دوشنبه 6 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشمند‌ان اعداد را در داخل مغز انسان مشاهده كردند!، ايسنا

در يك پژوهش جديد دانشمند‌ان توانستند اعداد و ارقام را در درون مغز انسان‌ها ببينند.

به گزارش سرويس «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين دانشمند‌ان، با تحليل دقيق روي فعاليت مغز مي‌توانند بگويند كه فرد مورد نظرشان دقيق چه شماره‌اي را ديده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در مطالعات قبلي پژوهشگران سلول‌هاي مغزي را در ميمون‌ها شناسايي كرده اند كه با شماره‌ها ارتباط دارند.

هر چند دانشمند‌ان مناطقي از مغز را در ارتباط با فعاليت‌هاي عددي در انسان شناسايي كرده‌اند، اما تاكنون ثابت شده بود كه الگوهاي فعاليت مغزي مرتبط با اعداد خاص، پيچيده و مبهم هستند.

دانشمند‌ان در اين تحقيق روي 10 داوطلب مطالعه كرده و اعداد يا نقطه‌ها را روي يك صفحه نمايش در حالي مشاهده مي‌كردند كه بخشي از قشر مخ اين افراد در حال اسكن بود. اين منطقه از قشر مخ با اعداد در ارتباط است.

دانشمند‌ان دريافتند وقتي تعداد نقطه‌ها كم باشد، الگوي فعاليت مغز به تدريج و با روندي طبيعي تغيير مي‌كند كه قابل تشخيص است، اما وقتي نوبت اعداد مي‌شود، اين تغيير تدريجي ديگر قابل تشخيص نيست و كار مغز بسيار پيچيده و مبهم مي‌شود.

به اين ترتيب معلوم شد، روش‌هاي فعلي به اندازه كافي براي تشخيص اين پيشرفت مغزي، حساس و كارآمد نيستند و كدگذاري‌هاي مغزي بسيار دقيق‌تر و حساس‌تر از تصور دانشمند‌ان است.

محققان با اين مشاهدات نقطه‌يي و رقمي خاطر نشان كردند: ما فقط ارزيابي ابتدايي‌ترين اصول سازنده رياضي را آغاز كرده‌ايم و هنوز هيچ ايده آشكاري از چگونگي تعامل اين اعداد و ارقام در مغز انسان و تركيب آنها با عمليات‌ رياضي ذهني انسان نداريم، اما اميدواريم با مطالعات بيشتر به اين الگوها و عملكردها دسترسي و آگاهي پيدا كنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016