سه شنبه 10 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران چهارمين کشور مصرف کننده لوازم آرايش

ايسنا ـ دبير کميته علمی بنياد حجاب و عفاف اظهار کرد:ما چهارمين کشور مصرف کننده لوازم آرايش هستيم و کسانی که با آرايش و وضعيت زننده در جامعه حضور می يابند و فکر می کنند به خود کمک می کنند، بايد بدانند که به خود لطمه می زنند و از همان جايی که لطمه زدند نيز لطمه می بينند و بايد توجه داشته باشيم که اگر عفيف بوديم، جامعه سالم و رو به رشد داريم.
دبير کميته علمی بنياد حجاب و عفاف گفت: ما چهارمين کشور مصرف کننده لوازم آرايش هستيم و کسانی که با آرايش و وضعيت زننده در جامعه حضور می يابند بايد بدانند که به خود لطمه می زنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، شکوفه گلخو در مراسم محفل انس با قرآن ويژه خواهران که امروز سه شنبه در سالن اجتماعات دانشکده علوم پايه دانشگاه بين المللی امام خمينی (ره) قزوين برگزار شد، اظهارکرد: دين دستورالعمل زندگی انسان‌هاست و دين اسلام به عنوان دين برتر معرفی شده است و مردم ايران نيز دين اسلام را پذيرفتند به طوری که ۹۹.۵ درصد جامعه ما مسلمان هستند. حال ما به عنوان يک زن مسلمان بايد به دستورات قرآن آگاهی يافته و بر اين اساس عمل کنيم.

دبيرکميته علمی بنياد حجاب و عفاف اضافه کرد: مخاطب تمام آيات قرآن کريم، مومنين و مومنات هستند، به جز برخی آيات که در چهار تا پنج سوره اشاره به زن مسلمان دارد که چگونه می تواند در جامعه اسلامی حضور يابد البته ما مسلمانان بايد از قرآن در زندگی خود استفاده کنيم و آن را به متن زندگی خود ببريم، چرا که کلام آن، کلام وحی و قانون الهی است.

وی افزود: همين رويکرد قرآن کريم اجازه ورود زنان به جامعه را داده است، در واقع مجوز حضور زنان در جامعه صادر شده است و قرآن برای حضور زنان در جامعه شرطی را بيان کرده است که بايد آن را رعايت کنند و رعايت حجاب شرطی برای اين حضور است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گلخو تصريح کرد: بايد توجه داشته باشيم که قرآن کريم منطبق با فطرت انسان است و دستورات قرآن برای بهتر زندگی کردن انسان ها است و اين دستورات نه فقط برای مسلمانان، بلکه برای جامعه جهانی و بشريت است و اگر رعايت شود، جامعه سالم و بالنده می شود و اگر قرآن برای حضور زنان در جامعه، حدود و شرطی قائل شده است قطع يقين دليل علمی دارد.

وی تأکيد کرد: دختر و پسر در سن بلوغ است که دچار تغييراتی هورمونی شده و در ظاهر نيز اين تغييرات بروز می کند و با توجه به اين تفاوت و نوع فعاليت هورمون ها در بدن مردان و زنان، اگر يک خانم حدود شرعی را در جامعه رعايت کند در واقع به برادر دينی خود کمک کرده است و اگر اين کار را نکند به حقوق اجتماعی او تجاوز کرده است.

گلخو تصريح کرد: بانويی که با پوششی زننده و نادرست در جامعه حاضر می شود و نگاه مردان غريبه و نامحرم را به خود می خواند، در واقع محبت آن مرد را نسبت به همسرش می دزدد که اين کار يک دزدی آشکار و تجاوز به حقوق اجتماعی همسر اين مرد است.

دبير کميته علمی بنياد حجاب و عفاف اظهار کرد: شايد برخی بگويند که در کشورهای غربی، آزاد هستند چرا اينگونه مسائل وجود ندارد در حالی که اگر آمارها ديده شود، مشاهده می شود که تجاوز به کودکان چه وضعيتی دارد و در فيلم های ماهواره ای خيانت به راحتی نشان داده می شود و آنها امروز دارند به مفهوم خانواده باز می گردند و اگر رشد علمی نيز دارند به دليل اين است که مرکز تحقيقات قرآنی راه انداختند، اطلاعات قرآنی را گرفته و از دانشمندان علمی استفاده کرده و به اين رشد رسيده‌اند.

وی گفت: ما چهارمين کشور مصرف کننده لوازم آرايش هستيم و کسانی که با آرايش و وضعيت زننده در جامعه حضور می يابند و فکر می کنند به خود کمک می کنند، بايد بدانند که به خود لطمه می زنند و از همان جايی که لطمه زدند نيز لطمه می بينند و بايد توجه داشته باشيم که اگر عفيف بوديم، جامعه سالم و رو به رشد داريم.

صديقه مسگری مادر شهيد سيد حميدرضا سياهپوش نيز در اين مراسم ظهارکرد: از هر مادر شهيدی که در خصوص فرزند شهيدش سوال شود به تفاوت های بارز و ويژگی‌های خاصی اشاره می کند که در ديگران کمتر ديده می شود چراکه شهدا نمونه هستند.

وی ادامه داد: شهيد حميدرضا سياهپوش در سن ۱۶ سالگی عازم جبهه شد تا در برابر دشمنان اسلام بايستد و در سن ۱۸ سالگی و در سالگرد تولدش نيز به شهادت رسيد.

اين مادر شهيد عنوان کرد: شهدا با خدا معامله کردند برای همين در عمليات‌هايی که صورت می گرفت بدون هراس و دلهره مبارزه می کردند، چراکه خداجو و با ايمان بودند و خدا نيز آنها را پذيرفت.

وی تصريح کرد: حميدرضا در يکی از عمليات‌ها مجروح و در بيمارستانی در مشهد بستری شد و بعد از مدتی با وجود اينکه هنوز به طور کامل بهبود نيافته بود بار ديگر به جبهه رفت چراکه می گفت بايد از فرمان امام تبعيت کنيم و تبعيت از رهبری از ويژگی‌های بارز همه شهداست.

مسگری در خاتمه گفت: شهدا برای همه ما الگو هستند زيرا از خود گذشتند و نبايد فراموش کنيم که آنها برای خدا، اسلام و همه ما ايثار کردند و آرامش و امنيت امروز ما مرهون خون شهدا است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016