یکشنبه 30 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۴ برابری قيمت انسولين، تهدید شرکت‌ها به افزایش قیمت نوارهای قند خون

فارس ـ مديرعامل انجمن ديابت ايران نسبت به افزايش قيمت داروی انسولين ايرانی و خارجی هشدار داد و گفت: انسولين ايرانی ظرف دو ـ سه هفته اخير با ۴ برابر قيمت قبلی عرضه می‌شود و قيمت نوع وارداتی آن نيز ۲.۵ برابر شده است.

خبرگزاری فارس: کامران نيکوسخن در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد وضعيت داروهای بيماران ديابتی گفت: اغلب داروهای مصرفی اين بيماران گران شده است به طوری که داروی انسولين بعد از عيد و در آغاز سال، ۳۵۰۰ تومان بود اما ظرف دو تا سه هفته اخير به ۱۲۵۰۰ هزار تومان افزايش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: انسولين نوع خارجی نيز به قيمت ۷۰ هزار تومان در هفته‌های گذشته به فروش می‌رسيد اما اکنون ۱۷۰ هزار تومان شده است.

مديرعامل انجمن ديابت ايران تصريح کرد: همچنين نوارهای تست قند خون به شدت در هفته‌های اخير گران شده است به طوری که اين نوارها بين ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان تهيه می‌شد اما اکنون يک بيمار ديابتی برای تهيه نوار تست بايد ۴۵ هزار تومان پرداخت کند.

نيکوسخن گفت: اين در حالی است که شرکت‌های توليد‌کننده اين نوار تست‌ها نيز اعلام کرده‌اند اگر اوضاع به همين شکل باشد قيمت اين نوارها را به ۶۰ هزار تومان هم افزايش خواهند داد.

مديرعامل انجمن ديابت ايران همچنين چندی پيش به فارس گفته بود که انسولين های ايرانی در بازار به شدت کم شده و در مقابل انسولين‌های هندی با ۲برابر قيمت نوع ايرانی در بازار توزيع شده است.

وی از کاهش انسولين های ايرانی در سطح بازار خبر داده و گفته بود: شاهد توزيع انسولين های خارجی در بازار هستيم و بيماران مجبور به خريد اين انسولين ها هستند.متأسفانه انسولين های خارجی گرانتر از نوع ايرانی است به طوری که قيمت آن چه با پوشش بيمه و چه با قيمت آزاد، ۲ برابر انسولين ايرانی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016