سه شنبه 4 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد ابراهيمی استاد آواز ايرانی درگذشت

مهر ـ احمد ابراهيمی استاد آواز ايرانی ساعاتی پيش در سن ۸۷ سالگی در بيمارستان فرمانيه تهران درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پايگاه اطلاع رسانی موسيقی ايران، احمد ابراهيمی رديف‌دان و مدرس آواز و خواننده پيش‌کسوت موسيقی ايران از هفته گذشته به دليل عارضه قلبی در بخش اورژانس بيمارستان امام خمينی (ره) بستری و به علت عدم اختصاص تخت خالی در بخش آی سی يو به بيمارستان فرمانيه منتقل شد. اين هنرمند موسيقی کشورمان که به گفته همسرش طی روزهای گذشته از نظر جسمی وضعيت رو به بهبودی داشت ساعاتی پيش دارفانی را وداع گفت.

علی ترابی مديرعامل انجمن موسيقی ايران و عبدالحسين مختاباد عضو هيات امنا انجمن موسيقی ايران و عضو شورای شهر تهران روز يکشنبه با حضور در بيمارستان از احمد ابراهيمی عيادت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمد ابراهيمی در سال ۱۳۰۵ در اورامانات کردستان متولد شد.اکثر اعضای خانواده او دستی در موسيقی داشتند و همين امر سبب شد تا او هم با تشويق خانواده به سراغ موسيقی و يادگيری اين هنر برود.

ابراهيمی بيش از دوازده سال نداشت که به تهران نقل مکان کرد.در سال ۱۳۲۷ با توجه به صدای خوشی که داشت با استادان بزرگ موسيقی ايران نظير ابوالحسن صبا ،مرتضی محجوبی، حسين تهرانی، غلامحسين بنان، اديب خوانساری آشنا شد و از محضر همگی اين بزرگان موسيقی ايران بهره‌مند شد.

پس از پنج سال که تحت تعليم آنان قرار می‌گيرد اولين برنامه راديويی خود را با محمود ذوالفنون در راديو تهران اجرا کرد که با تشويق و استقبال مردم روبرو ‌شد.

ابراهيمی پس از يک سال اجرای برنامه‌های مختلف موسيقی در راديو، به سال ۱۳۳۳ به ارکستر مرتضی‌خان محجوبی ،استاد پيانو که با همکاری محمد ميرنقيبی اداره می شد، راه می‌يابد و شکوفايی هنری وی از همين زمان آغاز می‌شود. همکاری او تا سال ۱۳۳۵ با اين ارکستر ادامه داشت.

از سال ۱۳۴۲ تا اواخر سال ۱۳۵۴ به سمت رئيس دفتر اداره کل فعاليت‌های هنری و از سال ۱۳۵۴ تا اواخرسال ۱۳۵۸ به سمت مدير امور اداری سازمان ملی "فولکلور"ايران منصوب و مشغول کار می‌شود و ضمناً به برنامه‌های هنری خودش ادامه می‌دهد.

احمد ابراهيمی در فروردين ماه ۱۳۵۹ پس از پشت سرگذاشتن بيست و چهار سال مستمر کار هنری و مديريت هنری با تقاضای خودش بازنشسته می‌شود.

بعد از انقلاب عمده وقت ابراهيمی به آموزش رديف‌های آوازی به شاگردان و علاقه‌مندان موسيقی‌ آوازی صرف شد.

اين استاد پيشکسوت هنر ايران مدتی را به طور بلاتکليف در بيمارستان امام خمينی در اورژانس بستری بود و مسئولان آن بيمارستان حاضر به بستری کردن وی در بخش مراقبت‌های ويژه نشدند به همين دليل وی با وجود حال نامساعد ناگزير به جابجايی به بيمارستان فرمانيه شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016