دوشنبه 4 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صاحبان ۶ فيلم تحريمی حوزه هنری: از حوزه هنری به قوه قضائيه شکايت می‌کنيم

• حوزه هنری با اکران نکردن ۶ فيلم، مبلغ ۵ ميليارد تومان به صاحبان آنها خسارت زده است و حال صاحبان فيلم‌ها قرار است از حوزه هنری به قوه قضاييه شکايت کنند.

ايلنا: سال گذشته حوزه هنری ۶ فيلم سينمايی را که مجوز نمايش از ارشاد داشتند؛ اکران نکرد و به نوعی آن‌ها را تحريم کرد. اين اقدام باعث خساراتی به صاحبان فيلم‌ها شد. صاحبان اين فيلم‌ها از‌‌ همان زمان پيگير مطالبات خود هستند و در آخرين پيگيری جلسه‌ای را شب گذشته(۳ شهريور) برگزار کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيدجمال ساداتيان(تهيه‌کننده فيم برف روی کاج‌ها) در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به جلسه شب گذشته گفت: در جلسه شب گذشته مباحث خوبی مطرح شد و جدا از بحث گرفتن خسارت از حوزه هنری درباره وزير ارشاد دولت جديد و همچنين معاون سينمايی وی بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: ما هم‌اکنون سه نوع سينما در کشور داريم: يک سينمای بدنه و سرگرمی است، دوم سينمای سفارشی که دولتی است، سوم سينمای اجتماعی که مشکلات جامعه را می‌گويد و بخش خصوصی با آن درگير است. حوزه هنری سال گذشته فيلم‌هايی که مربوط به سينمای اجتماعی بود را تحريم کرد درحاليکه فيلم‌هايی ديگری به نمايش درآمد که بعضاً شايد سطح آن پايين‌تر از اين فيلم‌ها بود.

ساداتيان افزود: در اين جلسه مرور شد که رفتار حوزه هنری چقدر از سر دلسوزی بوده و چقدر از سر لجبازی. زيرا ما معتقديم که اين رفتار ناگهانی بوده و به نوعی يک رفتار افراطی بوده است.

وی ادامه داد: البته اينکه حوزه هنری به خود اجازه می‌دهد چنين رفتاری با فيلم‌ها بکند به ضعف وزارت ارشاد نيز بازمی‌گردد و بايد وزارت ارشاد در قبال اين رفتار‌ها بايستد.

ساداتيان افزود: ما حتی در ديداری که با وزير داشتيم راجع وضعيت سينمای ايران با وی صحبت کرديم و توقع داريم که وزير ارشاد و رئيس سازمان سينمايی جلوی فضای مسموم اين روزهای سينما را بگيرد و جلوی رانتی که در سينما به وجود آمده، گرفته شود.

وی با اشاره به پيگيری کامل تا حصول نتيجه از حوزه هنری افزود: بعد از آنکه فيلم‌های ما را حوزه هنری اکران نکرد صاحبان اين فيلم‌ها دچار خسارت شدند و براساس برآورد بيش از ۵ ميليارد تومان در آن زمان به اين فيلم‌ها خسارت وارد شد. به دنبال پيگيری‌های ما يک نامه ۴ بخشی به ارشاد نوشتيم و ارشاد نيز اين مسئله را از حوزه هنری پيگيری کرد و حوزه نيز اعلام کرد که حاضر است خسارت را بدهد اما بعد به نظر می‌رسد از اين مسئله عدول کرده است.

ساداتيان با تاکيد بر اينکه بايد اين خسارت به صاحبان فيلم‌ها پرداخت شود، افزود: ما از اين لحظه مسائل خود را از طريق قوه قضائيه پيگيری می‌کنيم و با گرفتن يک وکيل قصد داريم تا موضوع را به صورت قضايی پيگيری کنيم هرچند مسائل را به وزير ارشاد جديد نيز منتقل می‌کنيم و از معاون وی نيز می‌خواهيم که مسئله را جدی پيگيری کند.

وی ادامه داد: در اين شکايت خود علاوه بر خواستار دريافت خسارت می‌خواهيم مشخص شود که براساس چه مبنايی حوزه هنری ۸۰ سينمای دولتی را که متعلق به عموم است به صورت يکجانبه از اکران تعدادی از فيلم‌ها منع کرده است.
ساداتيان افزود: يکشنبه هفته آينده نيز يک جلسه عمومی با اهالی رسانه و سينماگران خواهيم داشت و پيرامون اين مسئله و کارهايی که تاکنون انجام شده صحبت خواهيم کرد.

در جلسه شب گذشته به جز عبدالرضا کاهانی کارگردان فيلم بی‌خود و بی‌جهت، پيمان معادی، جمال ساداتيان (برف روی کاج‌ها) – مهدی کرم‌پور، عليرضا سرتيپی (پل چوبی) – فريدون جيرانی، غلامرضا موسوی (من مادر هستم) – مصطفی شايسته، مرتضی شايسته (من همسرش هستم) – عبدالرضا کاهانی (بی‌خودو بی‌جهت) و مانی حقيقی (پذيرايی ساده) حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016