پربرخورد، با نتيجه ۲ بر يک کره‌جنوبی را شکست دادند و با کسب نخستين قهرمانی‌شان در آسيا، جام قهرمانی را در خانه نگه‌داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لونگو (۴۴) و ترويسی (۱۱۵) برای استراليا و هئونگ مينگ (۹۱) برای کره‌جنوبی گل‌زنی کردند.

با قهرمانی استراليا، پس از ۲۳ سال بار ديگر ميزبان جام ملت‌ها جام قهرمانی را کسب کرد. آخرين بار ژاپن در سال ۱۹۹۲ موفق به حفظ جام در خانه شده بود.

در ۱۰ دقيقه ابتدايی بازی اين کره‌ای‌ها بودند که کنترل توپ و ميدان را در اختيار داشتند اما در ادامه استراليايی‌ها توانستند نبض بازی را در دست بگيرند و بالاخره در دقيقه ۴۴، لونگو، ميزبان را با يک گل پيش انداخت.

نيمه دوم را نيز باز هم کره‌جنوبی بهتر آغاز کرد اما در ادامه استراليا با تکيه بر دفاع و ضدحمله چندين بار تا آستانه يه ثمر رساندن گل دوم پيش رفت. بازی در نيمه دوم پربرخوردتر شد به گونه‌ای که علی‌رضا فغانی، داور ايرانی ديدار ناچار شد بارها از کارت زرد خود استفاده کند.

سرمربی استراليا در نيمه دوم بازی با چالش بدی روبرو شد. پوستج‌اوغلو مجبور شد تا قبل از دقيقه ۷۰ هر سه تعويضش را انجام دهد. دو تعويض اين تيم به دليل مصدوميت بازيکنان اصلی، اجباری بود.

سرانجام در آخرين دقيقه بازی، اين هئونگ مينگ بود که توانست دروازه ميزبان را باز کند تا بازی به وقت‌های اضافه کشيده شود.

نخستين وقت اضافه ۱۵ دقيقه‌ای بازی با برتری استراليا پايان يافت. ترويسی، بازيکنی که در نيمه دوم به بازی آمده بود، در دقيقه ۱۱۵ گل دوم تيمش را زد تا فرياد شادی تماشاگران استراليايی فضای ورزشگاه را پر کند.

به اين ترتيب، استراليا به نخستين قهرمانی‌اش در جام ملت‌های آسيا دست پيدا کرد و حسرت کره‌ای‌ها برای قهرمانی در آسيا ۵۹ ساله شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016