شنبه 10 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيروز کريمی: امسال شاهد ضعيف ترين ليگ برتر فوتبال هستيم

ايرنا ـ تهران - سرمربی تيم فوتبال پيکان تهران گفت:تصميم مسوولان سازمان ليگ فدراسيون فوتبال مبنی بر کاهش تيم های ليگ برتر به ۱۶ تيم سبب شد تا امسال شاهد ضعيف ترين ليگ فوتبال پس از انقلاب باشيم.

به گزارش ايرنا، فيروز کريمی روز شنبه در نشست خبری پيش ازديدارتيم های پيکان و پرسپوليس تهران اظهار داشت: بازی فردا برای ما جنبه حيثيتی دارد؛ زيرا اگر قرار باشد چهار و نيم تيم به ليگ دسته يک سقوط کنند پيکان هم يکی از آنها است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: بنابر اين ما فقط برای حيثبت ورزشی خود به ميدان می رويم تا ثابت کنيم به دليل برخی مشکلات و بدشانسی ها نتوانستيم در ليگ برتر بمانيم.

وی افزود: در ديدار مقابل پرسپوليس به دنبال بازی زيبا و هجومی هستيم؛ چرا که نتيجه برای ما اهميتی ندارد و می خواهيم خاطره خوبی از خودمان بر جای بگذاريم.

کريمی در پاسخ به اين پرسش که آيا از پذيرفتن سرمربيگری تيم پيکان در شرايطی که اين تيم اميد زيادی به بقا درليگ برترنداشت پشيمان نيست، گفت:من به حکم تکليف به تيم پيکان آمدم و طبيعی است که پشيمان نباشم.

سرمربی تيم پيکان افزود: البته آنچه باعث ناراحتی من می شود اين است که باشگاه های مانند نفت آبادان، آلومينيوم هرمزگان و ذوب آهن اصفهان از ليگ برتر سقوط می کنند در رشته های مختلف سرمايه گذاری می کنند و اين به کل ورزش ايران ضربه می زند و سبب می شود از اين به بعد باشگاه ها فقط در فوتبال سرمايه گذاری کنند و به تک رشته ای بودن تشويق شوند.

کريمی اظهارداشت: ما هم می توانستيم به جای سرمايه گذاری در رشته های مختلف با هزينه بسيار کمتری ستاره های فوتبال را در اختيار بگيريم و هميشه در صد جدول ليگ باقی بمانيم.

سرمربی تيم پيکان در باره کاهش تعداد تيم های ليگ برتری به ۱۶ تيم گفت : کاش اعضای هيات رييسه فدراسيون دراين نشست حضور داشتند واز تصميم خود دفاع می کردند تا متوجه شويم که آيا واقعا لازم است ليگ برتر ايران ۱۶ تيمی شود؟

کريمی اظهارداشت: ليگ برتر باشگاه های ايران در سال های گذشته نيز با ۱۸ تيم برگزار می شد و هيچ مشکلی پيش نمی آمد؛ اکنون که جمعيت کشور و تعداد استان ها افزايش يافته و علاقه مندی جوانان نيز به فوتبال بيشتر شده و سووال اين است که چه چيزی تغيير کرده که بايد تعداد تيم های ليگ کاهش يابد؟

وی تصريح کرد: اگر ميزان رای مردم است که مردم کشورمان خواستار حضور تعداد تيم های بيشتری در ليگ برتر هستند و اگر به خاطر برنامه های تيم ملی اين تصميم اتخاذ شده است که برنامه ها و اردوهای تيم ملی با ۱۸ تيم هم بدون مشکل انجام می شد.

وی ادامه داد: اکنون که کشور در بالاترين حد پيشرفت خود قرار دارد چرا بايد تعداد تيم های ليگ برتر را کم کنيم؟

کريمی افزود: درست است کسانی که اين تصميم را گرفتند فوتبالی نيستند اما ما موظف هستيم که به تصميم آنها احترام بگذاريم، اما کاش برای اين کار يک همه پرسی و نظرسنجی می گذاشتند؛ البته نه از طريق برنامه های تلويزيونی، بلکه جلسه ای با حضور مديران باشگاه ها، سرمربيان و کاپيتان های تيم ها، داوران بين المللی و نمايندگان رسانه يک جمع ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفره تشکيل می شد تا اين جمع بتواند به يک تفکر سالم دست يابند.

سرمربی تيم پيکان گفت: تصميم برای کاهش تيم های سبب شد که ما امسال ضعيف ترين ليگ پس ازانقلاب داشته باشيم وصحنه های بسياری ازتمارض و زمين افتادن را شاهد بوديم که اين موضوع به خاطر حساسيت ناشی از خطر سقوط برای نيمی از تيم های ليگ برتری بود.

کريمی تصريح کرد:از درون همين ليگ بی کيفيت تيم ملی بيرون آمد که اکنون ديگر به اعتقاد من حتی اميدی به سوم شدن در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل هم ندارد؛ آن هم در مقابل تيم هايی که پيش از اين آرزوی بازی کردن مقابل ايران داشتند!

وی به طعنه گفت:کاش سازمان ليگ به جای اين تصميم ها، تصميمات ديگری می گرفت؛مثلا تعداد تعويض ها را مانند رشته هندبال بی شمار می کرد يا به ۱۰ عدد می رساند؛ چون ما در بازی قبلی خود تا دقيقه ۱۳می خواستيم هر ۱۰بازيکن داخل ميدان را تعويض کنيم واگر ۷۲بازيکن هم داشتيم باز هم همه را عوض می کردم.

تيم فوتبال پيکان تهران ساعت ۱۷ فردا در هفته سی و يکم در ورزشگاه آزادی تهران رو در روی تيم پرسپوليس تهران می رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016