یکشنبه 23 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: چهره‌های متدين نشر در مقابل روشنفکران بيشتر معرفی شوند

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار توجه و تکريم چهره‌های متدين و انقلابی عرصه نشر در مقابل اسطوره‌سازی از چهره‌های روشنفکر نشر و نويسندگی در کشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم نکوداشت محمدرضا جاسبی عليان مدير انتشارات پيام آزادی عصر روز شنبه ۲۲ مهر در تالار سوره حوزه هنری و با حضور وزير فرهنگ وارشاد اسلامی، محمد حسين صفارهرندی، محسن مومنی شريف و جمع کثيری از فعالان حوزه نشر برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين مراسم، سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با بيان اينکه بايد زودتراز اين فرصتی برای تجليل از فعاليت‌های محمدرضا عليان فراهم می‌شد، اظهار کرد: اين يکی از خصويات اهالی دانش است که وقی به سراغ آنها برای برگزاری چنين مراسمی می‌رويم، مانع از آن می‌شوند. اما چنين مراسمی برای تکريم آنها نيست؛ چرا که به آن نيازی ندارند، ولی معتقدم که بسياری از اين دوستان پس از يک عرصه تلاش و مجاهدت بايد به جامعه شناسانده شوند؛ به ويژه افرادی که در حوزه نشر معارف انقلاب اسلامی فعاليت می‌کنند.

وی ادامه داد: امروزه در جامعه می‌بينيم که برخی از چهره‌های غربزده هر ساله معرفی و بزرگ می‌شوند و هر روز به هر بهانه‌ای برای آنها مراسمی گرفته می‌شود و سعی می‌کنند از آنها اسطوره‌سازی کنند، اما در مورد چهره‌های فرهنگی متدين اين اتفاق کمتر رخ می‌دهد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشارات پيام آزادی را همزاد با انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اين ناشر در بدو فعاليت‌های خود، آثار مرجع و نيز آثار حضرت امام (ره) را در شمارگان وسيعی منتشر کرد و در آن زمان به موضوع نشر کودک و نوجوان که نياز جدی جامعه نيز به شمار می‌رفت، همت ويژه‌ای نهاد.

حسينی افزود: اساس همه فعاليت‌های هنری در کشور کتاب است و اگر بتوانيم کتاب مناسب برای جامعه منتشر کنيم، می‌توانيم به رشد ساير فعاليت‌های هنری نيز اميدوار باشم. به همين دليل بايد در راه نشر تلاش بيشتری داشت و به ويژه برای مخاطبان کودک و نوجوان نيز به شکلی برنامه‌ريزی کرد که آثاری ساده و همه فهم منتشر شود.

وی ادامه داد: کار عليان و انتشارات پيام آزادی، رنگی الهی داشته و بدون شک جزو باقيات صالحات او قرار خواهد گرفت. ايشان برخلاف کسانی که سعی کردند پس از انقلاب اسلامی همان شيوه و روش قبل از انقلاب را در کار نشر طی کنند و حتی اگر هنوز هم مجالی بيابند اين کار را می‌کنند، راه و روشی درست را انتخاب کرد؛ آن هم در زمانه‌ای که موضوعی مثل عرفان‌های کاذب بسيار مطرح است و حتی تا قبل از دولت نهم برخی از نويسندگان اين نوع از تفکرات را به کشور هم دعوت می‌کردند.

حسينی در پايان خواستار توجه بيشتر به تکريم ناشران از سوی نهادهای فرهنگی شد.

در پايان اين مراسم پيام غلامعلی حداد عادل و علی‌اکبر اشعری به اين مراسم قرائت شد و لوح‌های يادبودی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اتحاديه ناشران و کتابفروشان تهران، رئيس سازمان دارالقرآن کريم، مجمع ناشران دانشگاهی و اتحاديه شرکت‌های تعاونی ناشران ايران به محمدرضا عليان تقديم شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016