سه شنبه 10 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

‌۴۰۰ مرکز غيرمجاز ترک اعتياد تعطيل شد

ايسنا ـ معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ‌با اشاره به اينکه‌ ۸۵۲ کمپ غيرمجاز در سطح کشور شناسايی شده است، گفت: ‌۴۰۰ مرکز تعطيل شده و ۲۲۴ مرکز نيز در حال دريافت مجوز هستند.

به گزارش سرويس «اجتماعی» ايسنا، بابک دين‌پرست در جلسه کميته مبارزه با مواد مخدر استان زنجان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در سطح کشور در زمينه مبارزه با مواد مخدر پرداخت و با اشاره به اينکه سال گذشته اقدامات بسياری در بحث پيشگيری و درمان معتادان در سطح کشور اجرايی شد، اضافه کرد: سال گذشته ۱۴۰ ميليارد ريال در بحث درمان معتادان هزينه شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصريح کرد: مبلغ اختصاص يافته برای معتادان در مقايسه با سال قبل از آن ۳۳ درصد افزايش داشت.

وی در با اشاره به فعاليت يک هزار و ۲۰۸ سمن در سطح کشور و اقدامات انجام شده در اين مراکز اضافه کرد: در حال حاضر ۵۴ درصد از سمن‌ها در بخش درمان و ۴۶ درصد در حوزه پيشگيری و فرهنگی فعاليت دارند.

دين‌پرست با اشاره به فعاليت‌های انجام شده توسط سمن‌ها در حوزه درمان و پيشگيری افزود: سال گذشته ۲۸ ميليارد ريال برای فعاليت سمن‌ها فقط در حوزه درمان کمک شد.

دين‌پرست در ادامه با اشاره به اينکه سال گذشته ۸۵۲ کمپ غيرمجاز در سطح کشور شناسايی شدند، اضافه کرد: از اين مراکز ۴۰۰ مرکز تعطيل شده و ۲۲۴ مرکز نيز در حال دريافت مجوز هستند.

وی در بخش ديگری از سخنان خود به فعاليت۳۹۴۰ مرکز درمان اعتياد در کشور اشاره داشت و گفت: اين مراکز ۶۵۷ هزار نفر را در سطح کشور زير پوشش قرار داده است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد همچنين با اشاره به فعاليت مراکز درمان اجباری در ۱۸ استان کشور گفت: با توجه به اينکه استان زنجان استان سی و يکم کشور در مصرف مواد مخدر است، نيازی به تاسيس مرکز درمانی اجباری در اين استان وجود ندارد.

دی‌پرست ستاد در بخش ديگری از سخنان خود به برنامه‌های پيشگيرانه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نيز اشاره داشت و گفت: بر اساس هدف‌گذاری‎های انجام شده تا پايان برنامه توسعه پنج ساله بايد ۴۰ درصد از جمعيت کشور مورد آموزش در برنامه‌های پيشگيری قرار بگيرند.

وی با اشاره به اينکه در حال حاضر سال سوم اجرای اين برنامه است، اضافه کرد: بايد سالانه هشت درصد از برنامه پيش‌بينی شده تحقق يابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016